Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

eSport.. hvad er det dog?

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 17. Mar 10
Indlæg ialt: 84
Skrevet kl. 22:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle brugere herinde på Amino.dk

Jeg har i den følgende tekst tænkt mig at fortælle om hvad eSport er m.m

eSport står for electronic sport eller på dansk elektronisk sport. Ordet dækker over det man kan kalde computerspil på et ambitiøst / konkurrence niveau. Man kan ikke sætte en dato på hvornår eSport startede, men man kan sige at det for alvor to fart omkring slutningen af 90'erne hvor computerspil blev mere og mere populært.
I dag beskæftiger eSport branchen mange mennesker, foreksempel Fnatic.com osv. som betaler deres spillere løn for at spille under dem. Spillerne får udover løn også betalt rejser, entre til diverse LAN events* osv.

Lan events = LAN står for local area network, og selve begrebbet dækker over en turnering hvor spillere mødes og konkurrere mod hinanden, i forhold til over internettet.

I Danmark er eSport ekstremt populært. Der arrangeres store turneringer med præmier på op til 50.000 og hold fra det meste af verden deltager. Jeg selv er ejer af en dansk eSport organisation, ved navn NORDIC-eSport. NORDIC-eSport er paraply organisationen for NE Night Cup, som er en online turnering hvor der dystes i spillet Counter Strike Source. Udover NE Night Cup ejer NORDIC-eSport også det man kan kalde elite afdelingen Team PENTIA* .
Vi får tilført kapital via vores sponsore, som derved gør os i stand til at opfylde de krav som står i spillernes kontrakter (Jeg kan ikke komme nærmere ind på, hvad kontrakterne indeholder)

Pentia = Titelsponsor for elite afdelingen

Det denne lille "klumme" skulle være med til er, at flere nye virksomheder satser på eSport som en fremtidig branding mulighed. Det er faktisk blevet offentliggjort at man forventer at eSport, vil overhale fodbold i popularitet. Jeg håber da på en masse gode spørgsmål fra alle jer derude.

Hvis i skulle ønske at kontakte mig kan i fange mig på:
Acker@nordic-esport.com

Mvh

Casper Ackermann
CEO
NORDIC-eSport.com

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:27

Vises ens bannere så ingame, eller er det vha. traditionelle trykte bannere der eksponeres ved LAN events ?

Tilmeldt 17. Mar 10
Skrevet kl. 22:42

Jamen reklamen foregår for det meste via følgende:
 - Via tryk på holdets t-shirts
- Via reklamer på holdets/organisationens hjemmeside
- Via bannere osv. til lans, som kan hænges ved holdet
- Via IRC som er en chat klient, som bruges af rigtig mange, her har de mere "stabile" hold en channel hvor der kan reklameres 
- Via nyheder om det pågældende firma på organisationens website

Håber det gav svar :) 

Fra København
Tilmeldt 11. Sep 09
Indlæg ialt: 284
Skrevet kl. 22:45

Okay, det er altså temmelig uhyggeligt at se en anden med "mit" navn der skriver herinde :O

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:50

Haha !! Du har da ellers kontaktet mig før, angående køb af MathiasBak.dk

EDIT: Undskyld for at være off-topic Ackermann !

Fra København
Tilmeldt 11. Sep 09
Skrevet kl. 22:52

Nå, det er dig. Hvem af os skifter navn? ;-)

Fra København
Tilmeldt 9. Feb 10
Indlæg ialt: 1479
Skrevet kl. 22:52

Mathias Bak:

Okay, det er altså temmelig uhyggeligt at se en anden med "mit" navn der skriver herinde :O

Ja, det ser sgu godt nok meget mærkelig ud!!!

Jeg arbejder som reklameopfinder, og jeg kører med 12.000 kr/t. Skal du have et lift med?

Fra København
Tilmeldt 11. Sep 09
Skrevet kl. 22:56

Ackermann93:

Jamen reklamen foregår for det meste via følgende:
 - Via tryk på holdets t-shirts
- Via reklamer på holdets/organisationens hjemmeside
- Via bannere osv. til lans, som kan hænges ved holdet
- Via IRC som er en chat klient, som bruges af rigtig mange, her har de mere "stabile" hold en channel hvor der kan reklameres 
- Via nyheder om det pågældende firma på organisationens website

Håber det gav svar :) 

Hej Ackermann

Tror du selv at disse reklame muligheder vil konvertere til kunder?  Jeg har selv mine tvivl, hvilke produkter tror du vil være oplagte at reklamere for? Selvfølgelig vil de forskellige gamerprodukter være oplagte, men ellers tror jeg det kan være lidt svært at få solgt din reklame plads. For mig lyder der mest attraktive til at være den sidste mulighed - Via nyheder om det pågældende firma på organisationens website. Hvor mange besøgende har sådanne sider?

Tilmeldt 17. Mar 10
Skrevet kl. 22:57

Jamen jeg kan godt forstå din "tvivl" men reklame værdien er større end man lige regner med.
Jamen det svinger meget, nogle af de største sites har flere tusinde brugere dagligt

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)