Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Feedback - Debatforum for unge

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Fra Roskilde
Tilmeldt 9. Mar 10
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 15:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Øhoj

Ideen opstod da jeg en dag havde haft en god debat med mine kammerater og en lærer fra min skole. Vi snakkede vidt og bredt i halvanden time af ren lyst. I bussen på vej hjem fik jeg så ideen om at skabe et debatforum med frit spil for det jeg lige havde oplevet. Man kan måske ligefrem kalde det et "kick".

Altså jeg havde lyst til at skabe en side for unge omkring min alder der havde samme lyst til at diskutere og debattere. Så da jeg kom hjem orienterede jeg mig lidt, og som jeg allerede havde lidt på fornemmelsen, fandt jeg ud af at der ikke rigtig findes en dansk hjemmeside der udelukkende fokuserer på at skabe de ideelle rammer for en debat blandt unge.

DR's Skum community nærmer sig hvad jeg har i tankerne, men for mig virker det stadig en smule forurenet af DR selv, i form af "reklamer" for deres programmer og lignende. Ligesom de forumer man finder på Arto.dk, Hot.dk og lignende sider, ikke er i fokus. Der er det primært dating og det at møde nye mennesker der er primus motor.

Det er ikke dette jeg er ude efter. Jeg bruger igen dette udtryk da det udtrykker mine intentioner meget godt: Jeg ønsker at skabe de ideelle rammer for en debat blandt unge.

Spørgsmålet er dog om dette ville være et dødfødt projekt - da ingen andre tilsyneladende har gjort det før mig?

Jeg har allerede gjort mig en del tanker om hvad mit forum skal indeholde udover en "Opret indlæg" knap. Afstemninger, rang/prestige system, debattør-profiler, osv. Jeg vil ikke afsløre for meget allerede nu, men ja - jeg har gjort mig nogle flere tanker udover de traditionelle forummer vi allerede kender. Derfor tror jeg på projektet.

Udover hvad der er sagt har jeg, sammen med min ven jeg agter at lave forummet med, flere års erfaring med programmering, visuelt design, forum/site administration og viden omkring et community's opbyggelse.

Feedback til selve konceptet er hvad jeg leder efter - men ideer er også meget velkomne selvfølgelig.

Fra Odense NV
Tilmeldt 8. Jan 10
Indlæg ialt: 260
Skrevet kl. 15:45

Jeg kan umiddelbart godt lide konceptet - og ligeom du selv påpeger, er der ikke rigtig en lignende hjemmeside, der danner de rigtige rammer, af hvad jeg har oplevet.

Så hvis du og din ven har den nødvendige erfaring med udarbejdelse af hjemmesider og grafisk design samt en vis portion ihærdighed og tiltro til konceptet, så er det bare om at klø på Yes

Tilmeldt 23. Apr 07
Indlæg ialt: 117
Skrevet kl. 00:26

DR's Skum community nærmer sig hvad jeg har i tankerne, men for mig virker det stadig en smule forurenet af DR selv, i form af "reklamer" for deres programmer og lignende.

Hvis det er meningen at du vil lave en forretning ud af det samtidig, så undgår du vel heller ikke "forurening" via reklamer :)

Jeg tror på din idé, men tror også at den måde du markedsfører dit community er ret afgørende for hvorvidt det bliver en succes og ramme den målgruppe som du gerne vil lokke til.

Fra Roskilde
Tilmeldt 9. Mar 10
Skrevet kl. 09:37

Jeg vil ikke lave en forretning som sådan, men jo der bliver nogle adds for at finansiere domæne osv. Forskellen er at jeg mener DR's community er farvet af at de har nogle programmer de gerne vil have de unge til at se.

Fra Aarhus
Tilmeldt 3. Jul 07
Indlæg ialt: 1987
Fra  MagentoXperten.dk Winkwink.dk Skrevet kl. 21:30

Blot for at gøre opmærksom på det kræver et forum ekstremt meget arbejde i starten. Lyt evt. til Martin Thorborgs erfaringer om at starte forum på Thorborg.tv i en podkast.

Venlig hilsen

Kristoffer Hjerrild

Ejer af Winkwink & Magentoxperten. 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:17

Jeg har selv overvejet denne ide, men gik fra det igen, da jeg ikke har tid til at starte det op. Jeg vil foreslå at i er nogle stykker, 3 eller 4, der starter projektet sammen. Det er et kæmpe arbejde, og man skal passe på ikke at køre sur i det før det overhovedet bliver færdigt.

