Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Innovation og visioner

Side 5 ud af 6 (51 indlæg)
Tilmeldt 5. Jun 12
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 21:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Jimi Hove:
Men , altså jeg undrer til stadighed over dem ,som tror at man vil afsløre sine fede ideer inden de er helt flyvefærdige på et offentligt forum ? Hvorfor skulle man gøre det ?

Jeg synes det kommer meget an på hvad det er for en ide man lufter. Selvfølgelig behøver man ikke fortælle det hele, men man kan rent faktisk få ti gange så meget tilbage ved at åbne lidt op. Måske sidder der en potentiel investor eller en kreativ udvikler som lige kan skubbe din ide et skridt videre. Jeg har selv kun gode erfaringer med at være åben - og deler gerne ideer med andre. Jeg har masser af dem - men har ikke tiden til at føre dem ud i livet.

Vi er mange som får ideer - men kunsten er at kunne føre dem hele vejen til målet - og det er der ikke nødvendigvis så mange der kan. Jeg vil vove den påstand at ud af hundrede mennesker med gode ideer, er det kun 5% som kan få dem udviklet videre. Det er dog bare min egen fornemmelse - måske det er mindre endnu.

Hilsen en af de der idioter der har en børnetøjsnetshop Wink

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:23

Hej Søren

man kan være Innovativ og visionær på mange nivauer.  Der er i antal mange mennesker med disse egenskaber.   Nogen hører vi aldrig om  af gange forskellige grunde.   Men det jeg  mener når jeg skriver at vi mangler det  er at det for mig ser ud som om at  kun en meget meget lille procentdel af befolkningen beskæftiger sig  med at være innovative  ( en egenskab jeg mener vi alle er født med men gradvis undertrykkes   af  blandet begrænsninger, forbud og normer )    At være Visionær  er straks en sjældnere ting.

Og jo  vi kan da sagtens  finde nogen visionærer mennesker  men i den store samlet mængde er de jo ikke lige frem  overrepræsenteret.   At være  Innovativ  kan alle lære  og  det kunne jo  så både komme den enkelte til gode  men da også samfundet som helhed.   Det er der jo allerede masser af eksempler på i sundhedsvæsnet.   Jeg kunne  godt  at  Innovative processer  fik mere fokus i virksomhederne.  Det kunne jo skabe mere eksport og derved flere arbejdspladser.

Og da jeg startede denne tråd  havde jeg håbet  at vi kunne få nogle inspirerende indslag om innovation og de processer der kan føre  til at det også kan muliggøres og skabe sorte tal på bundlinjen.    Og med  hensyn til visioner kunne jeg godt  tænke mig  nogle  "store" tanker  som måske  kunne være lidt vilde men måske også give stof til eftertanke eller inspirerende,

Fra København K
Tilmeldt 8. Jan 06
Indlæg ialt: 3643
Fra  Regnskabsskolen ApS Skrevet kl. 22:37

For mig at se handler det ikke så meget om at tale om, at vi skal være innovative. For det kan vi vel allesammen blive enige om er en god ide? Nogle mennesker innoverer bedre end andre, måske fordi de er trænede (og jeg tror så også, at det ligger mere lige for for nogle, mens andre skal øve sig i det ).

Det, der er vigtigt, er at skabe rammerne for innovationen - eller rettere: At give mennesker de forhold, der skal til for at skabe nytænkning som udmønter sig i produkter.

Tid er en væsentlig faktor - det er svært at innovere, hvis man er ved at drukne i drift. Det vil sige, at det kræver nogle resurser at gennemføre innovationsprocessen. Hvilket ikke er det samme, som at vi ikke kan få masser af gode ideer - men innovationsprocessen skal jo føre over bjerget og holde det høje niveau, som "min" innovationskonsulent siger.

Tryghed er et andet væsentligt element: I hele processen må vi være klare over, at hvis ikke man tør tænke højt - også selvom tankerne viser sig at være "helt ude i hampen", så når vi igen vegne - vi fortsætter ad de sikre stiger, og det plejer ikke at være det bedste udgangspunkt for innovativ tænkning. Det vil sige, at anerkendelse af, at hver enkelt bidragsyder har sin unikke vinkel og arbejder hen mod et mål, omend han eller hun har en anden baggrund og måde at formulere sig på er væsentligt.

Her på Amino går alting meget hurtigt: Vi er hurtige til at fare i blækhuset og sige vores mening om hvad som helst - se nu mig, som blander mig i en innovationsdebat uden at have de ringeste forudsætninger om at udtale mig om det emne :-).  Hvilket jeg også gør med en vis tøven, fordi blandt Aminoernes meget stærke og beundringsværdige sider, er anerkendende pædagogik ikke den mest fremtrædende.

Så selvom Amino nok ikke bliver et fremtrædende forum for innovation, kan vi sagtens skrive sammen om emnet. Og måske hjælpe hinanden med at få øje på, hvor innovation foregår - det er super dejligt at læse som succeshistorier.

Hvis denne tråd skulle udvikle sig til at indeholde henvisninger til spændende innovationssites, -foredrag og -succehistorier, vil det være rigtig velkommen læsning.

Dbh
Anette

Fra København K
Tilmeldt 2. Apr 08
Indlæg ialt: 3639
Fra  jimihove.dk ApS Skrevet kl. 22:46

@Helle

Bare lige kort. Jeg vender altid mine ideer med folk, offline. Der ved jeg lige hvem jeg skal gå til. Både èn jeg kender der er super kynisk, og som er utrolig svær at overbevise om noget som helst, og så henvender jeg mig direkte per telefon eller mail til folk som jeg ved kan hjælpe mig videre.

