Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Links i fora signatur... SEO eller ej?

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Fra Odense
Tilmeldt 17. Jun 07
Indlæg ialt: 280
Skrevet kl. 22:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

lige inden jeg hopper ind i offline-verdenen her til aften, vil jeg lige smide et spørgsmål/debatoplæg til alle jer kloge hoveder...

Rigtig mange benytter sin signatur til at reklamere for egne mærkesager, firmaer mm... ikke kun på Amino, men på alle mulige fora rundt omkring.

Det jeg gerne vil debatere er, hvorvidt man får søgemaskinefordele af dette? Eller om Google muligvis har blocket for dette - da det kan være urimeligt nemt at komme til tops...

Lad os sige, at Svend Bent i 2001 var meget aktiv på et forum for mælke-entusiaster... Forumet er meget kendt af Google. Gennem årene op til 2005 fik han skrevet og svaret på intet mindre end 6000 emner.

I 2007 starter Svend Bent "SB underbukser og termosokker ApS" og vil gerne komme til tops i Google... så Svend Bent logger ind på alle de fora, han engang var aktiv på - og ændrer sine signaturer til reklamer for hans nystartede millionforretning...

Hvordan påvirker dette Svend Bents hjemmeside? (og vi snakker kun om fora-sigantur vs. SEO-fordele - Svend Bent har naturligvis SEO-optimeret sin egen hjemmeside også - men denne variabel holder vi lige ude af ligningen).

Køb dit juletræ på nettet, leveret til døren og afhentet efter jul...

Fra Hillerød
Tilmeldt 10. Nov 07
Indlæg ialt: 2846
Skrevet kl. 22:57

Hej Martin,

Som udgangspunkt skal du ikke regne med, at footerlinks fra fora har den helt store værdi. Og 6000 links fra det samme site giver absolut heller ikke 6000 gange værdien af det første link.

Så et væld af forumindlæg er altså ikke nogen nem genvej til verdensdominans i Google. Smile

Fra København
Tilmeldt 22. Jan 09
Indlæg ialt: 1760
Fra  Buehøjgård Møbler Skrevet kl. 23:07

Og vel slet ikke, hvis Svend Bent på én gang aktiverer/ændrer samtlige 6000 links. Så tæller de vel næppe meget ?

Fra København K
Tilmeldt 2. Apr 08
Indlæg ialt: 3639
Fra  jimihove.dk ApS Skrevet kl. 23:08

Platte vittigheder fra min side af. Indlæg slettet.

Godnat

SEO fra 1000,- kr, og Google Ads fra 500,-  per måned. DK's billigste hjemmesider? Se mere på jimihove.dk 15+ års erfaring.

Fra Hillerød
Tilmeldt 10. Nov 07
Skrevet kl. 23:42

Lars Meyer:

Og vel slet ikke, hvis Svend Bent på én gang aktiverer/ændrer samtlige 6000 links. Så tæller de vel næppe meget ?

Den del skal man nok ikke tænke for meget på. Google vil med sikkerhed ikke gencrawle alle de gamle forumindlæg på en og samme tid. Ved langt de fleste fora vil en vis del af indlæggene ligge begravet så langt nede i sitet, at de nærmest aldrig vil blive besøgt igen. Så det vil ikke blive 6.000 nye links overnight. De vil blive opdaget gradvist.

Fra Odense
Tilmeldt 17. Jun 07
Skrevet kl. 08:50

Godmorgen...

Nej, det regnede jeg heller ikke med - men læste i en anden tråd herinde, at en bruger skrev således:

"Hvis ikke det er blevet forslået vil jeg da lige. Du kan eventuelt smide www.firstglass.dk i din signatur her på amino?"

Fra Odense
Tilmeldt 17. Jun 07
Skrevet kl. 09:47

Frank Hellerup Madsen:
Som udgangspunkt skal du ikke regne med, at footerlinks fra fora har den helt store værdi.

Nej. Du har du den med i din "kom hurtigt på google"-guide... "..Smid et link fra et forum eller to. (f.eks. i din footer på fora, hvor du er aktiv i forvejen. Lad være med at spamme....)"

Men ja, der er så mange faktorer, og det kan jo være svært at måle, hvilke der gør hvad - eller er udslagsgivende for en hurtig indeksering.

Men nu handlede det her jo om SEO og ikke indeksering - og vi kan indtil videre slutte, at signaturen i et forum ikke er noget negativt, men heller ikke noget, der gør, at man kommer til tops. Linkene vægter simpelthen for lidt i Googles ligning - og det er jo i virkeligheden meget rimeligt...!

Fra København S
Tilmeldt 1. Feb 06
Indlæg ialt: 3533
Fra  Kim Tetzlaff ApS Kim Tetzlaff Ejendom Skrevet kl. 10:11

Martin Tychsen:

Men nu handlede det her jo om SEO og ikke indeksering - og vi kan indtil videre slutte, at signaturen i et forum ikke er noget negativt, men heller ikke noget, der gør, at man kommer til tops. Linkene vægter simpelthen for lidt i Googles ligning - og det er jo i virkeligheden meget rimeligt...!

indeksering er nok det der er vigtigst hvad angår SEO :)

Men ud over det så vil jeg mener at det er sådan inden for SEO at "mange bække små, giver en stor å", eller hvordan den nu er :) Så jo det har da en effekt, om det er en lille eller stor effekt er egentlig ligemeget, da det har en effekt at man ændrer signaturen. og man kan sige at det er meget lidt arbejde der skal til for at ændrer sin signatur, så den er da værd at tage med.

Signaturen er som jeg ser det, mest beregnet til at andre ser den, og evt klikker på den, og det er der den har den største effekt. Hvad angår SEO, så er det jo svært at måle som du selv siger, hvis man da overhovedet kan måle det, for det jo sjældent det eneste man gør når man søgemaskineoptimerer sin hjemmeside.

MVH Kim

Kim Tetzlaff

🚀 Hastighedsekspert ⚙️WordPress hjemmesider 🎯SEO
Siden 1995 - hjemmeside Udvikling og teknisk optimering af hjemmesider
👉 Mere om mig

Fra Hillerød
Tilmeldt 10. Nov 07
Skrevet kl. 10:47

Martin Tychsen:

Nej. Du har du den med i din "kom hurtigt på google"-guide... "..Smid et link fra et forum eller to. (f.eks. i din footer på fora, hvor du er aktiv i forvejen. Lad være med at spamme....)"

Hej Martin,

Ja, jeg har den med i min lille indekserings-guide, fordi links på aktive fora er en god måde at få et link ud, hvor Googlebot ofte kommer forbi. Til det formål er et forumlink rigtig godt.

(Og jeg har testet på det. Også som den eneste linkkilde til et nyt domæne.)

Men der er ikke så meget gods i forumlinks, at det gør noget. Så deres effekt på ranking er ikke så stor. Som du også selv er inde på.

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)