Normal 0 21 false false false DA X-NONE X-NONE
En ofte slidt og brugt frase, men ikke desto mindre sand nok. Vi husker det sikkert alle fra vores barndom. Dem som vi legede bedst med,var dem som vi var jævnbyrdige med. Det forhold gør sig også gældende i kommunikationsbranchen. Store annoncører vælger store reklame/PR/digitale bureauer, og små annoncører vælger et mindre reklamebureau. Matchet er perfekt; store ambitioner, store budgetter og store tanker går hånd i hånd lige så vel som mindre budgetter går hånd i hånd med mindre bemanding på projekterne. Ligningen går med andre ord op: Stor leger med stor og lille leger med lille. Det eneste sted i kommunikationsbranchen, hvor det åbentbart kan betale sig at være lille og lege med de store er inden for mediebureauverdenen. Her ser man talrige eksempler på store mediebureauer med mindre annoncører, hvis budgetter udgør en brøkdel af de store mediebureauers omsætning. Her er altså alt andet lige tale om et ulige forhold. Der er næppe nogle mindre annoncører som vil bestride dette, men hvad får så de små annoncøre til at lege med de store mediebureauer? Er det visheden, om at de får en lille del af rabatkagen og de overskydende krummer? Eller er det bare det eneste alternativ de har, fordi der ikke findes små mediebureauer, som kan matche de stores ydelser? Men hvis der bare er tale om et lille stykke kage og et par krummer, hvor svært kan det så være at matche? |
De små får erfaring, muligvis et godt ry, nye forbindelser, og flere referencer.
Mvh. Rune.