Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Ziinga.dk auktions indtjening.

Side 2 ud af 2 (18 indlæg)
Tilmeldt 10. Nov 09
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 15:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Thomas

Hvert bud koster penge.

Feks hver gang budet kommer 10 øre op så skal man betale feks 5 kr for budet.

Prøv så lige at regne på det igen ;-)

Mikkel

Tilmeldt 24. Mar 10
Indlæg ialt: 538
Skrevet kl. 15:03

Det gør de heller ikke . Eller jo på en måde, personen der vinder auktionen betaler det beløb han vandt auktionen for + nogle forsendelsesomkostninger.

Men kunsten ligger i rejsen til egentlig at vinde en auktion.

Lad os tage en iPhone, som jeg har set kører på Ziinga.dk

Den er oppe på 1188 kr.

dvs.

1188 kr / 0,08 øre (det er hvad den stiger pr. bud) = 14.850 (det er hvor mange bud der er blevet brugt)

Derefter : 14.850 kr. GANGE med budpris pr. stk - 6,9 kr. men lad os antage folk har købt flere bud og budprisen er på 6 kr. pr. stk . dvs. 14.850 GANGE med 6 kr. = 89.100 kr.

De har dermed genereret ca. 82.000 kr. på en vare der koster dem ca. 6000 kr. at anskaffe.

Fra Roskilde
Tilmeldt 16. Jun 09
Indlæg ialt: 2317
Fra  PITOT Watches Aps Skrevet kl. 15:16

haha ja nu kan jeg godt se fidusen, og selvfølgelig kan dette kun ske i udlandet, på en måde er det jo bare camouflageret bedrageri!

at tage penge for at lægge et bud er jo direkte latterligt, men der er lavet så smart at folk køber der alligevel haha

Watches inspired by fighter jets

Aviator Watches - Pilot Watches - Blue Angels Watch

Fra Odense
Tilmeldt 5. Oct 05
Indlæg ialt: 868
Skrevet kl. 15:20

Hej Jasko

Jeg er ikke sikker på at der er danske kunder nok til at gøre sådan en auktion rentabel. Det er de samme auktioner der kører for alle deres brugere (sådan ser det i hvert fald ud hvis man klikker rundt imellem deres forskellige nationale sider). Har du for få brugere vil der ikke blive budt på alle vare, og du vil risikere at binde dig til at sælge f.eks. en xbox til måske 1 kr, fordi der kun var en der var interesseret i lige netop den, da auktionen udløb.

Hver gang jeg besøger sådan en auktion tænker jeg: Mig skal de ikke snyde, også er jeg ude igen. Og jeg tvivler på at jeg er den eneste der har et anstrengt forhold til sider der lover mig en masse, til næsten ingen penge, så hvis din plan skal holde vand, skal du være sikker på at der er danske brugere nok til at holde sådan en side rentabel. Og husk på at folk nok ikke er særligt trofaste, hvis de først har brugt 100-500 kr uden at vinde en eneste auktion, ser du nok hverken dem eller deres venner igen. Så markedet vil formentligt blive mindre og mindre.

Og hvorfor skal folk besøge din side i stedet for Ziinga? Hvis du vil tilbyde det samme som dem går du op imod en stor spiller, med et stort budget hvilket er mere end op af bakke.

Jeg siger ikke du ikke skal forsøge, men tænk dig godt om inden du går i gang.

Tilmeldt 24. Mar 10
Indlæg ialt: 538
Skrevet kl. 15:49

Hejsa

Mange tak for dit svar.

Min plan var ikke at starte et lignende site på det danske marked, det ville være spild af penge. Af samme grunde som du nævner, kan man ikke udkonkurrere de store spillere på markedet -samtidigt så er det et erhverv med en dynamisk målgruppe, der udvikler sig indad.

Min plan var at starte det i et land, hvor det ikke er set før. Hvor markedsføringen var meget billig og for at sige det mildt - hvor landets befolkning har lettere ved at hoppe på sådan en auktion, end i Danmark.

Jeg har også overvejet mulighederne, for at starte i det små, indtil markedsføringen rigtigt tager til. Dvs. lægge varer ud på auktionen, som ikke vil påvirke mig det store hvis de gik tabt til billige penge, og så gøre det sådan gennem marketing at jeg annoncere - hvornår de rigtige auktioner går igang.

Dvs en køre en slags pre-auktion, med andre varer evt. også brugte vare, og så annoncere for hvornår luksusvarerne sætter igang.

Jeg vil selvfølgelig gøre budene helt vildt billige i denne periode. Sådan så den slags hændelser du omtaler ikke finder sted, allerede inden konceptet rigtigt var skudt igang.

Fra Høng
Tilmeldt 5. Dec 05
Indlæg ialt: 1004
Skrevet kl. 13:58

Og så kom det lige frem at hele molevitten er svindel fra ende til anden, det er det med moralen som nogle lidt for driftige mennesker kender.

De samme som driver danlotto.

Tilmeldt 26. Nov 09
Indlæg ialt: 91
Skrevet kl. 15:37
Fra København
Tilmeldt 6. May 09
Indlæg ialt: 470
Fra  WebGain Skrevet kl. 15:52

Thomas Clausen:

tror ikke jeg helt forstår ziinga.dk system, hvordan tjener de penge hvis de sælger produkterne på auktion til under indkøbspris?

har ikke set denne metode før og kan ikke se hvordan de får pengene ind til at dække indkøbspriserne?

vh Thomas

Hvert bud (der jo er minimalt - 10 øre tror jeg) koster penge. Et bud koster ofte et par kroner. Så der skal jo mange bud til før folk ikke længere synes det er billigt, og disse enormt mange bud koster enormt mange penge.

Webdesign, optimering og online markedsføring. Se mere på WebGain.dk

Side 2 ud af 2 (18 indlæg)