Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Enkeltmandsselskab, udbetaling af "løn" til sig selv?

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Fra København K
Tilmeldt 23. Sep 08
Indlæg ialt: 40
Skrevet kl. 10:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer! :o)

Jeg har oprettet et enkeltmandsselskab, og overvejer at begynde at bruge endnu mere tid på det, så jeg kan droppe mit deltidsjob og istedet for lønnen af mig selv.

Er det muligt? Hvis ja, hvordan bærer jeg mig ad? Håber I kan hjælpe :o)

Mvh

Kwadwo Adu
adu.dk / grafiker 

Tilmeldt 12. Sep 13
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 11:15
Fra Århus
Tilmeldt 11. Sep 07
Indlæg ialt: 515
Fra  Blacksnow.dk Skrevet kl. 10:50

Du overfører bare penge til din private konto. Du har ikke brug for et lønsystem for at give dig selv løn.  Du bliver alligevel beskattet af det samlede overskud, ligemeget om du trækker løn ud til selv eller ej. Andre regler gælder dog, hvis du er tilmeldt virksomhedsordningen, så vidt jeg ved.

Fra Samsø
Tilmeldt 18. Oct 05
Indlæg ialt: 1479
Skrevet kl. 10:54

K. A.:
Jeg har oprettet et enkeltmandsselskab

andre regler, hvis det er et selskab du har oprettet..

mvh

Fra København K
Tilmeldt 23. Sep 08
Skrevet kl. 11:29

Det er et enkeltmandsselskab - og indtil videre har jeg brugt Virksomhedsordningen, spørgsmålet er dog om jeg skal blive ved med det eller?

Hvad ville I anbefale mig at gøre :o)?

Når jeg skriver det ud til mig selv, hvordan skal det så bogføres?

Kwadwo

Fra Aarhus
Tilmeldt 15. Aug 08
Indlæg ialt: 557
Skrevet kl. 19:41

Det kommer meget an på størrelse og behov for kontinuerlige investeringer i firmaet. F.eks. vil der ikke rigtig være nogen fordel i det, hvis du alligevel bruger overskuddet fra virksomheden privat. Hvis du derimod har en firmakonto som pengene ligger på, hvor disse penge er tiltænkt yderligere investeringer, kan det være en god idé at være medlem af virksomhedsskatteordningen.

Fra København K
Tilmeldt 23. Sep 08
Skrevet kl. 20:09

Min situation er følgende; Læser (er på SU), har et deltidsjob og min egen lille biks.. pengene i virksomheden bruges ikke til noget specielt, for det meste bare udstyr inden for min branche eller lign.

Derfor kunne jeg godt tænke mig at trække overskuddet ud, så jeg evt. kunne droppe mit deltidsjob, jeg er bare ikke sikker på hvorledes dette rent faktisk udføres i praksis.. ?

K

Fra Aarhus
Tilmeldt 15. Aug 08
Indlæg ialt: 557
Skrevet kl. 21:17

K. A.:

Min situation er følgende; Læser (er på SU), har et deltidsjob og min egen lille biks.. pengene i virksomheden bruges ikke til noget specielt, for det meste bare udstyr inden for min branche eller lign.

Derfor kunne jeg godt tænke mig at trække overskuddet ud, så jeg evt. kunne droppe mit deltidsjob, jeg er bare ikke sikker på hvorledes dette rent faktisk udføres i praksis.. ?

K

Nu taler jeg ikke for alle, men jeg ville umiddelbart ikke køre virksomheden i virksomhedsordningen. Det skyldes at du er alene om det, og det derfor ikke give nogen mening at skulle igennem virksomhedsskat og personlig skat, da du alligevel trækker pengene ud til at eget forbrug (løn til dig selv). Virksomhedsordningen er langt mere nyttig, hvis man har ansatte og planer om investeringer, som foretages af virksomhed. Det er mit umiddelbare bud.

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)