Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Finde en provisionslønnet sælger

Side 1 ud af 3 (28 indlæg)
Fra Aarhus
Tilmeldt 4. Jan 10
Indlæg ialt: 45
Skrevet kl. 11:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Jeg skal til at sælge mine produkter til små virksomheder. Problemet er at jeg ikke er den fødte sælger og derfor tænker at jeg skal finde en anden til at håndtere dette.

Hvordan foregår det normalt med aflønning? Fast løn + provision eller kan man finde en rent provisionslønnet sælger? Hvad er prislejet generelt?

Hvis I har nogle bud - enten på sælgere der tager ud eller dygtige mødebookere/telefonsælgere, så sig endelig til!

Tilmeldt 10. Nov 09
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 11:10

Hej Matjias

Jeg søger selv det samme, men det er meget svært og finde sælgere på ren provision. Jeg kan ikke rigtig finde dem..

Jeg overvejer selv at ansætte en sælger der kommer her i huset og arbejder 6-8 timer om dagen og får en fast timeløn + provision

Mikkel

Fra Viby J
Tilmeldt 6. Feb 09
Indlæg ialt: 549
Skrevet kl. 11:34
Hejsa Hvilke produkter skal i have sælgere til? Mvh uffe
Fra Aarhus
Tilmeldt 4. Jan 10
Indlæg ialt: 45
Skrevet kl. 11:37

uffehs:
Hejsa Hvilke produkter skal i have sælgere til? Mvh uffe

Servicesoftware som bookingsystem, nyhedsbrevsystem og lignende til små virksomheder/klinikker

Tilmeldt 19. Oct 09
Indlæg ialt: 195
Skrevet kl. 19:06

Hej det er nemt nok, at finde en 100% provisions sælger/booker. Problemet er bare, at mange ikke tænker over, at når en person skal aflønnes med ren provision så koster det!

Sælgeren skal selv afholde ferie penge, kørsel hvis man lægger bil til, telefon regning hvis man ringer ud, syge penge når man er syg, løn hvis man har en dårlig dag osv osv...

Mange får sig en overraskelse over hvad det koster, at få en person/firma til at arbejde på ren provision. Du/man kan ikke forvente at en sælger vil "nøjes" med få % af det beløb som man sælger for.

Et eks. er at jeg pt. arbejder for et firma, hvor jeg sælger medlemskaber til virksomheder. Et medlemskab koster kr. 2995,- + moms for et år. Jeg får 2895,- ´+ moms pr. medlemskab og virksomheden tjener så først penge året efter hvis kunden gentegner aftalen. De ved dog at kunderne 95% ihvertfald fortsætter året efter og derfor er der ikke rigtigt noget arbejde med kunden, når de først er med... (groft sagt selvfølgelig)

Derfor kan jeg så tjene fornuftige penge på alt deres nysalg og de ved at 95% af de salg jeg laver kommer igen næste år. Det skal dog siges at jeg ikke hver dag tegner et nyt medlem og derfor skal der tit knokles for at tjene penge. Omvendt har jeg frihed og kan tage en fridag når det passer mig, ellerholde tidligt fri en dag.

Mvh Lars

Du skal være velkommen til at skrive på booker@forum.dk hvis du vil have et tilbud på din opgave

Tilmeldt 10. Nov 09
Skrevet kl. 19:15

Jeg har fundet et telemarketing firma der tager 300 i timen og et forventet salg på ca. 4%

Synes selv det lyder helt fear

Mikkel

Tilmeldt 19. Oct 09
Skrevet kl. 19:32

Det lyder meget fornuftigt. Du kan få timepriser ned til kr. 160,- hvis du f.eks. tager et udenlandsk telemarketingsfirma. f.eks. tmt-telemarketing.dk (hæng mig ikke lige op på timeprisen, men mener det var sådan sidst jeg forhørte mig)

Det vil altid være sådan at man får hvad man betaler for... Ergo køber du en ydelse på ren provision skal sælger også have noget mere i provision, dog er der ingen risiko for at sælgeren sidder og "lopper"den på fast timeløn. Det er jo en smags/behovs sag.

Mvh Lars

Tilmeldt 10. Nov 09
Skrevet kl. 19:39

Jeg håbede også på at kunne finde en på ren provision, men så skal jeg som du siger (tlf booker) betale næsten alt af mit medlemsskab det første år.

Overvejede også selv at finde kontor og ansætte en eller to sælgere, men så skal jeg finde 2 mobiler + 2 abbonnementer + 2 bærbare + 1 skriveborde.

SÅ tror telemarketing er det bedste i starten og se hvad der rent faktisk kan sælges og ikke kan

Mikkel 

Tilmeldt 19. Oct 09
Skrevet kl. 19:44

Jeg må indrømme, at med dine oplysninger tror jeg du kommer til, at betale mere end dit første års medlemskab med kr. 300 i timen og 4 % i salg, men det vil tiden vise. Hvis man ikke prøver så finder man jo heller ikke ud afdet... :-)

Mvh Lars

Tilmeldt 29. Nov 10
Skrevet kl. 19:48

Hej Mathias.

Jeg er selv provisions-lønnet sælger.
Jeg er selv ung, og jeg tror at rigtig mange unge(Ihvertfald i min omgangskreds) kunne tænke sig at blive sælger, selvom det er provisions-lønnet.

Venlig hilsen:
Søren Højby Skriver
Sskriver_@hotmail.com 

Side 1 ud af 3 (28 indlæg)