Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Bogføring af fragt

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 14. Mar 10
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 17:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej..

Jeg har lige startet ny virksomhed, og den er ikke moms registreret. jeg har netop købt mine første varer, og her opstår problemet: der er fragt på, hvordan bogføres denne fragt? kan den bogføres som en selvstændig omkostning eller skal den bogføres på varelageret sammen med de vare jeg netop har købt?

 

Mvh kasper

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej!

Læg den på lager...................!

/peter 

Tilmeldt 14. Mar 10
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 17:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Vil man så lave en selvstændig lager konto der hedder fragt?

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Hmm..Kan du ikke indkalkulere fragten i dine indkøbspriser?

Synes det er lidt overkill med selvstændig konto.

/peter

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Principielt enig med Peter.

Men spørgsmålet er, om du tillægger fragt ved salg/levering, så kunne du måske holde leveringsomkostningerne ude fra lageret og bogføre dem på en selsvtændig konto.

Hilsen

Fra Flensburg
Tilmeldt 22. Jan 09
Indlæg ialt: 414
Skrevet kl. 21:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej jeg vil lade fragten for indkøbet være en del af varens pris og så er spørgsmålet, sælger du varer incl. fragtomkostninger eller eksl. fragt...

Hvis du sælger eksl. fragt, vil jeg lade fragten som du bruger til at levere varerne være et selvstændig konto, så du hele tiden har styr på hvad det koster dig at levere varerne... - så har du mulighed for at gennemskue dine omkostninger og kan ændre politik jo mere erfaring du har med din forretning... det kan jo være du taber på fragt og så må du måske ændre salgspolitik undervejs...

 

Tilmeldt 14. Mar 10
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 14:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej...

Jeg har nu endnu et spørgsmål, ikke om fragt men køb af computer.  Jeg har købt en computer(3.500kr), som jeg bl.a. bruger til mit regnskab og E-mail i forbindelse med min virksomhed, som ikke er moms registreret (omsætningen er under 50.000). Kan jeg bogføre computeren som en øvrig omkostning? eller som en anden omkostning, og i såfald hvilken? eller skal jeg købe den privat uden at blande det ind i min virksomhed...

Det skal nævnes at computeren også bruges i forbindelse med mit studium

 

PS. tak for de gode svar vedrørende mi sidst spørgsmål

 

Mvh Kasper

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)