Jeg har gennem noget tid kigget på Yahoo''s e-shop løsning Yahoo Store. Umiddelbart virker det som en spændende løsning, men jeg kunne godt tænke mig at høre om der var nogen der havde gjort sig nogle erfaringer med den?
I min søgen er jeg faldet over nogle interessante links som jeg da lige vil dele ud af:
Yahoo Store Developer: http://www.ydeveloper.com/ Hvis man ikke selv er en hardcore designer, så har de produceret nogle super flotte løsninger (synes jeg)
Medstifter af Marketers.dk - Danmarks Affiliate Marketing Forum
Jeg har lige læst en artikel omkring yahoo''s shop løsning, og konklusionen på denne artikel var at selvom det er en af de bedste shop løsninger der fandtes, så kunne den ikke svare sig i forhold til besøgende på ens shop, derfor skal man lave markedsføring ved siden af, medmindre man betalte sig fra det via yahoo''s eget system altså pay per click, men det er alt for dyrt i forhold til andre markedsførings metoder. Jeg kan desværre ikke lige finde artiklen, men hvis jeg finder den sender jeg den gerne til dig
Hilsen
Jonas
When you go home tell them of us, and say, for your tomorrow, we gave our today.
Som udgangspunkt kan jeg slet ikke forestille mig at man kunne finde på at oprette en shop uden nogen form for markedsføring. Det virker da helt tåbeligt.
Det jeg finder spændende ved Yahoo''s løsning er umiddelbart fleksibiliteten og det at den er rimelig skalérbar. Den egner sig nok bedst til det engelsksprogede marked, men det ser jeg ikke som mindre interessant :)
Ja du har ret omkring markedsføring, artiklen tog egentligt fat i en sammenligning af yahoo shoppen før og efter at den blev lavet om, før i tiden var det en god og billig løsning idag er det så ikke tilfældet, men selvfølgelig, skal man lave markedsføring ved siden af.
When you go home tell them of us, and say, for your tomorrow, we gave our today.
Jeg sidder stadig og kigger på shopløsninger og er stadig meget facineret at Yahoo's løsning. Dog kunne jeg godt tænke mig at finde ud af om den kan laves om så den kan bruges på dansk. Det vil naturligvis kræve en del arbejde, men spørgsmålet er mere om det er muligt.
Er der nogen der selv bruger eller kender nogen der bruger Yahoo's shopløsning? Så vil jeg meget gerne høre om det.
Sagen er at jeg allerede har en dansk standardløsning. Vi benytter Scannet, men jeg synes bare ikke at de er særligt fleksible. Jeg kan sagtens forstå deres koncept omkring "standard shop", men jeg føler mig handlingslammet.
Jeg kiggede på DanDomains løsning som ser en smule mere fleksibel ud, men den er stadig ikke så fleksibel som f.eks. Yahoo Store er. Dandomain har dog den fordel (som jeg kan se det) at det er muligt at få nogle filnavne der giver mening (hvilket ikke er muligt med Scannet udfra hvad jeg ved). Til gengæld får man ikke helt så mange funktioner for pengene hos DanDomain som man gør hos Scannet.
Som tingene er nu vil en standardløsning sikkert kunne vrides rundt så den kunne opfylde vores nuværende behov, men jeg tror ikke at der skal meget vokseværk til før de ikke længere vil kunne bruges. Så i stedet for at lave to skift, så er det værd at overveje om man skal skyde lidt højere.
Ok, det er forståeligt, så hvis du skal op i en større kaliber, så kan det være du skal kigge forbi Dynamicweb.dk, vokser du ud at deres løsninger så er du "giant"
Hej Mikael, kom du nogensinde videre med en Yahoo shop ? Jeg overvejer nemlig også en ny shop til det engelsk sprogede marked, og synes umiddelbart Yahoo lyder fleksibelt og brugervenligt, men er i tvivl om, hvor god en placering en Yahoo shop kan opnå på feks Google ? Hører meget gerne fra dig, hvis du kom videre i dit projekt, Mvh Pernille
Nej jeg kom aldrig videre og det skyldes egentlig primært to forhold. For det første så var jeg ikke helt vild med at Yahoo tager en del af fortjenesten, således at hvis jeg tjener mange penge, så betaler jeg også dem en masse penge, men jeg får ikke en bedre ydelse af den grund.
Det andet aspekt er, at jeg efterfølgende har hørt rigtig mange tale om hvor vigtigt det er selv at kunne styre alle aspekter af sin shop. Det giver naturligvis en masse ekstra udfordringer, men hvis først shoppen bliver en succes så er det også et helvede at være låst på hænder og fødder fordi nogle andre bestemmer hvad systemet kan og ikke kan (hvilket jeg pt. oplever med Scannet).
Så jeg kan ikke give dig ret meget input omkring Yahoo. Beklager.