Ideen i sig selv synes jeg er super fed, da det kunne være fedt at debattere med andre unge og få lidt viden om hvad andre går og tænker og laver ud over sin egen lille vennekreds.

Men hvis i får det i gang tror jeg noget af det vigtigste er at få det modereret ordentligt, så det hele ikke går op i hat og briller, og det bliver useriøst.

Held og lykke !

Fra Aarhus
Tilmeldt 20. May 09
Indlæg ialt: 1367
Fra  Market Extensions Styrpaavarmen Skrevet kl. 13:13

Ideen med et forum for unge til at debattere synes jeg også er god. 

Men har bare lidt svært ved at se hvor mange som ville bruge det, for det første bliver det et KÆMPE arbejde at starte det op, i og med at det bliver noget af en kamp at få nok brugere til at nye brugere vil finde det interessant. 

Derudover så tror jeg mange dækker deres behov for debat på diverse dating sider, hvor der er tilknyttet debatforums, et forum med udelukkende fokus på debat skal virkelig have et fangende layout, for at "fange" unge. 

Men er som sagt bare min vurdering :) 

Hos www.bedrenaetter.dk sælger jeg alt til soveværelset. Skal du have en ny seng? 

Fra Odense NV
Tilmeldt 8. Jan 10
Indlæg ialt: 260
Skrevet kl. 13:41

Martin:

Derudover så tror jeg mange dækker deres behov for debat på diverse dating sider, hvor der er tilknyttet debatforums, et forum med udelukkende fokus på debat skal virkelig have et fangende layout, for at "fange" unge. 

Jeg tror nu ikke at målgruppen til dette projekt (de unge) sidder på diverse datingsider - det er nu min opfattelse, at de former for mødesteder næsten er forbeholdt voksne mennesker Smile I dag sidder de fleste unge på Facebook, og nogle kigger engang i mellem ind på andre communities tilegnet unge såsom Arto og Speek.

Fra Aarhus
Tilmeldt 20. May 09
Indlæg ialt: 1367
Fra  Market Extensions Styrpaavarmen Skrevet kl. 14:12

Tjek steder som ; 

Baboom.dk 

Hot.dk 

.. 

Så vidt jeg har forstået vil han ramme de ældre teenagere, og der vil jeg mene disse 2 sider har ret godt tag i dem. Udover de 2 jeg har nævnt er der helt sikkert også andre, der er ihvertfald en til som er rigtig stor jeg ikke lige kan komme i tanke om :) 

At jeg så måske har formuleret mig forkert ved at sige dating sider kan diskuteres, for vil mene at hot.dk er dating for 15+ , selvom jeg godt kan se den måske ikke rammer plet ved baboom.dk :) 

Hos www.bedrenaetter.dk sælger jeg alt til soveværelset. Skal du have en ny seng? 

Fra Roskilde
Tilmeldt 9. Mar 10
Skrevet kl. 18:29

Ja jeg er klar over at det bliver op af bakke hele vejen, men når jeg mit mål vil det uden tvivl være det værd.

Hvad angår målgruppe: Ja det er den ældre gruppe jeg primært vil henvende mig til. Ca. 15+.

Jeg har undersøgt "markedet" så jeg er allerede bekendt med Arto, Hot, Baboom, SKUM, Speek osv.
I godt og vel en måneds tid har jeg holdt øje med udviklingsmønsteret på flere af disse og lignende sider, selvfølgelig med fokus på deres forummer. Så jeg er ligesom begyndt at få et indtryk af hvad de gør rigtigt, hvor det går galt, og hvad forskellen på deres sider og mit forum skal være.

Hvad angår Thorborgs podcast, så tak for tippet, men jeg havde nu allerede hørt det Smile

Martin:

Jeg tror netop IKKE at de får mættet deres "behov" som du kalder det. Af personlig erfaring og lidt snusen hist og her, har jeg fundet ud af at en stor del af dem som du finder på dating/mød-andre-unge sites egentlig er der udelukkende for at bruge forummet - og så er det jeg tænker, at jeg godt kunne tænke mig at skabe et sted for de mennesker. Hvor det ikke er billeder af nedringede trøjer eller bare overkroppe, profiltekster, eller Hot or Not karakterer der er i centrum, men derimod ordet i sig selv. Debatten.

Hvad angår layout så eksperimenterer jeg stadig Smile

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)