Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Virksomhed med server i udland

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Tilmeldt 29. Mar 10
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 11:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg er ved at starte en internetbaseret virksomhed op.

Jeg mener at have hørt at man ved at have sin server i et andet land kan registrere sin virksomhed i det land. Min virksomhed skal udelukkende sælge serviceydelser til private kunder. Jeg har købt en server, som står nede i Tyskland, og kan derfor se en stor fordel i at blive registreret i Tyskland, da jeg så jo kun skal betale deres 19% moms i stedet for de 25% som det jo er i Danmark.

Er der nogen som kan hjælpe mig med dette?

På forhånd tak.

Fra Århus
Tilmeldt 18. Feb 06
Indlæg ialt: 4322
Skrevet kl. 11:10

Hvis du selv flytter til tyskland og arbejder dernede er det ganske korrekt.

Men blot fordi du har en server i et andet land er det ikke ensbetydende med at du driver virksomheden derfra, i et rent skattemæssigt perspektiv.

Safeticket - Dit enkle og fleksible billetsystem.

Fra Aarhus
Tilmeldt 15. Aug 08
Indlæg ialt: 557
Skrevet kl. 11:18

Korrekt.

Man kan ikke bare oprette et selskab i et andet land, og hvis det endelig skal gøre, bliver det en anelse kompliceret (f.eks. med offshoreselskaber osv.). Der skal under alle omstændigheder altid være en person stationeret i det samme land som virksomhedens adresse og hvorfra virksomheden drives.

Tilmeldt 29. Mar 10
Skrevet kl. 11:23

Det betyder, at hvis en af medejerne i virksomheden bor i Tyskland er det muligt at have virksomheden registreret i det land?

Fra Aarhus
Tilmeldt 15. Aug 08
Skrevet kl. 12:02

Igen, helt korrekt. :) Jeg har f.eks. en virksomhed registreret i Holland, i en hollandsk kollegas navn. Det er dog ikke så meget for at spare på moms, skat eller andet, men blot fordi det var mest hensigtsmæssigt at oprette firmaet i hans navn.

Tilmeldt 29. Mar 10
Skrevet kl. 12:06

Så har jeg lige et par spørgsmål mere:)

Det jeg starter op er en bettingservice, hvor vi sælger vores spil til kunderne.

Vi er ved at hverve folk til at være på siden, derved kunne vi jo hverve en fra f.eks. Malta og derved slippe for at betale moms, men så skal vi jo være sikre på han ikke bare kan løbe med det hele på et tidspunk.

Vil du sige at det er sikkert nok at gøre det i de vesteuropæiske lande i hvert fald?

Fra Aarhus
Tilmeldt 15. Aug 08
Skrevet kl. 12:19

jepser19:

Så har jeg lige et par spørgsmål mere:)

Det jeg starter op er en bettingservice, hvor vi sælger vores spil til kunderne.

Vi er ved at hverve folk til at være på siden, derved kunne vi jo hverve en fra f.eks. Malta og derved slippe for at betale moms, men så skal vi jo være sikre på han ikke bare kan løbe med det hele på et tidspunk.

Vil du sige at det er sikkert nok at gøre det i de vesteuropæiske lande i hvert fald?

Well, betting er en besværlig branche her i Danmark, da Danske Spil sidder med monopol på meget af det. Selv hvis man har oprettet et firma i udlandet, er det ikke lovligt at drive virksomheden herhjemme fra, hvis den reklamerer for eller producerer gamblingrelaterede services. Det er ligeledes heller ikke lovligt at arbejde for et sådan firma, så længe det bliver gjort fra Danmark.

Men det var blot en lille sidenote, som jeg tænkte kunne være aktuel. :)

For at besvare dit spørgsmål, så er hovedreglen vel altid at få det hele på skrift. Hvis I har en kontrakt der binder begge parter til en aftale, som sørger for at han ikke bare kan løbe med pengene, burde der ikke være nogle problemer. Man kan selvfølgelig aldrig sikre sig mod tyve og svindlere. Som jeg gjorde i Holland, tog jeg en fyr jeg stolede på og som jeg har arbejdet med i lang tid. Jeg kendte derfor hans baggrund og følte mig sikker ved at oprette et firma i Holland i hans navn.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 12:22

Jeg er altså nødt til at gøre opmærksom på, at fastlæggelse af leveringsstedet (der hvor der skal afregnes moms) ved ydelser er en kende mere kompliceret end blot afgørelsen af, om det er muligt at oprette et selskab eller for den sags skyld om det er muligt at opnå en momsregistrering.

Jeg linker lige til SKATs Momsvejledning - har rent ud sagt ikke tid til at skrive noget selv: http://www.skat.dk/display.aspx?oId=1868763&vId=202789

Det, der i og for sig er bare er magtpåliggende for mig, er at rejse et advarselsflag mod at tro, at det at opnå en selskabsregistrering i et land eller "bare" en momsregistrering i et land er det samme som, at man så også momsmæssigt kan anses for at have etableret sin økonomiske virksomhed i det pågældende land.

Der er meget stor forskel på handel med varer og handel med ydelser.

Vh
Lars

Tilmeldt 1. Apr 09
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 12:22

Husk at være opmærksom på reglerne i det land din server står, man kan hurtigt få fingrene i klemme... Hvis f.eks. et Svensk poker site havde server i Danmark ville det være ulovligt, for det er ulovligt at spille poker om penge i Danmark (eller er det?, men du forstår vel pointen).

Tilmeldt 29. Mar 10
Skrevet kl. 13:11

Hej igen

Jeg har nu besluttet mig for at købe mig ind på en server hvis ejer jeg kender, dermed vil vi blive registreret og drevet fra Danmark.

Nu gør en opmærksom på at det er ulovligt at køre noget som helst der er bettingrelateret fra Danmark. Loven siger:

Stk. 3.3 Med bøde straffes den, der forsætligt eller groft uagtsomt reklamerer for spil, lotterier eller væddemål, der ikke er omfattet af en bevilling efter § 1.

Altså burde sider som eb.dk og stort set alle danske TV kanaler straffes, det bliver de ikke, og det er vel fordi det strider imod EUs regler at vi i Danmark har monopol på det område.

Vores side kommer til at minde meget om disse sider:
www.betxpert.com
www.odds1.dk
www.spilxperten.dk
www.tipsomtips.dk

Flere af disse sider er registreret og drives fra Danmark, derfor kan jeg ikke se noget problem i at vores virksomhed bliver drevet på samme måde.

Er der noget jeg misforstår, eller kan jeg ikke godt give mig selv grønt lys mht. oprettelse af mit firma?

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)