Hej, lige inden jeg hopper ind i offline-verdenen her til aften, vil jeg lige smide et spørgsmål/debatoplæg til alle jer kloge hoveder... Rigtig mange benytter sin signatur til at reklamere for egne mærkesager, firmaer mm... ikke kun på Amino, men på alle mulige fora rundt omkring. Det jeg gerne vil debatere er, hvorvidt man får søgemaskinefordele af dette? Eller om Google muligvis har blocket for dette - da det kan være urimeligt nemt at komme til tops... Lad os sige, at Svend Bent i 2001 var meget aktiv på et forum for mælke-entusiaster... Forumet er meget kendt af Google. Gennem årene op til 2005 fik han skrevet og svaret på intet mindre end 6000 emner. I 2007 starter Svend Bent "SB underbukser og termosokker ApS" og vil gerne komme til tops i Google... så Svend Bent logger ind på alle de fora, han engang var aktiv på - og ændrer sine signaturer til reklamer for hans nystartede millionforretning... Hvordan påvirker dette Svend Bents hjemmeside? (og vi snakker kun om fora-sigantur vs. SEO-fordele - Svend Bent har naturligvis SEO-optimeret sin egen hjemmeside også - men denne variabel holder vi lige ude af ligningen). |
Hej Martin,
Som udgangspunkt skal du ikke regne med, at footerlinks fra fora har den helt store værdi. Og 6000 links fra det samme site giver absolut heller ikke 6000 gange værdien af det første link.
Så et væld af forumindlæg er altså ikke nogen nem genvej til verdensdominans i Google.