Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjaelp til at lave enkel hjemmeside paa www.one.com ?

Side 2 ud af 2 (18 indlæg)
Fra Samsø
Tilmeldt 18. Oct 05
Indlæg ialt: 1479
Skrevet kl. 10:52
Hvor mange stjerner giver du? :

det er nemmere at spørge direkte

link her

mvh

Fra 2100
Tilmeldt 20. Apr 09
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 11:34

har lige spurgt deres support, det kan man godt ...

hvad anbefaler I joomla eller WP ?

Fra Storkøbenhavn
Tilmeldt 6. Oct 09
Indlæg ialt: 823
Skrevet kl. 11:39

Det mest brugervenlige er WordPress efter min mening.

Bennie

Fra Harrislee
Tilmeldt 29. Nov 09
Indlæg ialt: 230
Fra  Intelligent Web Skrevet kl. 13:05

JD:
hvad anbefaler I joomla eller WP ?

Så kommer dette spørgsmål igen.Smile

Joomla og WordPress CMS er lavet til forskellige formål. WP er udviklet til blog hjemmesider og anden slags hjemmesider med en simpel struktur. WP kan selvfølgelig bruges til at opbygge større websider, der findes også webshop plugin til WP, men den slags løsninger vil jeg ikke kalde optimale. Man bruger normalt ikke en personvogn som varetransport. Smile Joomla er et CMS, som er udviklet til mere generelle opgaver og kan med fordel bruges til hjemmesider med en mere avanceret struktur i forhold til WP. Vi foretog også en lille sammenligning af Joomla’s, WP’s og Drupal’s produktivitet på vores egen server. Joomla viste sig, at være det hurtigste CMS blandt de 3. I forhold til brugervenlighed, så synes jeg, at WP og Joomla er lige så nemme til at bruge.

Altså kan din opgave lige så godt laves i både WP og Joomla. Jeg ville anbefale, at du prøver og se på deres back-ends, og vurderer selv, hvad vil der være nemmest og bedst for dig.

Vi arbejder med både Joomla og WordPress CMS, og du er meget velkommen til at kontakte os: info@intellweb.dk

Mvh

Nazar

Besøg HowCool.dk - Højhælede sko, Lingeri, Modetøj, Frække Kostumer!

Fra Kibæk
Tilmeldt 25. Apr 07
Indlæg ialt: 1453
Fra  ClickStarter Skrevet kl. 15:22

Nazar:
Vi foretog også en lille sammenligning af Joomla’s, WP’s og Drupal’s produktivitet på vores egen server. Joomla viste sig, at være det hurtigste CMS blandt de 3.

Den test ville jeg MEGET gerne se nogle facts på ... Det var jo oplagt med et blog indlæg om det :-)...

Nazar:
WP er udviklet til blog hjemmesider og anden slags hjemmesider med en simpel struktur.

ahh... ikke helt enig... det er en enkelt indstilling i administrationen, og så er det ligeså klar til "større" websider som Joomla... Det er jo i ligeså høj grad op til det design du vælger - det samme gælder jo for Joomla. Hvis din Joomla template er "blog-baseret", så er det jo heller ikke godt til "større" websider...

Det er ren strukturmæssigt i designet om det er gearet til store eller små hjemmesider... intet med selve systemet bagved at gøre...

Fra Århus
Tilmeldt 18. Jan 10
Indlæg ialt: 481
Fra  Billigmagento.dk Skrevet kl. 15:26

Hej JD.

Jeg anbefaler at du opretter det i Wordpress. Det er meget brugervenligt! Hvis ikke du har fundet manden til at sætte det op for dig, står jeg gerne til rådighed.

Du er velkommen til at kontakte mig.

Mvh. Frederik Grønholdt Petersen

Fra Harrislee
Tilmeldt 29. Nov 09
Indlæg ialt: 230
Fra  Intelligent Web Skrevet kl. 18:46

Brian Brandt:

Nazar:
Vi foretog også en lille sammenligning af Joomla’s, WP’s og Drupal’s produktivitet på vores egen server. Joomla viste sig, at være det hurtigste CMS blandt de 3.

Den test ville jeg MEGET gerne se nogle facts på ... Det var jo oplagt med et blog indlæg om det :-)...

Vi installerede Joomla 1.5.14,  WP 2.9.1 og Drupal 6.15 med standard opsætninger og default templates. Ved at sende anmodninger har vi registreret CPU behandlingstid. Der var brugt mindst CPU tid på Joomla. Der skal selvfølgelig bruges flere parametrer til at lave en rigtig benchmark test, men vi havde det ikke som formål. Vi ville bare lave en ca. (ikke en præcis) test til vores egen brug. I øvrigt tager template eller udvidelse installering længere tid i WP end i Joomla. Jo, jeg så flere sammenligninger af disse CMS på nettet, men ved ikke rigtig om jeg skal tro på det, der er skrevet i de indlæg eller på det, jeg oplever selv. Smile

Jeg synes, at jeg på ingen måde sagde, at Joomla er bedre end WP. Jeg ville bare sige, at man skal vælge et CMS efter behov. F.eks. WP til simple hjemmesider og blogs, Joomla til websider med mere avancerede struktur og funktionalitet og Drupal til sociale portaler, den er netop lavet til det formål.

Brian Brandt:
ahh... ikke helt enig... det er en enkelt indstilling i administrationen, og så er det ligeså klar til "større" websider som Joomla...

Jeg har heller ikke sagt, at man kan ikke lave websider med avanceret funktionalitet og struktur i WP, det er bare ikke altid en optimal løsning.

Brian Brandt:

Det er jo i ligeså høj grad op til det design du vælger - det samme gælder jo for Joomla. Hvis din Joomla template er "blog-baseret", så er det jo heller ikke godt til "større" websider...

Det er ren strukturmæssigt i designet om det er gearet til store eller små hjemmesider... intet med selve systemet bagved at gøre...

Det er ikke korrekt. Designet er kun udseende og har ikke noget med struktur eller funktionalitet og gøre. Med hjemmesides struktur menes dens opbygning og hierarchy. Hjemmesides funktionalitet er det, som dit websted kan udføre. Både struktur og funktionalitet hører til websides engine del. Designet kan udvikles fuldstændigt uafhængigt af engine (CMS), og designer behøves normalt ikke at vide, hvilke funktioner skal den hjemmeside, som han/hun laver design til, have. Man kan finde hvilket som helst skabelon til Joomla, men vil aldrig kunne lave en blog uden at installere en blog udvidelse. WP har bare indbygget blog funktion. Drupal har det faktisk også.Wink

Men synes, vi har nu køret lidt fra trådens emne og kan starte en ny tråde, hvis vi skal fortsætte. Wink

Mvh

Nazar

Besøg HowCool.dk - Højhælede sko, Lingeri, Modetøj, Frække Kostumer!

Fra 2100
Tilmeldt 20. Apr 09
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 21:43

Alle,

Tak for gode svar og interessante input

Mvh

Side 2 ud af 2 (18 indlæg)