Men igen det kommer også an på hvilken ide det er man vil vende

SEO fra 1000,- kr, og Google Ads fra 500,-  per måned. DK's billigste hjemmesider? Se mere på jimihove.dk 15+ års erfaring.

Fra København K
Tilmeldt 2. Apr 08
Indlæg ialt: 3639
Fra  jimihove.dk ApS Skrevet kl. 22:56

Ib Nielsen:
Og med  hensyn til visioner kunne jeg godt  tænke mig  nogle  "store" tanker  som måske  kunne være lidt vilde men måske også give stof til eftertanke eller inspirerende,

Hej Ib

Super godt skrevet !

Altså der jeg ser de virkelige visioner åbne sig, er enten når et menneske har kniven mod struben ( som sagt tidligere : nød lærer kvinde at spinde ) , eller igennem at man træner sit sind til at være åbent (dette kan ske ved meditation. Man fokuserer og lærer at udelukke alt andet ), eller ved at man simpelthen bare har lært denne form for fokusering tidligt i sit liv, uden at tænke mere over det, eller gøre det til et stort mysterium (med ord som meditation osv )

I gamle tider ( og stadig nogle steder ) isolerer folk sig frivilligt , som for eksempel i munkeliv, og lever et asketisk liv. Dette er altid blevet gjort for at være åben for visioner / ideer, som munkene så har villet bruge til at sprede kærlighed og løsninger til menneskehedens smerte. Dette kan også bruges til at få økonomiske åbenbaringer. Ja det kan bruges til at være åben for alt.

Der kan læses masser af bøger om disse emner. De bedste af dem, er fra dem der selv har prøvet ovenstående, og med succes.

SEO fra 1000,- kr, og Google Ads fra 500,-  per måned. DK's billigste hjemmesider? Se mere på jimihove.dk 15+ års erfaring.

Fra København NV
Tilmeldt 23. Nov 08
Indlæg ialt: 99
Skrevet kl. 23:27

Hej Ib

Jeg er meget enig i dine betragtninger. At danskere umiddelbart ikke er så visionærer, er vel ikke nogen overraskelse, hvad enten det gælder forretninger, sport eller noget helt tredje. Hvad enten man vil det eller ej, så har vi bare en tradition for ikke at råbe højt og tænke specielt stort.

Innovation berettiger og fortjener store visioner, men der findes sikkert også eksempler på, at store visioner har bragt selv mindre gode idéer rigtig langt. Andre gange er idéen så god, at man dårligt kan undgå at blive en succes, selvom målet med at starte sin forretning bare var at kunne tjene til huslejen.

Jeg har store visioner for mig selv synes jeg, men råber måske ikke så højt om dem. Det er vel heller ikke nødvendigt, så længe man selv er sin største kritiker?

Synes det er oplagt at politikere, ledere, mellemledere, forældre og andre med indflydelse, opfordrer til at tænke nyt og bakke folk op i tanken om, at (stort set) alt er muligt. Hvad Om det bliver innovation inden for en eksisterende virksomhed (intrapreneurship) eller til en ny virksomhed, er vel reelt ligegyldigt på den lange bane så længe det styrker Danmark samlet set? Det klassiske eksempel på intrapreneurship er Google der giver medarbejderne masser af tid til at tænke, arbejde på og afprøve nye idéer.

Hvornår er I mest kreative/innovative/nytænkende/you name it?

Når I er alene 'og mediterer' eller i selskab af andre og kan bruge hinanden og 'braine' samme?

Som selvstændig, hvad gør du så for at fremme dine medarbejderes kreativitet?

Godnat

Søren

Lidt off-topic, så læste jeg på et tidspunkt, en artikel om at det typisk er de mest utilfredse medarbejdere, som kommer med flest kreative forslag til forbedringer af arbejdsprocesser og andre forhold internt i virksomheden (tror det var en amerikansk boreplatform). Det må da også give stof til eftertanke...?

Læser på Copenhagen Business School, og interesserer mig for iværksætteri, men er endnu ikke selv sprunget ud som selvstændig.

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12914
Skrevet kl. 09:43

Helle - houseofkids.dk:
Hilsen en af de der idioter der har en børnetøjsnetshop

Hvem snakker om Idioter ? 

Jeg sagde såment bare at der absolut ikke er noget innovativt ved at starte endnu en børnetøjnetshop op! 

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 09:59

Søren Meier:
Jeg arbejder i det stille med en blog om jagten på den gode idé

Hej Søren

Jeg får løbende ideer, som du gerne må bringe. Som du selv skriver længere tilbage ligger der mange ideer i skufferne rundt omkring. Jeg stiller hermed nogle af dem til rådighed. Hvorfor? Jeg er igang med et nyt projekt, som tager meget af min tid. Derfor er det urealistisk, at jeg får sat alle ideerne i omløb.

Skriv en PM, til mig, hvis du er med på det.

Michael

Tilmeldt 7. Nov 08
Indlæg ialt: 566
Skrevet kl. 16:58

Jeg har en god ide men den er ved at gå i vaskenSmile

Ideen kan bruges på internettet,.

Men igen jeg kan ikke sidde her og røbe noget jeg ville bare ønske at en seriøs investor ville melde sig...?

Jeg ved det er nogle gode ideer og det er bare sørgeligt at se dem forsvinde!!

Tilmeldt 7. Nov 08
Indlæg ialt: 566
Skrevet kl. 17:10

Hvis nu Aminoer hjalp med at få min ide lavet vil den med sikkerhed give genlyd verden over!

Side 5 ud af 6 (51 indlæg)