Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Din mening om butiksnavnet - The-Shop

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 19. Feb 10
Indlæg ialt: 16
Skrevet kl. 23:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Alle

Jeg har tænkt mig at starte en butik op der primært skal sælge tøj af forskellige kendte mærker. Men hvis jeg får tilbudt nogle gode varepartier kan det tænkes jeg vil overveje at sælge andre ting også.

I den sammenhæng har jeg sikret mig domænet www.the-shop.dk der skal bruges informativt, til at oplyse om nyheder og åbningstider m.m.

Men hvad syntes i om butiksnavnet "The-Shop" mange der har hørt det siger at det er dårligt fordi det ikke minder dem om en tøjbutik, men tænker det er fordi jeg ikke har "brandet" det endnu, for The Body Shop sælger jo heller ikke kroppe ;-) og hvordan minder Nielsen's om navnet på en tøjbutik?

Jeg tror at jeg kan bygge et stærkt let genkendeligt brand op omkring The-Shop, men..

Hvad er jeres mening om navnet?

Fra Herning
Tilmeldt 24. Feb 09
Indlæg ialt: 1018
Fra  Maler-maling.dk Skrevet kl. 23:24

Hej.

Jeg syntes det minder mig om en butik der sælger te. Men ellers vil jeg give de andre som du taler om, ret i at det skal hedde noget som kan fortælle folk hvad du sælger.

The Body Shop sælger noget TIL kroppe (hvis jeg ikke tager fejl) og Nielsen kender jeg ikke, men er sikkert et gammelt navn fra en alm. butik, som så her i de nye tider, har lavet en webbutik også, og derfor ikke skiftet deres navn ud, fordi de har mange kunder der kender deres navn.

Set med SEO øjne og med googlebottens øjne, så er det bedst at have et godt søgeord i sit navn, når du skal til at linke rundt omkring fra, og ind til din side. El. når kunder linker til din side, så indeholder linket et godt søgeord.
Jeg er ikke ekspert, men har fået det her fortalt, men hvis der er nogen der mener anderledes, så hører jeg gerne efter :-D

Hilsen

Michael
www.maler-maling.dk (tjek lige navnet! 2 gode søgeord) ;-D

Tilmeldt 19. Feb 10
Skrevet kl. 23:31

Hehe, jaah det må man sige er gode søgeord :-)..

Butikken er ikke online, men fysisk, det at vi har/skal have en hjemmeside er udelukkende for markedsføringsværdien, og det at man kan sende nyheder ud den vej...

Men det jeg tænkte er jo mere at Quint, Nielsen's, Far og Søn osv osv.. der er jo ikke mange af de tøjbutikker man tænker de sælger tøj første gang man hører om dem? men når man så kender dem er det jo indlysende at det er tøj de sælger :-)

Så det jeg måske lidt håbede var at når man fik det op at kører og pakkede det ind i et fedt logo osv.. så ville folk tænke, The-Shop = tøj og ikke te og kaffe ;-)... men jeg ved det ikke?

Tilmeldt 27. Apr 07
Indlæg ialt: 6988
Fra  MobilTjek Skrevet kl. 00:10

Nå min nye hjemmeside går i luften er i april engang, så bliver det med navnet MobilTjek istedet for BilligeMobiler.dk og her er grunden:

Hvis en besøgende vil ind på BilligeMobiler, så skriver han det enten med eller uden bindestreg i adresselinjen, så allerede her mister jeg 50% af de besøgende.

Rigtig mange bruger Google istedet og skriver de "billigemobiler" i søgefeltet, så ligger der mere end 10 AdWords annoncer fra mine konkurrenter og jeg tør slet ikke at tænke på hvor mange kunder jeg mister der.

Jeg har søgt om patent på navnet MobilTjek og når det er gået igennem, så kan jeg bede Google om at der ikke må bydes på mit navn. Hvis jeg er rigtig dygtig, så kan jeg sørge for at alle de organiske resultater på side 1 er enten til min side eller til en side der omtaler min side, f.eks. blogindlæg osv.

Desuden har jeg købt forskellige fejlstavninger af mit domæne, både med og uden bindestreg.

Skriv "the shop" i søgefeltet på Google, der er 304.000.000 resultater, samt 10 AdWords annoncer på side 1. Skriv herefter "TjigTjig", der er 3 resultater (snart 4 med dette indlæg) og ingen annoncer.

Sammenlign mobilpriser med eller uden abonnement

Fra Herning
Tilmeldt 24. Feb 09
Indlæg ialt: 1018
Fra  Maler-maling.dk Skrevet kl. 01:01

Nicolaj:

Hvis en besøgende vil ind på BilligeMobiler, så skriver han det enten med eller uden bindestreg i adresselinjen, så allerede her mister jeg 50% af de besøgende.

Dén forstår jeg ikke helt den hér.
Hvorfor mister du 50% af de besøgende, når kunden skriver dit navn i adresselinien??

Dit nye navn er da også meget bedre til en side der viser prissammenligninger på mobiler!

P.s. Er det navn købt du nævnte tidligere? ellers var det måske en mulighed til en ny "Quint" butik...ha ha :-D

Michael
www.maler-maling.dk

Tilmeldt 27. Apr 07
Indlæg ialt: 6988
Fra  MobilTjek Skrevet kl. 01:13

Michael Haahr:

Nicolaj:

Dén forstår jeg ikke helt den hér.
Hvorfor mister du 50% af de besøgende, når kunden skriver dit navn i adresselinien??

Dit nye navn er da også meget bedre til en side der viser prissammenligninger på mobiler!

P.s. Er det navn købt du nævnte tidligere? ellers var det måske en mulighed til en ny "Quint" butik...ha ha :-D

Michael
www.maler-maling.dk

Fordi 50% skriver med bindestreg og det er ikke mit domæne.

- Og ja domænet tjigtjig.dk er ledigt Smile

Sammenlign mobilpriser med eller uden abonnement

Tilmeldt 19. Feb 10
Skrevet kl. 07:55

Jeg kan godt se internetmæssigt er det et lorte navn, men for min virksomhed spiller internettet ikke den store rolle, det er udelukkende informativt, og det online medie jeg kan gøre størst brug af tror jeg næsten er facebook med en fanside....

Så selv om det er et lorte navn til en webshop, kunne det jo være et meget fedt navn til en fysisk shop? :-)

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)