Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

betaling med udenlandsk kreditkort.

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Fra Hillerød
Tilmeldt 13. Aug 09
Indlæg ialt: 169
Skrevet kl. 10:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Folkens

Jeg har netop haft en kunde, der har bestilt en espressomaskine og betalt med udenlandsk kreditkort. Han vil have sendt den til Østeueropa og uden at blinke betalte han også for fragt dertil.

Umiddelbart kan jeg ikke se noget galt i handlen, men man hører jo så meget om udenlandske svindlere. Er måske også lidt undrende over for at han køber en dyr espressomaskine på en dansk hjemmeside.

Kan I se noget jeg bør være opmærksom på?

-Who dares, wins

www.espressohouse.dk - speciale i Nespresso

www.smarttrend.dk - Ilse Jacobsen, BabaJaga, CCDK, OXMO tøj til kvinder.

Tilmeldt 11. Dec 06
Indlæg ialt: 506
Fra  Duftladen - Vi er billig med parfume Duftladen.dk Skrevet kl. 10:36

Ja den lugter lidt i mere øjne.

Er det et dansk navn der har bestilt eller det et udenlandsk navn. Hvis det er udenlandsk hvad er muligheden så for at han forstår dansk ?

Har du undersøgt hvor IP adressen er fra ?

Hvis du er i trivl, så kan du bede manden om, at maile dig en kopi af creditcard, for reglen er sådan, at det er dig der skal bevise at det er kort indehaver der har brugt kortet, og der vil du aldrig kunne, og så trækker PBS altså bare beløbet fra dig :-(

Fra København
Tilmeldt 13. Feb 10
Indlæg ialt: 3636
Fra  My-phoneshop.dk Skrevet kl. 10:58

Jeg kan godt forstå at advarselslamperne lyser. Jeg har hørt om mange eksempler på folk der efterfølgende ærger sig over at de valgte at indgå tilsvarende handler (med tøj IT udstyr osv.). Men der er sikkert også nogen der har gode erfaringer.

Men som du selv er inde på, at det bemærkelsesværdigt at Det letteste sted at købe den slags maskiner er i Danmark, på en hjemmeside der så vidt jeg kan se, kun er på dansk. Hvis køber er dansker, kan det selvfølgelig være forklaringen.

Hvis det var mig, ville jeg isetdet bede om en bankoverførsel, før varen sendes. Hvis han uden problemer har accepteret fragt osv. bør dette jo ikke være noget problem. Hvis han ikke vil det, ville jeg nok overveje om det er værd at tage chancen.

Mobiltelefoner, mobiltilbehør, mobilreparation: https://www.my-phoneshop.dk

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 28. Feb 10
Indlæg ialt: 63
Skrevet kl. 11:13

Min erfaring med salg til Østeuropa er: Lad være. 

Det er selvfølgelig lige lovlig pragmatisk, men det er sjældent at en østeuropæer finder et rigtig godt tilbud i Danmark - dertil er økonomierne stadig for forskellige, og jeg har gennem tiden brændt rigtig mange penge af på at sende ting til Østeuropa.

I forbrugerbeskyttelsens hellige navn har du jo absolut intet at skyde med hvis PBS senere kommer og siger at kortet er stjålet - så ryger pengene tilbage og du står uden varer og penge.

At dokumentere at det er kortholder der har brugt kortet er også umuligt IMO, så det eneste du kan gøre er at tvinge f.eks. østeuropæiske ordrer til at autorisere via 3D-secure, som din betalingsgateway bør understøtte. Er handlen foregået via 3D-secure kan du IKKE afkræves pengene hvis kortholder hævder at kortet er stjålet.

En kunde her i butikken fik en "genganger-svindler" i nettet - efter at have handlet med et stjålet kort én gang vendte han tilbage og købte med et nyt kort til samme adresse. Kunden kontaktede politiet og sagde at nu kunne han altså servere en kortsvinder på et sølvfad, hvorefter de nærmest lo ad ham - det gad de overhovedet ikke bruge krudt på.

Summa summarum - du har ingen venner i pengeland når du bedriver online handel, så sørg for at dække din ryg, og det kan i visse tilfælde betyde 3D-secure, omend brugervenligheden går fløjten.

Moski2.net - gratis betalingsgateway til alle CMS-kunder

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15094
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 14:35

Har du Verified eller SecurityCode på dine kortbetalinger? Hvis JA, så er der jo ingen problem i, at sende varen...

Hvis nej så kræv ydeligere dokumentation, eller få vedkommende til at betale via Paypal, og følg Paypals retningslinier... Så er du sikret i hoved og røv ;D

Fra Hillerød
Tilmeldt 13. Aug 09
Indlæg ialt: 169
Skrevet kl. 18:43

Jeg har nu tjekket IP adressen og den hører til I Vilnius i Litauen, dog ikke på samme adresse som varen skulle sendes til.

Han skriver på engelsk... men han må forstå dansk.

Desuden har jeg lige fået en henvendelse fra PBS, der oplyser at han først har forsøgt med et kort der blev afvist og dernæst med et kort udstedt i USA.

Tror lige jeg beder om en bankoverførsel......

-Who dares, wins

www.espressohouse.dk - speciale i Nespresso

www.smarttrend.dk - Ilse Jacobsen, BabaJaga, CCDK, OXMO tøj til kvinder.

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15094
Side 1 ud af 1 (7 indlæg)