Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Mamut Office og webshop

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 29. Sep 05
Indlæg ialt: 23
Skrevet kl. 12:51
Hvor mange stjerner giver du? :
Vi overvejer at skifte til Mamut Office for at få samlet økonomidel, kasseløsning og webshop under ét.

Det vil give en masse fordele, fx omkring oprettelse af produkter.

Jeg vil dog gerne høre om der er nogen, der har erfaring med Mamuts webshopløsning og mulighederne for at bygge videre på deres basisshop.

Fra Valby
Tilmeldt 4. Dec 05
Indlæg ialt: 880
Skrevet kl. 14:23
Mamut webshop er en meget meget simpel webshop, som kan det allermest basale, og intet mere.

Vi forhandlede produktet tidligere, men stoppede da bla webshopmodulet er af alt for ringe kvalitet. Der er ikke muligheder for tilretninger af webshoppen ud over grafisk, og søgemaskine mæsssigt er den helt ude i skoven. Det er ganske enkelt ikke godt nok

Økonomidel er ok, men du skal ikke købe pakken pga shoppen, hvis du har bare små ambitioner om en succesfuld e-shop.

Held og lykke med projektet.

Fra Snertinge
Tilmeldt 20. Mar 06
Indlæg ialt: 531
Fra  odsherred-regnskab.dk Skrevet kl. 15:52
Hej Gert.
Jeg har haft en demo liggende, og ærlig talt virker Mamut noget forvirrende.Så jeg er enig med Christian, om at det er ikke ok.

Prøv at kikke på winkas Pro. Brugerfladen ser rigtig god ud, og der er integration til webshop, og kasse.

Så findes der også forskellige løsninger til SummaSummarum- Men det kan du jo se i signaturen.

Med venlig hilsen

Kim Malmberg.
www.odsherred-regnskab.dk

Tilmeldt 29. Sep 05
Skrevet kl. 11:10
Hej Christian og Kim

Tak for svarene. Det er jo ikke opmuntrende læsning.

Christian: Hvad mener du med at søgemaskinemodulet er helt ude i skoven?

Fra Snertinge
Tilmeldt 20. Mar 06
Indlæg ialt: 531
Fra  odsherred-regnskab.dk Skrevet kl. 14:04
Hej igen

Som sagt, er det  til til flerbruger, så checkWinkas pro 

Jeg mener du kan få en demo.

Jeg har selv kikket på det og jeg syndes det set godt ud.
Men skriv gerne lidt mere om dine behov

Med venlig hilsen

Kim Malmberg.
www.odsherred-regnskab.dk

Fra Taastrup
Tilmeldt 14. Nov 06
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 09:57
Hej.

I bund og grund syntes jeg at mamut er en god løsning.

Det tager lidt tid at sætte programmet op, men der er massere af muligheder og det kan bruges til de fleste e-shops.

Efter jeg havde brugt ca. 14 dage til at lære programmet at kende faldt jeg dog over nogle problemer med udregning af odres samlede vægt til afsendelse. det kan programmet ikke selv finde ud af og derfor fandt jeg en anden løsning som var gratis og dermed det optimale.

Jeg kontaktede dog først mamut for at høre om det var noget de kunne rette i programmet og svaret var at det kunne de ikke på nuværende tidspunkt.

Mamut retter i selve programmet en gang om året (omkring august), og retter kun de ting som der er flest der spørger efter.

Hvis du ikke skal bruge vægt-udregning og ikke forventer individuel service, kan jeg anbefale mamut.

men jeg ville nok finde en gratis løsning hvis man alligevel ikke vil have individuel service.

Hilsen jela

Tilmeldt 14. Nov 06
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 22:14

Hej Gert

Mamut web giver dig mulighed for at integrere dine ERP data med dit website/webshop. Fordelen er dog mest på webshop delen, som du kan vælge udelukkende at køre. Du kan f.eks lave et website, hvor igennem du linker til mamut webshop delen. Det er i mine øjne den bedste løsning, da man kun kan benytte mamut url, dvs f.eks www.mamut.com/firma (eller noget i den stil) Med webshop delen kan du styre dine ordre og lager håndtering fuldstændigt fra mamut. Ulempen med web delen er, at man ikke pt har mulighed for at designe sit website fuldstændigt, samt url.

Problematikken med webshops idag er integrationen med ens økonomisystem, og løsninger til dette er som regel ikke billige. Så mamut er et glimrende valg, hvis man ellers kan leve med ovennævnte begrænsninger. Mamut har ligeledes udviklet et API modul, der gør det muligt at udveksle data med andre systemer. Det kan f.eks være en sql styret webshop som man har designet specielt til virksomheden. Modulet koster dog kr. 10.000,- og der kræves ligeledes en den programmering.

Jeg vil anbefale dig at downloade en demo og installere mamut, for derved at teste web mulighederne.

Tilmeldt 29. Sep 05
Skrevet kl. 20:14
Vi har nu lagt os fast på at bruge løsningen fra Mamut Office, men dropper Mamuts webshopdel.

Vi er blevet anbefalet OXID eShop som en webshopløsning. Nogen der har kendskab til denne?

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)