Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Søger erfaringer med dagpenge-berettigelse

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 15. Mar 10
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 15:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Efter at have været selvstændig i 8 år, lukkede jeg mit firma sidste år i februar og meldte mig i en akasse.

Sidenhen har jeg haft nogle vikariater som har været fuld tid, når jeg har haft dem, men der har været sammenlagt 2-3 måneder uden, siden jeg meldte mig ind i akassen.

Mit nuværende vikariat udløber i april og jeg er begyndt tænke på om jeg er dagpengeberettiget hvis jeg i en periode ikke finder nyt job.

Jeg har talt med flere forskellige og synes ikke rigtig jeg blev helt afklaret om det og så tænkte jeg at jeg gerne ville høre jer herinde, om hvad I har af erfaringer når man ikke lige passer ind i "mønstret" men har været sådan lidt on/off i forhold til arbejdsmarkedet.

Jeg troede det var nok at have betalt for at være medlem af en akasse et år - Kan det virkelig passe at jeg ikke kan få dagpenge før jeg har haft et års sammenhængende fuldtidsjob? 

C.S.

Tilmeldt 10. Aug 08
Indlæg ialt: 979
Skrevet kl. 15:25
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej

Du skal ganske rigtigt have været medlem af en A-kasse i minimum 12 mdr. - men herudover skal du have haft  mindst 1924 timers arbejde indenfor de sidste 3 år, - eller 1258 hvis du er deltidsforsikret.

Om dine år som selvstændig kan indgå er op til en konkret vurdering i A-kassen (selvstændig kan være mange ting) og du skal nok forvente lidt ekstra sagsbehandlingstid og at skulle fremskaffe dokumentation, hvorfor du ligeså godt kan henvende dig til A- kassen allerede nu.

Michael

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)