Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Jeg beklager det sene svar

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Fra Faxe
Tilmeldt 23. Mar 06
Indlæg ialt: 1418
Fra  Avalance Entertainment & Dansk Party Service Skrevet kl. 12:43
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Aminoer

Når jeg svarer på emails, og der går meget mere end én hverdag (jaja, jeg ved godt at de skal svares indenfor et par timer, men det når man jo ikke altid, hehe) så starter jeg ofte med:

 

"Kære xxxx, tak for din henvendelse vedr. yyyy. Jeg beklager det lidt sene svar."

 

Nu er det store kommunikationsspørgsmål så:

Er det en god idé at beklage et sent svar?

På den ene side viser det jo kunden, at man er klar over at man svarer lidt senere (og signalerer at det ikke er kotume). På den anden side giver det måske emailen en lidt negativ start?

 

Hvad synes I? Og er der måske nogen af de dygtige marketingsfolk der ligefrem kender til en undersøgelse i den retning?

 

Det er en lille detalje, men jeg tænker sgu ofte over det :-)

Fra Ribe
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 2069
Fra  ActiveWebs A/S Skrevet kl. 12:53
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg synes ikke umiddelbart det giver en negativ start, og benytter mig som regel selv af at skrive det, såfremt jeg skulle få svaret lidt sent på en mail. Jeg synes som du selv er inde på, at det er vigtigt at vise at det ikke er normalt med lange svartider. Det signalerer samtidig (synes jeg) at modtageren betyder noget, og man ikke bare er ligeglad med at man får svaret sent.
Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 13:22
Hvor mange stjerner giver du? :
Der kan siges meget både for og imod.

 

I hvert fald skal du overveje, hvor "tidligt" du begynder at beklage.

Hvis du sender mig en mail med beklagelse, har jeg en forventning om, at det er et enkeltstående tilfælde. Derfor skal du ikke beklage din normale svartid.

 

mvh Hans

Fra Valby
Tilmeldt 5. Dec 05
Indlæg ialt: 880
Skrevet kl. 13:31
Hvor mange stjerner giver du? :
Det kommer helt an på hvilke krav til svartider du har over for dine kunder, og om du fx har autoreply på der oplyser om svartider.

Svarer du inden for ca 1-2 arbejdsdage mener jeg ikke at du skal beklage noget. Det giver en negativ effekt da du ligger ud med at undskylde, og derfor sætter din egen troværdighed ned.

Går der en uge fra en mail til et svar er en bette "beklager" på sin plads

Fra København Ø
Tilmeldt 26. Jan 06
Indlæg ialt: 294
Skrevet kl. 13:34
Hvor mange stjerner giver du? :
Der skulle godt nok være gået lang tid, før jeg ville indlede med at beklage - netop fordi, som du påpeger, det er en rigtig kedelig ting at starte defensivt/beklagende. Førstehåndsindtrykket tæller, også i mails.

Så vil jeg hellere vise jeg interesserer mig for kunden, ved at svare godt, præcist og levere lidt mere end de forventer med deres forespørgsel.

Men det er et interessant emne, som jeg også har tænkt over en del gange, og jeg vil helt sikkert også gerne høre hvis nogen kender til nogle analyser på spørgsmålet.

/Mathias

Arbejder med online salg og design.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:39
Hvor mange stjerner giver du? :
Hvis det ender med, du beklager næsten hver gang, er det nok bedre at lade være. Så kan kunderne begynde at synes, du er useriøs. Men hvis du normalt svarer rimelig hurtigt, er det ok. Nu er "lang tid" jo en meget individuel størrelse, som også har meget at gøre med, hvor hurtigt tingene sker indenfor din branche...

Jeg synes, det virker seriøst, at man svarer hurtigt. Om ikke andet så for at fortælle, at man har travlt men vender tilbage på det og det tidspunkt. Så skal man blot sørge for at overholde det tidspunkt, man angiver!

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)