Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Innovation og visioner

Side 3 ud af 6 (51 indlæg)
Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12889
Skrevet kl. 20:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Thor Mønsted:

Jeg vil umiddelbart mene at Amino er Danmarks største database for innovative tanker!

Undskyld men hvordan dælen kommer du til den besynderlige konklusion ? Aminon er nok uden sammenligning Danmarks største samlingspunkt for iværksættere .......  men at det skulle et stort samlingspunkt for innonvative tanker er simplethen langt ude.

Hvad innovativt er der ved børnetøjsbutikker, import af vare eller for den sags skyld SEO service ?????

Mvh

Ravn

Fra København NV
Tilmeldt 23. Nov 08
Indlæg ialt: 99
Skrevet kl. 20:10

Kan godt være det er mig der er blind, men hvor kom velgørenhed ind i billedet?

Der bliver snakket om velfærd, men det er ikke helt det samme. Med mindre du spørger de ultraliberale ;-)

At innovation skaber velfærd, kommer vel af tanken om at innovation skaber penge, hvilket man også må gå ud fra.

Men synes derudover, at innovation til tider bliver  lidt for meget et buzz-word (som en anden også kalder det) og at folk pludselig skal være innovative for innovationens skyld. Hvis innovation betegnes som det helt nyskabende på 'dyb-tallerken'-niveau, synes jeg nogen gange det bliver for meget. Hvorfor skal Maersk være innovative og opfinde nye dybe tallerkener? Tag ikke fejl. Jeg synes i høj grad, at det er vigtigt at produktudvikle og udvide/oppygge/skabe eksisterende og nye markeder, men det kan også blive for meget. Nogen gange må man blive ved sin list, som den kære skomager.

Derudover findes der jo også tykke bøger om fx social entrepreneurship som vel kan kobles direkte til velgørenhed. Dér er det innovation for at gøre noget godt - såsom ham der oprettede mikrolånsordningen - ikke for at tjene penge til sig selv.

Bare mine hurtige tanker

God aften

Søren

PS: Synes det ærgerligt, hvis en tråd som er startet med en god mening skal blive bane for mudderkastning og personlige angreb istedet for bidrag af innovative tanker, idéer, links, titler på ressourcer, erfaringer m.m.

Læser på Copenhagen Business School, og interesserer mig for iværksætteri, men er endnu ikke selv sprunget ud som selvstændig.

Tilmeldt 7. Nov 08
Indlæg ialt: 566
Skrevet kl. 20:15

Hvorfor har en trillebør ikke 3 hjul?

preben

Fra København NV
Tilmeldt 23. Nov 08
Skrevet kl. 20:20

Ja det er et yders godt spørgsmål. Og en klassisk tankegang i diverse lærebøger om nytænkning og innovation: at ændre antal og størrelse. Måske man kunne lave en trillebør med tre jul der kunne gå på trapper ligesom sådan nogle indkøbstrolleys som nogle ældre mennesker har.

Så er spørgsmålet om det er innovation at ændre på noget der findes i forvejen, eller om det "bare" er produktudvikling. Det er for så vidt ligegyldigt så længe der kommer brugbare produkter ud i den anden ende!

Venlig hilsen

Søren

Læser på Copenhagen Business School, og interesserer mig for iværksætteri, men er endnu ikke selv sprunget ud som selvstændig.

Fra Hadsten
Tilmeldt 29. Jan 09
Indlæg ialt: 4780
Fra  Nielco IT OnlineSynlighed.dk Skrevet kl. 20:26

Søren Meier:

Hej Søren,

Jeg tillod mig frejdigt at kommentere på:

preben mortenwold:
.. Og du vil jo ikke røre en finger uden du får penge,  Du er her for at få kunder

Og min pointe er, at man altså godt kan være innovativ på Amino, selv om indgangsvinklen ikke kun er at give gratis konsulentbistand (her, lidt frejdigt kaldet velgørenhed Wink)

Jeg mener personligt, at der findes innovative iværksættere.også på Amino.

