Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Køb af anden webbutik

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Fra Silkeborg
Tilmeldt 4. Jan 07
Indlæg ialt: 461
Skrevet kl. 23:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg har lige startet en webbutik. Jeg er derfor ved at udvide mit sortiment og i den forbindelse fandt jeg en webbutik i samme branche som er til salg. Jeg har snakket med ejeren, og vi er ved at snakke det hele igennem.

Mit spørgsmål er nu. Hans system er bygget drupal og mit er bygget på magento. Hans butik er der meget salg i, min er helt nystartet og ikke det store salg i endnu. Jeg har fået bygget mit system fornuftigt op, så alt ordrehåndtering køre gnidningsfrit, og der er integration til e-conomic. Derfor vil jeg gerne fortsætte med at bruge min magento shop, men hvordan slår jeg så evt siden sammen bedst, og får flest af hans kunder med over, sådan SEO mæssigt.

Jeg har overvejet at lave et nyt design til min side, med henblik på konveteringsoptimereing. Der kunne jeg jo lave så mit design kommer til at ligne hans og dermed ikke "skræmme" hans kunder væk.

Men er der nogen der har et forslag til hvordan dette gøres smartes.

Med hensyn til navne på butikkerne, kan jeg bedst lide mit eget, men det kunne være at det var smartere at køre det hele videre i hans butiks navn eftersom at det jo allerede har nogle kunder.

Alle input er velkomne.

Fra Odense
Tilmeldt 17. Jun 07
Indlæg ialt: 280
Skrevet kl. 23:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Du kan få det bedste fra begge verdener, ved at lave en ny "store" i din Magento shop, der grafisk ligner den shop, du overvejer at opkøbe.

Således lander alle ordrer i samme backend.

Du skal overveje, hvorvidt dette overhovedet er nødvendigt. Er der tale om loyale kunder, der kommer igen og igen (afhænger af marked, produkter mm)... eller er der tale om salg, hvor man typisk ikke ser kunden igen.

For der er jo ingen grund til alt dette arbejde i at beholde og administrere et "brand", hvis det alligevel ikke gavner nogen.

Håber det hjalp,

Det bedste her fra, og held og lykke med shoppe...

Martin 

Køb dit juletræ på nettet, leveret til døren og afhentet efter jul...

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)