Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Simpelt CRM til Outlook 2007

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 18. Mar 10
Indlæg ialt: 19
Skrevet kl. 14:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.

Jeg er i gang med at etablere et rejsebureau, og i den forbindelse har jeg brug for et ukompliceret CRM-program, som kan integreres i Outlook 2007. Mit nuværende Office 2007 er standardversionen, som desværre ikke indeholder Microsofts Business Contact Manager.

Før jeg går ud og bruger penge på en dyr løsning, vil jeg høre, om der er nogle i dette forum, som har personlige erfaringer med andre programmer, som kan integreres i Outlook 2007.

Programmet skal køre på computeren, dvs. ikke være webbaseret. Det skal simpelthen kun holde styr på, hvilke aktiviteter der har været i forbindelse med de enkelte kontakter i min kontaktliste, såsom e-mails, tilbud, fakturaer, møder, etc.

På forhånd tak.

Svend.

Fra Bording, midtjylland
Tilmeldt 5. Jul 07
Indlæg ialt: 564
Fra  Stepfo Skrevet kl. 14:46

Hej Svend

Hvis du kan klare dig med noget ekstremt simpelt, som kan søge i kontakterne og så vise hvilke e-mails, der har været mellem dig og dem, samt hvilke filer, der er udvekslet, kan jeg anbefale Xobni.

Xobni er på ingen måde et CRM - det har ikke mulighed for at f.eks. vise hvor langt en kunde er i det salgsforløb din virksomhed kører, eller hvor mange penge den pågældende kunde har lagt ordrer for.

Jeg synes du skal tage et kig på det - de ting du efterspørger vil jeg mene det kan håndtere, og så er det super enkelt at gå til.

Venlig Hilsen

Allan

Tilmeldt 18. Mar 10
Skrevet kl. 20:44

Hej Allan.

Tak for dit hurtige svar. Jeg har kigget mig en del omkring på Xobnis sider, og det ser ud til, programmet opfylder mine krav.

Det eneste, der egentlig bekymrer mig, er, hvad der sker, hvis firmaet "forsvinder", og jeg derefter får problemer med programmet. Jeg er godt klar over, at det problem kan opstå for alle programmer, og jeg har selv oplevet det med andre softwareprodukter i min rolle som privatperson. De gange har det ikke været en katastrofe,  men i en situation som denne med forretningsforbindelser og kunder kunne det udvikle sig til en katastrofe.

Jeg burde måske give lidt flere oplysninger. Jeg har fundet et utal af firmaer på nettet, som tilbyder noget lignende som Xobni, men desværre viser mit kendskab til softwareverdenen også, at mange af dem pludseligt "forsvinder". Derfor er jeg mest tilbøjelig til at gå efter et veletableret firma med et godt ry og omdømme. Desuden skal jeg kunne synkronisere oplysningerne mellem en bærbar med Win 7 og en stationær med XP. Hvis det kan lade sig gøre, så også gerne med en mobiltelefon, men her ser Xobnis udgave kun ud til at kunne bruges på Blackberry.

Er mine forbehold og bekymringer unødvendige og overdrevne?

Venlig hilsen

Svend

Fra Bording, midtjylland
Tilmeldt 5. Jul 07
Fra  Stepfo Skrevet kl. 20:55
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Svend

Jeg bruger selv Xobni, og har ikke haft problemer med det til dags dato. Hvad fremtiden bringer skal jeg ikke kunne sige, men programmet er jo installeret lokalt, og derfor burde der ikke kunne ske noget - men jeg vil ikke stille mig op og sige, at det kan der ikke. Jeg mener i øvrigt microsoft har købt xobni, men jeg er ikke sikker.

Xobni er som sådan bare en søgefunktion, der fungerer med de oplysninger, du i forvejen har i outlook, og derfor skal der ikke bruges tid på at indtaste noget som helst, som man ellers kender det. Jeg har ikke haft problemer med at synkronisere mail / kontaktoplysninger med min mobil - det fungerer blot, som hvis xobni ikke var installeret. Jeg anvender ikke outlook fra min mobil, men bare den eksisterende mail funktion, som den kommer med, så der må jeg melde pas.

Forbehold og bekymringer formoder jeg er noget du har, fordi du har haft nogle dårlige erfaringer med andre systemer, og fordi dine data er vigtige for dig at have tilgængelige. Jeg kan ikke vurdere, om Xobni er den bedste løsning til dit behov. Jeg bruger det selv som en ekstra feature i outlook, og så bruger vi vtiger som crm, der også integrerer med outlook, men dette er en web-baseret løsning, hvilket du jo ikke ønskede. vtiger er i min optik også lidt overkill, hvis du kun har brug for kontakter, email historik og udvekslede filer.

Venlig Hilsen

Allan

Tilmeldt 18. Mar 10
Skrevet kl. 19:37

Hej Allan.

Undskyld det forsinkede svar.

Jeg har nok misforstået Xobnis opbygning ud fra de beskrivelser, jeg har set. Hvis jeg forstår dig korrekt, så betyder det, at jeg kan nøjes med de normale sikkerhedskopieringer af Outlook. Hvis der opstår problemer kan jeg bare geninstallere Outlook , indlæse den sikkerhedskopierede .pst-fil, geninstallere Xobni, og så burde jeg være kørende igen. Er det korrekt?

Venlig hilsen

Svend

Fra Bording, midtjylland
Tilmeldt 5. Jul 07
Fra  Stepfo Skrevet kl. 19:43

Hej Svend

Jeg har ikke haft brug for at skulle geninstallere Xobni, så jeg ved desværre ikke, om Xobni selv kan indeksere e-mails fra før den blev installeret. Men det er da heldigvis enkelt at finde ud af :-) Når du installerer, kan du jo se, om Xobni selv finder dine eksisterende mail-korrespondencer.

Venlig Hilsen

Allan

Tilmeldt 18. Mar 10
Skrevet kl. 20:45

Hej Allan.

Jeg har søgt lidt mere på nettet og fundet ud af, at Xobni indekserer alle mails ved installering.

Det ser ud til, at alle mine krav kan opfyldes med programmet, så jeg må ud og belaste budgettet med 30 dollar til anskaffelse af Xobni Plus :-)

Tak for hjælpen og venlig hilsen fra

Svend.

PS. Er der nogen måde i forummet her, hvorpå man kan vise, at spørgsmålet er besvaret tilfredstillende? Jeg har søgt men ikke fundet noget svar, hverken i FAQ eller andre steder.

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)