Jeg ønsker, at den udgift, vi har haft, afspejles i resultatopgørelsen, men samtidig skal huset selvfølgelig figurere som aktiv i balancen. Jeg er i tvivl om, hvordan jeg skal gøre. Det eneste, jeg er sikker på, er at jeg skal kreditere vores bankkonto.
Vi har hverken moms eller afskrivning i regnskabet. Nogen, der kan hjælpe? På forhånd tak!
resultatopgørelsen afspejler jo netop virksomhedens/foreningens indtægter og udgifter. og ikke fordelingen af aktiverne.
Derimod skal værdien naturligvis vises på balancen (aktiv siden).
Hvis i foretager afskrivninger af kontoret (min. over 20 år), så skal disse afskrivninger påføres resultatopgørelsen som en udgift, da afskrivninger jo illustrere en værdi forringelse af aktivet.
Benjamin...Kontorer kan vel ikke afskrives..medmindre de er asccesoriske?
/peter
Nej, du har da helt ret Peter. ejendomme der bruges til kontor kan der ikke afskrives på. egentligt lidt mærkeligt når der kan afskrives med 5% (=over 20 år) hvis den bruges til lager eller produktion.
Men måske slider kontor brug ikke på bygningen... lol