Hej regnskabskyndige. Jeg har til dagsdato først registreret mine kreditorer når disse er blevet betalt, men er nu blevet gjort opmærksom på, at det skal gøres når de ligger på mit skrivebord. Jeg har derfor tastet det hele ind i mit regnskabssystem, men kommer så på et spørgsmål. Jeg har nemlig et par regninger fra slut 2009 og disse skal vel i 2009 regnskabet? Så er det bare en efterpostering? Ligeledes vil der jo så blive lidt moms kroner tilgode til mig fra 2009, men hvordan får jeg disse? |
Boysen:Hej regnskabskyndige.
Jeg har til dagsdato først registreret mine kreditorer når disse er blevet betalt, men er nu blevet gjort opmærksom på, at det skal gøres når de ligger på mit skrivebord.
Jeg har derfor tastet det hele ind i mit regnskabssystem, men kommer så på et spørgsmål. Jeg har nemlig et par regninger fra slut 2009 og disse skal vel i 2009 regnskabet? Så er det bare en efterpostering?
Ligeledes vil der jo så blive lidt moms kroner tilgode til mig fra 2009, men hvordan får jeg disse?
Korrekt, det er bare et par efterposteringer, som modposteres på kreditorer i stedet for bank.
Vedrørende moms så er det helt korrekte, at der skal udfærdiges en efterangivelse af momsen, men hvis beløbet ikke er væsentligt kan det medtages på næste momsangivelse og afregning.
Efterangivelse af moms kan gøres på TastSelv.
Hilsen
Tonny