Hej Nanna & Mikkel !
Vældig god ide, med et samarbejde håndværkere imellem.
Men som bl.a. også Jimmy Hove et sted skriver er det også meget vigtigt, at man har anden erfaring og kompetancer at trække på, end det med "blot" rengøring, f.eks. prisfastsættelse/kalkualtion - jura - markedsføring - salg - IT m.m. Og pas nu på med for meget konsulent rådgivning, med mindre det er erfare folk netop indenfor rengøring. Revisorer, advokater og andet "godtfolk" m.m. findes "sku" alle vegne.
Også her gælder det at praktik er en ting og teori noget andet.
I dette samarbejde sørg også for at få de "rigtige" netværksdeltagere, brådne kar er der alle steder.
Sørg for at have en ordentlig samarbejdsaftale jer imellem, også indeholdende etiske og moralske normer og regler. Uden en forståelse for dette kan en hvilken som helst "kæde" gå til grunde.
Vi var nogle stykker der sidste sommer forsøgte os med et håndværkernetværk http://www.håndværker-team.dk/ Dette blev ikke nogen succes trods gode intentioner. Selvom iden med mere var vældig god.
Den stærkeste kæde er aldrig stærkere end det svageste led. Vi havde for mange svage led, som netop er dem som først og fremmest bliver tiltrukket.
Men få I nu så stor hast og vækst på, at I også kommer til at mangle en maler, er I meget velkomme, også med andre ting. Herunder også drøftelse af koncept tilpasning.
Selv er jeg ikke i tvivl om at netværk og online markedsføring er vejen frem.
Men netop håndværkergruppen har ikke traditioner inden for dette. Derfor har de store i branchen også forholdsvist let spil i kommuner, store erhvervsvirksomheder m.m.
De bedste hilsener for fremtiden
Ib Abildgaard, H.D.
RÅD & MAL
www.raad-mal.dk