Jeg synes det kommer meget an på hvad det er for en ide man lufter. Selvfølgelig behøver man ikke fortælle det hele, men man kan rent faktisk få ti gange så meget tilbage ved at åbne lidt op. Måske sidder der en potentiel investor eller en kreativ udvikler som lige kan skubbe din ide et skridt videre. Jeg har selv kun gode erfaringer med at være åben - og deler gerne ideer med andre. Jeg har masser af dem - men har ikke tiden til at føre dem ud i livet. Vi er mange som får ideer - men kunsten er at kunne føre dem hele vejen til målet - og det er der ikke nødvendigvis så mange der kan. Jeg vil vove den påstand at ud af hundrede mennesker med gode ideer, er det kun 5% som kan få dem udviklet videre. Det er dog bare min egen fornemmelse - måske det er mindre endnu. Hilsen en af de der idioter der har en børnetøjsnetshop |
Hej Søren
man kan være Innovativ og visionær på mange nivauer. Der er i antal mange mennesker med disse egenskaber. Nogen hører vi aldrig om af gange forskellige grunde. Men det jeg mener når jeg skriver at vi mangler det er at det for mig ser ud som om at kun en meget meget lille procentdel af befolkningen beskæftiger sig med at være innovative ( en egenskab jeg mener vi alle er født med men gradvis undertrykkes af blandet begrænsninger, forbud og normer ) At være Visionær er straks en sjældnere ting.
Og jo vi kan da sagtens finde nogen visionærer mennesker men i den store samlet mængde er de jo ikke lige frem overrepræsenteret. At være Innovativ kan alle lære og det kunne jo så både komme den enkelte til gode men da også samfundet som helhed. Det er der jo allerede masser af eksempler på i sundhedsvæsnet. Jeg kunne godt at Innovative processer fik mere fokus i virksomhederne. Det kunne jo skabe mere eksport og derved flere arbejdspladser.
Og da jeg startede denne tråd havde jeg håbet at vi kunne få nogle inspirerende indslag om innovation og de processer der kan føre til at det også kan muliggøres og skabe sorte tal på bundlinjen. Og med hensyn til visioner kunne jeg godt tænke mig nogle "store" tanker som måske kunne være lidt vilde men måske også give stof til eftertanke eller inspirerende,