Øhoj Ideen opstod da jeg en dag havde haft en god debat med mine kammerater og en lærer fra min skole. Vi snakkede vidt og bredt i halvanden time af ren lyst. I bussen på vej hjem fik jeg så ideen om at skabe et debatforum med frit spil for det jeg lige havde oplevet. Man kan måske ligefrem kalde det et "kick". Altså jeg havde lyst til at skabe en side for unge omkring min alder der havde samme lyst til at diskutere og debattere. Så da jeg kom hjem orienterede jeg mig lidt, og som jeg allerede havde lidt på fornemmelsen, fandt jeg ud af at der ikke rigtig findes en dansk hjemmeside der udelukkende fokuserer på at skabe de ideelle rammer for en debat blandt unge. DR's Skum community nærmer sig hvad jeg har i tankerne, men for mig virker det stadig en smule forurenet af DR selv, i form af "reklamer" for deres programmer og lignende. Ligesom de forumer man finder på Arto.dk, Hot.dk og lignende sider, ikke er i fokus. Der er det primært dating og det at møde nye mennesker der er primus motor. Det er ikke dette jeg er ude efter. Jeg bruger igen dette udtryk da det udtrykker mine intentioner meget godt: Jeg ønsker at skabe de ideelle rammer for en debat blandt unge. Spørgsmålet er dog om dette ville være et dødfødt projekt - da ingen andre tilsyneladende har gjort det før mig? Jeg har allerede gjort mig en del tanker om hvad mit forum skal indeholde udover en "Opret indlæg" knap. Afstemninger, rang/prestige system, debattør-profiler, osv. Jeg vil ikke afsløre for meget allerede nu, men ja - jeg har gjort mig nogle flere tanker udover de traditionelle forummer vi allerede kender. Derfor tror jeg på projektet. Udover hvad der er sagt har jeg, sammen med min ven jeg agter at lave forummet med, flere års erfaring med programmering, visuelt design, forum/site administration og viden omkring et community's opbyggelse. Feedback til selve konceptet er hvad jeg leder efter - men ideer er også meget velkomne selvfølgelig. |
Jeg kan umiddelbart godt lide konceptet - og ligeom du selv påpeger, er der ikke rigtig en lignende hjemmeside, der danner de rigtige rammer, af hvad jeg har oplevet.
Så hvis du og din ven har den nødvendige erfaring med udarbejdelse af hjemmesider og grafisk design samt en vis portion ihærdighed og tiltro til konceptet, så er det bare om at klø på