Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Omkring fradrag

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 27. Feb 06
Indlæg ialt: 28
Skrevet kl. 21:11
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg sidder og kikker på resultatbudgettet min revisor har lavet. Jeg har et resultat før skat på 238809. Mine driftsmiddelomkostninger er på 90000 og lokaleomkostninger 299000. Er fradraget for driftsomkostningerne trukket fra når resultatet er FØR skat??

Eller skal jeg så kun betale skat af 238809 - 389000, hvilket jo vil betyde at jeg ikke skal betale skat!!

Jeg har fundet ud af at jeg vil få en leasingydelse der er 10000 mere per måned end jeg havde regnet med. Og det giver en pæn sjat penge på 12 mdr!!. Byrde det bekymre mig når det er fradragsberettiget??

På forhånd 1000 tak for svar!!

Tilmeldt 23. Jul 05
Indlæg ialt: 378
Skrevet kl. 21:22
Resultatet er altid omsætning minus omkostninger (sådan groft sagt), så de er altså trukket fra i dit resultatbudget. Således er det sandsynligvis 238809 kr., du skal betale skat af.

Når jeg siger "sandsynligvis", er det fordi der godt kan være en stor forskel på regnskabsmæssigt og skattemæssigt overskud, men i mange små virksomheder opererer man reelt kun med det skattemæssige overskud, og de to er derfor ens.

TILFØJET:

Jeg har fundet ud af at jeg vil få en leasingydelse der er 10000 mere per måned end jeg havde regnet med. Og det giver en pæn sjat penge på 12 mdr!!. Byrde det bekymre mig når det er fradragsberettiget??

Eftersom det vil halvere dit overskud, er det da bestemt værd at bekymre sig om!  Hvordan er der sneget sig sådan en stor fejl ind?

Tilmeldt 27. Feb 06
Skrevet kl. 21:30
Jeg er ved at starte firma op, og de sidste ting er ved at falde på plads. Tallene jeg opgav er de budgetterede.
Tilmeldt 27. Feb 06
Skrevet kl. 22:01
Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 08:41
Dato: 07-11-2006 21:21:56 Forfatter: lundsfryd
Resultatet er altid omsætning minus omkostninger (sådan groft sagt), så de er altså trukket fra i dit resultatbudget. Således er det sandsynligvis 238809 kr., du skal betale skat af.

Forskellen på det regnskabsmæssige og skattemæssige resultat ligger typisk på afskrivningerne. Lokaleomkostningerne er helt sikkert fratrukket i det oplyste resultat. Nu nævner du ikke hvad omsætningen er men lokaleomkostningerne forekommer meget høje sammenholdt med det omfang af virksomheden som de øvrige poster udtrykker.

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)