Hej alle sammen. Jeg er ny her på sitet, og har siddet og læst lidt i de forskellige debatindlæg, og har nu et spørgsmål. Jeg har været inden for trasport sektoren officielt i 10 år, men uofficielt i 20 år, men er nu bosiddende i den anden ende af landet hvor jeg ikke har nogle "kontakter", med andre ord, jeg har mit netværk i københavns området men er bosiddende i Frederikshavn. Derfor ville jeg høre, hvad folk synes, er der belæg for at starte som selvstændig nu, skal man vente, eller lade helt være, det jeg havde i mine tanker var at starte med en kassevogn, en 6m brobil med højt tag, men jeg mangler kunden, jeg har af gode grunde heller ikke bilen endnu, og vil først investere i en når/hvis der dukker en kunde op, dels for ikke at have en bil der samler støv, men lige så meget for at kunden også kan få lidt indflydelse på opbygningen af bilen. Pt. går jeg arbejdsløs, og har gjordt det siden oktober 2008, det er en stram tid, og efter hvad man hører så går det bedre og bedre, men er det lige sådan indenfor transportsektoren? Jeg har i flere år gået med tankerne om at blive selvstændig, men har aldrig turde tage skridtet, jeg vidste jo hvad jeg havde, i form af tidligere jobs, men nu da jeg er ledig, så kan man jo lige så godt tage "springet", men det gøres jo nemmest med en kunde. Det jeg nok søger her igennem, er svar på om det er tiden, og forslag fra de folk der kender nogen, der kender nogen. Håber at hører fra nogle dygtige, kompetente mennesker. med venlig hilsen Franck Bonvang |
Hej Franck
og velkommen til ....
De gange jeg har mødt små selvstændige vognmænd med en eller to biler, har de godt nok slidt for pengene. uanset høj eller lavkonjektur!
Så det er en branche hvor jeg ville undersøge det meget grundigt da du jo også skal ud og investere en del i en bil....
mvh Thomas