Hej Amino.dk-brugere. Jeg har i længere tid haft tanker om at importere kosttilskud til Danmark. Det drejer sig her umiddelbart om proteinpulver, vitaminprodukter, kreatin samt NO-produkter. Min målgruppe vil først og fremmest være unge mænd der træner, øvrige fitness-entusiaster samt bodybuildere. Jeg ønsker at importere produkter fra hovedsageligt amerikanske produkter, men er i første omgang stødt på mange forhindringer ved dette. Der er allerede et antal distributører af de produkter jeg ønsker at sælge i Danmark, men på trods af dette har jeg fundet at lovgivningen i høj grad forhindrer import af disse produkter (dette fandt jeg frem til i et andet indlæg på denne side). Er det nødvendigt at gennemgå samme komplicerede procedurer, på trods af salget af de eksakt samme produkter? I så fald, hvor kan jeg evt. lære mere om de nødvendige procedurer (jeg har indtil videre ikke kunne finde detaljeret info hos fødevarestyrelsen)? Der er mange ting jeg stadig mangler at undersøge, men hvis jeg som udgangspunkt slet ikke har mulighed for at importere de varer jeg ønsker uden at omgå den danske lovgivning, vil den øvrige analyse og research være gået til spild alligevel. Jeg ønsker at beskæftige mig med fitnessindustrien (kosttilskud), da jeg mener det er indenfor dette felt jeg har bedst kendskab til produkterne samt målgruppen. Jeg ser frem til nogle konstruktive svar og takker for alt hjælp jeg kan få. Alle øvrige råd til opstart af en importvirksomhed (både generelt og med henblik på kosttilskud) vil jeg naturligvis også sætte stor pris på.
Med venlig hilsen ackj |
Jeg kender ikke så meget til lovgivningen, udover at jeg ved det kan være et pokkers bøvl at få det godkendt.
Jeg vil dog advare dig mod amerikanske produkter. Vælg med omhu, her tænker jeg meget på muligheden for krydskontaminering, da det har været et problem flere gange, hos producenter uden for EU.