Iværksætteren Jesper Buch vil jeg kalde innovativ. Det er da vist gået nogenlunde for Jesper. Skype-Smile

OnlineSynlighed.dk | Søgemaskineoptimering (SEO), Google Ads, Facebook Annoncering og Online Reputation Management.
Kontakt os på mail@onlinesynlighed.dk eller telefon +45 70 13 63 23
Find mig på LinkedIn

Tilmeldt 7. Nov 08
Skrevet kl. 20:34

John Nielsen, Nielco IT :

Søren Meier:

Hej Søren,

Jeg tillod mig frejdigt at kommentere på:

preben mortenwold:
.. Og du vil jo ikke røre en finger uden du får penge,  Du er her for at få kunder

Og min pointe er, at man altså godt kan være innovativ på Amino, selv om indgangsvinklen ikke kun er at give gratis konsulentbistand (her, lidt frejdigt kaldet velgørenhed Wink)

Jeg mener personligt, at der findes innovative iværksættere.også på Amino.

Iværksætteren Jesper Buch vil jeg kalde innovativ. Det er da vist gået nogenlunde for Jesper. Skype-Smile

Jesper Burch

Du er hermed i dit helt eget forum for innovative aminoer Yes

Preben

Fra København NV
Tilmeldt 23. Nov 08
Skrevet kl. 20:44

Nååå. Bare mig der ikke er så hurtig/jeg var blind Cool (blinde går af en eller anden grund altid med solbriller).

Jeg er forresten hundrede procent enig: Der er mange innovative mennesker på Amino. Tror næsten det må være det forum med flest innovative mennesker, men det er rigtigt at der til tider ikke bliver spredt så mange innovative tanker og idéer. Tror mange folk er bange for at slippe deres guld. Læste for nyligt en tråd med en gut der dagligt gav en god idé ud på forum til fri afbenyttelse hen over sommeren. Han havde mange innovative tanker, og han delte dem

Vil samtidig give kritikerne ret i, at nye børnetøjsbutikker måske ikke er innovative, men forummet er for iværksættere. Både de helt innovative, de melleminnovative og dem der starter pizzaria nummer 500 i København. Synes jeg...

Venlig hilsen

Søren

Tilmeldt 7. Nov 08
Skrevet kl. 20:47

Jeg er lidt tvær idag .

SEO er største samtaleemne, og kommer man med ideer ud over SEO, så kan man forvente den samme medfart som jeg har givet denne tråd.

Kritiserer man SEO så har man baladen, Og det vil jeg fraråde andre i at gøre!

Preben

Fra København NV
Tilmeldt 23. Nov 08
Skrevet kl. 20:53

Nu med link til "1 idé om dagen" af Emil Larsen:

http://www.amino.dk/forums/t/63469.aspx?PageIndex=1

Og hvis vi så skulle få tråden tilbage på sporet, kunne det da være meget rart lige at få forfatterens (Ib) bud på hvad hhv. innovation og vision er.

Folk er kommet med forskellige bud i løbet af tråden, men hvad mener du helt præcist?

Lars Løkkes "Ti mål for Danmark" (eller hvad de nu hed), var da rimeligt visionære, var de ikk? Og så må man da sige at Naser Khader de sidste par år har tænkt meget ud af boksen, og været innovativ i sin måde at befærde sig på i dansk politik (sjældent særlig elegant eller med brugbare resultater, men sjovt og uset må det kunne kaldes).

Venlig hilsen

Søren

Fra Hadsten
Tilmeldt 29. Jan 09
Indlæg ialt: 4780
Fra  Nielco IT OnlineSynlighed.dk Skrevet kl. 21:00

preben mortenwold:

Jeg er lidt tvær idag .

Ahaaa Wink

preben mortenwold:

SEO er største samtaleemne, og kommer man med ideer ud over SEO, så kan man forvente den samme medfart som jeg har givet denne tråd.

Kritiserer man SEO så har man baladen, Og det vil jeg fraråde andre i at gøre!

Preben

Preben.. hvis du ønsker at debatere et emne, må du altså holde dig til det i tråden.
Jeg synes personligt, at det er lidt tyndt at skyde efter SEO, blot fordi det emne fylder meget på et online medie som Amino.Smile

Kom med dine innovative idéer og underbyg dem gerne med argumenter for, hvorfor de er gode idé.
Så vil du også se, at en masse Amino'er er parate med gode - inovative - råd og indspark til debatten.

OnlineSynlighed.dk | Søgemaskineoptimering (SEO), Google Ads, Facebook Annoncering og Online Reputation Management.
Kontakt os på mail@onlinesynlighed.dk eller telefon +45 70 13 63 23
Find mig på LinkedIn

Side 3 ud af 6 (51 indlæg)