Hej derude. Vi er 2 studerende på Copenhagen Business School der inden længe skal skrive bachelorprojekt i faget Entrepeneurship. I den forbindelse har vi valgt at skriver om online-kvitteringer. Altså hver gang du kører dit dankort igennem i netto, bliver dine kvitteringer lagret online på en personlig profil. I sammenhæng med dette, vil vi føre statistik over kundernes forbrugsvaner. Kunden skal altså have mulighed for at se, hvor mange penge de bruger på de enkelte produktkategorier. Fru. Hansen skal altså have mulighed for at logge ind på sin profil på nettet og se hvor meget hun bruger på mælk måned for måned. Vi ved ikke hvordan teknologien præcis skal udforme sig, men vi har dog nogle idéer. 1. Kvitteringen sendes som pdf. Hvorefter et software program kan afllæse filen og producere statistikken udfra varenavn og pris på kvitteringen. 2. Enheden som skal indstalleres ved kassen skal ikke blot videresende en kopi af kvitteringen, men samtidig opfange hvilke varenumre der bliver slået ind, og derved genkende vare, sted og pris. Derved undgås forvirringen med forskellige navne fra butik til butik, da varen bliver registreret på producentens varenummer/stregkode. Vi ved ikke om ovenstående kan lade sig gøre. Derfor vil vi kan høre jer om i ved hvor man kan henvende sig i sådan et tilfælde? Vi vil altså gerne vide om ovenstående kan lade sig gøre. Vi er klar over at der allerede er en eksisterende virksomhed med dette produkt. De vil dog ikke medvirke i et interview. Vi er ikke interesseret i at implementere produktet i praksis. Der er blot tale om et teoretisk projekt. Håber meget i kan hjælpe. Rasmus & Thomas |
Hej Rasmus & Thomas.
Jeg opholdt mig i Melbourne sidste år, og boede hos en udlejer midt i tyverne sammen med en masse backpackers.
Udlejeren vi boede ved har faktisk lavet det i skal skrive om, og han fik solgt det til 2 store supermarkedkæder. Han fik en stor støtte af den australske regering pga. Victoria havde været ramt af store skovbrande hvor der havde været vandmangel, og kvitteringer åbenbart kræver en masse vand under fremstillingen, derudover så var hans ide også miljøvenlig.
Må indrømme jeg ikke lige har snakket med ham i et halvt års tid, men kan da godt se om jeg evt. kan finde hans mail frem?
Hvis det har fulgt planen burde chippen være installeret i stort set samtlige supermarkeder i Melbourne, han virkede lidt som en gøgler, men meget seriøs når det kom til det her emne, så hvor utroligt det end lyder er jeg ret overbevist om han faktisk talte sandt.
Mvh.
Martin Byskov