Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Udtrædelse af ApS

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 13. Jan 10
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 09:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Jeg startede i juli et ApS med min kone, hvor vi hver ejer 50%. Vi er nu blevet enige om, at vi skal køre vores økonomi hver for sig (men vi er stadig gift), og jeg skal køre dette ApS alene.

Dvs. hun skal træde ud af ApS'et og jeg skal være eneejer. Hvordan ordnes dette, rent økonomisk? Juridisk har vi stadig fællesøkonomi, så jeg kan jo ikke købe hende ud, da det vil ske af vores fælles penge.

mvh

P

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 10:27

ZImp:

Hej,

Jeg startede i juli et ApS med min kone, hvor vi hver ejer 50%. Vi er nu blevet enige om, at vi skal køre vores økonomi hver for sig (men vi er stadig gift), og jeg skal køre dette ApS alene.

Dvs. hun skal træde ud af ApS'et og jeg skal være eneejer. Hvordan ordnes dette, rent økonomisk? Juridisk har vi stadig fællesøkonomi, så jeg kan jo ikke købe hende ud, da det vil ske af vores fælles penge.

mvh

P

Hej

Handel mellem ægtefæller har normalt ikke nogen skattemæssig betydning, hvorfor I reelt kun skal lave en fondsnota, hvor I aftale at anparterne er overdraget pr. den dato, som nu er aftalt.

Hilsen

Tonny

Tilmeldt 13. Jan 10
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 07:34

Mange tak for info!

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 08:52

Overdragelser mellem - samlevende - ægtefæller har ingen skattemæssig effekt. I kan bare overdrage. Om I vælger lave betaling indbyrdes eller ej er helt op til jer.  

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)