Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Banken vil vide ALT...

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Fra Fredericia
Tilmeldt 9. May 07
Indlæg ialt: 209
Skrevet kl. 14:09
Hvor mange stjerner giver du? :

For første gang er jeg blevet bedt af min bank om også at komme med en såkaldt R75 udskrift fra min skattemappe. Med andre ord skal banken nu vide alt omkring min økonomi. Er der flere der har været ude for dette? Er det normal praksis? 

Jeg synes det er en kedelig udvikling, jeg kunne forstå det hvis jeg havde store lån eller røde tal på bundlinen, men det er ikke tilfældet.

Der har ligeledes været krav omkring en forsikring, der ifølge banken sikre min partner og jeg - men reelt er det jo mere bare en sikkerhed på dem. Fordi de jo får udbetalt pengene til dækning af vores engagement.

Fra Korsør
Tilmeldt 26. Feb 09
Indlæg ialt: 5072
Fra  Sliknet Thai-invest aps Skrevet kl. 14:21

Tja - helt generelt synes jeg det er ok at de vil vide mest muligt.

Det er jo deres risiko.

Hvis du skulle låne pengene af mig, ville jeg da også have mest mulig info og/eller sikkerhed.

mvh

Jesper

Fra Århus
Tilmeldt 18. Feb 06
Indlæg ialt: 4322
Skrevet kl. 14:25
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

diness:

For første gang er jeg blevet bedt af min bank om også at komme med en såkaldt R75 udskrift fra min skattemappe. Med andre ord skal banken nu vide alt omkring min økonomi. Er der flere der har været ude for dette? Er det normal praksis? 

Jeg synes det er en kedelig udvikling, jeg kunne forstå det hvis jeg havde store lån eller røde tal på bundlinen, men det er ikke tilfældet.

Der har ligeledes været krav omkring en forsikring, der ifølge banken sikre min partner og jeg - men reelt er det jo mere bare en sikkerhed på dem. Fordi de jo får udbetalt pengene til dækning af vores engagement.

Du må da skylde banken nogle penge eller være ved at optage løn?

Ellers giver det på ingen måde mening at de kræver sådan en udskrift.

Hvis du ikke har lyst til at de skal grave så meget i dine private sager står der dig jo frit for at skifte til en anden bank, hvis du kan få nogle bedre vilkår andetsteds.

Safeticket - Dit enkle og fleksible billetsystem.

Fra Vordingborg
Tilmeldt 13. Sep 09
Indlæg ialt: 168
Skrevet kl. 14:30

Jeg synes det er ok, hvis man har større engagement i banken også iforhold til større eller mindre lån, at de ved så meget som muligt omkring ens firma.

Dog synes jeg rådgivningen er blevet ringere, betingelserne dyrere og det er blevet meget sværre at låne penge, med mindre man faktisk har dem i forvejen.... Det er desværre en udvikling som kan gøre det svært for nye iværksættere at komme igang.

Min bank er heldigvis glade for mig, selvom mit firma kører som det skal og jeg ikke har nogen lån eller kreditter som de kan tjene en masse penge på. Jeg har kun oplevet at min bank har bedt om et årsregnskab ås de kan følge med, men ellers ikke og de har ikke krævet forsikringer eller andet.

Tror måske din bank er ude på at sikre sig, samtidig med at de kan tjene penge på det :-)

Øg din synlighed, brug en freelance markedsførings manager som mig...

Fra Fredericia
Tilmeldt 9. May 07
Indlæg ialt: 209
Skrevet kl. 14:51

Man kan jo altid spørge sig selv om hvad et stort og lille engagement er?  Det har vi jo også nok en forskellig indstilling til. 

Vores engagement er som det har været de sidste 5 år - og det er første gang nu vi bliver bedt om at stille med disse oplysninger.

Går bankerne med livrem og seler? Eller er det bare vores bank, der er blevet nogle tøsedrenge?

Jeg har skam også tænkt mig at tage en dialog med en anden bank, da jeg har på fornemmelsen, at der kunne blive problemer, hvis vi engang i fremtiden skulle få brug for kapital. Jeg mener et godt forhold til ens bank er alpha omega - men jeg er også klar over at det måske ikke er tiden til at skifte bank. Jeg kunne forestille mig, at bankerne bliver overrendt af nødlidende virksomheder, så man nærmest på forhånd er "stemplet"  

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 15:02

Hej!

Det er bestemt ikke unormalt i disse tider med en R75!

Men som der skrives, hvis du ikke ønsker at udlevere dokumenter, prøv en anden bank.

/peter

Fra København K
Tilmeldt 8. Jan 06
Indlæg ialt: 3643
Fra  Regnskabsskolen ApS Skrevet kl. 22:47

Ja - de er blevet nogle tøsedrenge, bankerne. Men lige netop i den branche har der vel også været god grund til at stramme op både hist og pist, og nogle gange går det så ud over de forkerte - måske fordi det er lettere at styre og kontrollere små kunder end de store - eller halvstore, som f.eks. Parken?

Dbh
Anette
http://anettesand.dk

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)