Hej Aminoer, Jeg sidder og prøver at rode mig igennem skatte-junglen og vil gerne have feedback fra jer. Jeg skal ifbm. min enkeltmands-virksomhed have justeret min selvangivelse. Jeg er nået frem til, at jeg ikke vil køre efter virksomhedsordningen. Spørgsmålet er så bare, hvad jeg gør nu??? Hvad skal jeg gøre i forhold til min selvangivelse? Det er noget med, at jeg skal have en udvidet selvangivelse ikke? Hvad skal jeg betale i skat og AM - er det det samme som hvis jeg var lønmodtager? Evt. links til sider der forklarer netop dette er bestemt også velkomne. :) Med venlig hilsen Kim |
Hej Kim.
Det var en del spørgsmål du har. Jeg forudsætter at du selv har lavet et virksomhedsregnskab for 2009. Før du begynder indberetning til SKAT, vil jeg foreslå at du evt. gennemgik regnskabet med en revisor for at få klarhed om alt er med / eller om det kan gøres bedre med de skattemæssige forhold.
Du nævner selv at du ikke skal bruge virksomhedsordning - der er også andre ordninger.
Jeg vil godt tilbyde en drøftelse omkring det herunder indberetning af selvangivelsen. Der er jo en del der kan gøres via mail og telefonisk kontakt.
Mvh
Per Tange, registreret revisor FRR
87255307 /pta@danskrevision.dk