Hej Aminoer Når jeg svarer på emails, og der går meget mere end én hverdag (jaja, jeg ved godt at de skal svares indenfor et par timer, men det når man jo ikke altid, hehe) så starter jeg ofte med: "Kære xxxx, tak for din henvendelse vedr. yyyy. Jeg beklager det lidt sene svar." Nu er det store kommunikationsspørgsmål så: Er det en god idé at beklage et sent svar? På den ene side viser det jo kunden, at man er klar over at man svarer lidt senere (og signalerer at det ikke er kotume). På den anden side giver det måske emailen en lidt negativ start? Hvad synes I? Og er der måske nogen af de dygtige marketingsfolk der ligefrem kender til en undersøgelse i den retning? Det er en lille detalje, men jeg tænker sgu ofte over det :-) |
Jeg beklager det sene svar
Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
- 1
|
Der kan siges meget både for og imod. I hvert fald skal du overveje, hvor "tidligt" du begynder at beklage. Hvis du sender mig en mail med beklagelse, har jeg en forventning om, at det er et enkeltstående tilfælde. Derfor skal du ikke beklage din normale svartid. mvh Hans |
Svarer du inden for ca 1-2 arbejdsdage mener jeg ikke at du skal beklage noget. Det giver en negativ effekt da du ligger ud med at undskylde, og derfor sætter din egen troværdighed ned. Går der en uge fra en mail til et svar er en bette "beklager" på sin plads ![]() |
Så vil jeg hellere vise jeg interesserer mig for kunden, ved at svare godt, præcist og levere lidt mere end de forventer med deres forespørgsel. Men det er et interessant emne, som jeg også har tænkt over en del gange, og jeg vil helt sikkert også gerne høre hvis nogen kender til nogle analyser på spørgsmålet. /Mathias |
Arbejder med online salg og design.
Jeg synes, det virker seriøst, at man svarer hurtigt. Om ikke andet så for at fortælle, at man har travlt men vender tilbage på det og det tidspunkt. Så skal man blot sørge for at overholde det tidspunkt, man angiver! |
Side 1 ud af 1 (6 indlæg)