Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp til det omtalte wordpress

Side 1 ud af 2 (18 indlæg)
Tilmeldt 23. Feb 10
Indlæg ialt: 71
Skrevet kl. 09:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer.

Nu håber jeg sørme ikke I er alt for trætte til at hjælpe ud ang. wordpress Sleep

Landet ligger således

Har købt mit domæne hos web10 - efterfølgende for at få inspiration og hjælp til wordpress, "googlede" jeg den herinde, og fandt så er par indlæg ang. wordpress og web10's udbud af ram, ikke går hånd i hånd, eller hvad?

En anden ting er, at web10 har deres eget websitebuilder aka activebuilder - er det lige så godt?

Legede med det i går, og gik da "nogenlunde" men er slet ikke nogen haj til dette, så vil høre om det er bedst med wordpress?

En tredje ting er, er det brugervenligt, lader mig høre det er her der kan tjenes penge, ved selv at sætte sig ind i det, i stedet for at betale sig fra det. Dog skal jeg nok under alle omstændigheder have en pro til dette, (any suggestions?) da jeg skal have lavet 'klub oprettelse' (grupper der kan oprette sig en profil). Samt der muligvis skal salg via siden.

Er jeg på dybt vand, eller skal jeg 'bare' lige have fundet den røde tråd?

Håber I vil stå til rådighed denne regnfulde søndag. (for en sønderjydes vedkomne, though)

Mvh AdamO.

Fra Frederikshavn
Tilmeldt 20. Jun 07
Indlæg ialt: 430
Fra  BIZON Skrevet kl. 09:45

Wordpress er et rigtig godt værktøj, og når man først har sat sig lidt ind i det, kan "lægmand" klare de fleste opgaver.

Det er lidt svært lige at vejlede dig generelt, men har du helt konkrete spørgsmål til funktionaliteter er det med at fyre løs, så får du garanteret en masse gode råd herinde.

Tilmeldt 23. Feb 10
Skrevet kl. 09:53

Så vidt er jeg ikke nået, at de kan blive så konkrete.

Dog har jeg et mindre, hvordan f... jeg får det "lagt over" i wordpress? Kan ikke se mig ud af, at bruge andet end det web10 tilbyder?

Mvh AdamO.

Fra Hong Kong
Tilmeldt 20. Jun 08
Indlæg ialt: 196
Fra  cSupport Skrevet kl. 10:05

Wordpress er at foretrække fremfor Web10 'eget' websitebuilder, som minder om noget man så tilbage i 1999. Mht web10 og ram, har jeg ingen erfaring med dette, men det kan anbefales at installere forskellige plugins hvis du vælger at gøre brug af wordpress, her i blandt, WP Super Cache, som minimere en del af de request der sker til serveren. 

Men fyr endelig løs med nogle konkrete spørgsmål, så skal jeg se om jeg kan give dig nogen klare svar 

Tilmeldt 23. Feb 10
Skrevet kl. 10:22

Tak for svaret. Så er det det jeg vil gå i krig med :-)

Helt sikkert, så vær vågen, fordi fra en så uerfaren som mig, skal der nok opstå problemstillinger :)

Mvh AdamO.

Fra Viby J, Århus
Tilmeldt 10. Oct 08
Indlæg ialt: 631
Fra  Søgemedier A/S Skrevet kl. 10:23

Jeg ved at mange har oplevet problemer med WP og Web10 pga for lav PHP memory, dette kan man dog betale sig fra.

Brug for guds skyld WP og ikke Web10's system - du kan feks ikke lave unikke sidetitler og beskrivelser i Web10's system.

Kan du i øvrigt køre safemode=off hos Web10? Det vil være en stor fordel hvis du kan.

Fra 4261
Tilmeldt 14. Feb 09
Indlæg ialt: 4217
Fra  RÅD & MAL Skrevet kl. 10:38

Big Smile Hej Adam !

Jeg går med de samme overvejelser som du du nemlig at skrifte fre et cms (Smart Web) til et andet her har jeg hørt godt om WORDPRESS, men nu også DRUPAL.

Men det kan være vi senere kan "supplere" hinanden. Jeg er også helt grøn i dette, og mener vi som ikke eksperter hører en masse også modstridende ting.

YesMen held og lykke med det.

Ib Abildgaard

RÅD & MAL

www.raad-mal.dk

Fra Hong Kong
Tilmeldt 20. Jun 08
Indlæg ialt: 196
Fra  cSupport Skrevet kl. 10:44

Drupal er et rigtig fint system, med utallige muligheder, men vil ofte være noget af en mundfuld for den uerfarne da det kræver en smule kendskab til web-programmering og ikke er lige til, som med Wordpress. Men det ændre sig måske snart, da Drupal har annonceret en hosted løsning, så det skulle være lige at gå til, se evt. http://www.drupalgardens.com/

Tilmeldt 23. Feb 10
Skrevet kl. 13:13

Ib: Ja helt sikkert, når jeg så har befærdiget mig lidt rundt i det her, kan jeg jo dele ud af min "viden" ;)

aplosweb: Tror også jeg holder mig til Wordpress, for nu i hvert fald! :)

Første problemstilling i processen min damer og herrer, når jeg i FileZilla skal connect til serveren, vil den have host og port (?)

Hvor finder jeg det, er ret så meget i tvivl.

Mvh AdamO.

Fra Storkøbenhavn
Tilmeldt 6. Oct 09
Indlæg ialt: 823
Skrevet kl. 13:22

Hejsa Adam

Jeg kender desværre overhovedet ikke web 10 - men er da helt sikker på, at en "webbuilder" - uanset hvor den så måtte tilbydes - ikke når et cms som f.eks. WordPress til sokkeholderne!

Jeg kører selv alle mine sider i WordPress, som du kan se på http://www.lindegaard-larsen.dk.

Jeg har da også lavet WordPress for andre. Jeg ligger hos one.com og oplever overhovedet ingen problemer der.

ha en god dag

med venlig hilsen

Bennie Larsen

Side 1 ud af 2 (18 indlæg)