Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Tilbagebetaling af husleje - efter hvilken rente?

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra Valby
Tilmeldt 8. Mar 10
Indlæg ialt: 51
Skrevet kl. 11:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Vi skal have 16.800 kr. tilbage fra vores udlejer i forbindelse med en sag hos Huslejenævnet. I afgørelsen står der, at "Udlejer har pligt til at tilbagebetale for meget betalt leje med tillæg af renter efter renteloven med virkning fra betalingstidspunkterne", men hvilken rente er det så der er gældende? Jeg har gennemlæst renteloven så godt som jeg nu kan med min u-juridiske evner, og jeg kan intet sted læse, hvilken rentesats der henvises til? Jeg tænker selv på, at det måske kan være Nationalbankens Diskonto som pt. er på 0,75 pct. men er overhovedet ikke sikker. Jeg har spurgt min bank, men de ved det heller ikke.

Jeg desuden lige et tillægsspørgsmål:

Vi har jo også betalt depositum efter den gamle huslejesats. Skal vi også have penge tilbage fra dette?

Mvh. Daniel

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 12:02
Fra Valby
Tilmeldt 8. Mar 10
Skrevet kl. 13:15

Uh mange tak :) 

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 13:58

MiniatureZeus:
Udlejer har pligt til at tilbagebetale for meget betalt leje med tillæg af renter efter renteloven med virkning fra betalingstidspunkterne"

Du er nærmest nødt til at lave beregningen for hver betaling/husleje du skal have godtgjort. Det kan blive et pænt beløb, hvis sagen har været længe undervejs....

Fra Valby
Tilmeldt 8. Mar 10
Skrevet kl. 14:13

Det har jeg også gjort, har lavet et excel ark med udregningerne :) har fået beløbet til lige godt 17.925 kr. for 8 måneders husleje á 2100 kr. (altså 2100 * 8 + renter for hver måned, med renters rente)

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)