Hej aminoer, Jeg driver en web-shop på nettet hvor jeg sælger varer. Sidste år solgte jeg for 400.000 kr med et overskud på 120.000 kr. Jeg har indtil videre drevet shoppen via min privatadresse (værelse i min 3. værelses lejlighed) og ikke fratrukket noget til husleje. Nu har jeg ikke plads mere derhjemme da mit lager ikke kan være i det ene værelse. Derfor flytter jeg lageret hjem til mine forældrer hvor jeg får ét større værelse. Mit spørgsmål er nu. 1. Kan jeg betale dem husleje og trække det fra i virksomheden? 2. Hvor meget kan jeg betale dem? 3. Hvordan opgør mine forældrer husleje indtægten - og skal de betale skat af hele huslejeindtægten 4. Hvordan overføre jeg penge til dem hver mdr? Skal de sende en faktura eller kan jeg selv lave et stykke papir (kontrakt= og overføre pengene pr bankoverførsel eller hæve dem kontant til dem? 5. Kunne jeg allerede have trukket noget fra (værelset jeg 100% bruger herhjemme til virksomheden)? Hilsen Anders |
Ingen grund til dobbel post, en af revisorne herinde, hjælper dig nok senere idag.