Jeg har endelig registreret mig herinde efter at have kigget med på forummet i et stykke tid.
Jeg har meget længe gået med en lille softwareudvikler i maven, og har igennem min HTX uddannelse udviklet små programmer til privat brug og i uddannelsesøjemed.
Jeg kunne dog rigtig godt tænke mig at udvikle apps til iPhones da jeg ser det som et medie hvor det er nemt at komme ud med et produkt til en relativ snæver målgruppe.
Jeg har så overvejet om jeg skulle oprette en virksomhed hvor jeg kan udvikle apps igennem, og sælge dem i App Store. Min tanke er om der er nogle klare fordele, hvis man f. eks. skal købe it udstyr (Mac) til at udvikle software og apps på. Jeg læste en artikel på Comon.dk (http://www.facebook.com/l.php?u=http%3A%2F%2Fwww.comon.dk%2Fnyheder%2FSkattefidus-Tjen-penge-pa-multimedieskatten-1.338574.html&h=dad785913b9de4e4b3be3cd89167174b) og tænke på hvor meget det kunne bruges i forbindelse med at lave virksomhed.
På for hånd tak, og glæder mig til et godt samarbejde her på Amino.dk
Artiklen fortæller blot, hvordan det er muligt at flytte nogle private udgifter - over til virksomheden - og du betaler kun multimedieskatten.
Men det kræver naturligvis at der er penge i virksomheden, til at betale for - dvs. du skal tjene nogle penge
Og netop apps til Iphone er måske for snæver en målgruppe - de fleste apps sælges for 6-20 kr. så der skal downloades mange for at du kan holde en nogenlunde timeløn - men er du dygtig så har du måske også ideerne til at lave de rette apps.
Men du er velkommen til at sende mig en PM - jeg har muligvis et par projekter du kan gå igang med på freelance basis?
Mvh
Jan
Cir-IT er Airboss partner - Vi gør din hverdag nemmere! AirBoss - er et af de ældste økonomisystemer på det danske marked.
Jeg er i gang med at finde ud af hvilken ny computer jeg skal købe, og går så og overvejer om jeg skal købe en Mac eller PC. Hvis jeg vælger en Mac kan jeg begynde at lære og programmere iPhone Apps, ellers må jeg fortsætte med at lære C++..
Hvis man ser bort fra det med iPhone Apps, syntes Amino så at man skal købe Mac eller PC? Jeg skal studere software udvikling på universitet næste år, og tænker at jeg nok skal have en bærbar. Jeg tænker bare: Hvad får man for de ekstra 5-6K man betaler for at købe en Mac?
Hvad får man for de ekstra 5-6K man betaler for at købe en Mac?
1. En computer som starter når du vil, og stopper når du vil have det uden at du skal vente 10 minutter (kæmpe fordel hvis f.eks at det er 10 minutter til happy horus er over og man skal skynde sig)
2. En computer som har meget lang batteri leve tid
3. En dejlig skærm
4. En computer som du ikke brænder fingerne på
5. En computer som ikke crasher hele tiden
Jeg har brug Windows hele mit liv, min Vista tog dræbte den sidste Windows gnist. Nu bruger jeg Mac og er lykkelig, gætter på at jeg får lavet 10% mere på en arbejdsdag, og trust me, det er ikke lige meget.
Måske Mac har speciale tilbud til studerende eller lignende....?
Kan godt høre, og havde nok også forventet, at Amino foretrak Mac frem for PC...
Da jeg primært skal bruge den til privat brug (internet, poker, video og musik), skole (skrive rapporter), og softwareudvikling, vil i så anbefale at købe en stor bærbar, eller nøjes med en lille?
Jeg bruger min 13" til alt, det kan dog godt blive lidt trængt når jeg kører photoshop osv. men hvis du har pengene til det, ville jeg nok købe en 15" så er du på den sikre side !
Jeg bruger min 13" Macbook Pro Alu Unibody, hverdag
jeg har haft den næsten 1 år nu, jeg slukker den måske rigtig en gang
hver 3 uge, eller klapper jeg den bare sammen og når jeg åbner den igen
så er den klar 3 sekunder efter, den er heller ikke langsom eller lign, den spinner som en mis