Hej du De to nøgleord for mit vedkommende må være Google og mail, jeg bruger næsten altid Google til at finde nye leverandører rundt om i verdenen, dog har jeg præsteret at møde en af mine kommende leverandører ved en tilfældighed på et marked hvor vi faldt i snak. Forbindelsen bliver holdt via mail, msn eller skype. Velkommen til Amino btw ;)
Det jeg nok er interreseret i er hvordan i får kontakter til kunder i udlandet.. Hvordan opstøver i dem ? ren google? Har snakket lidt med export rådet om deres export fremstød, har nogle af personerne herinde erfaringer med det ?
Vi finder en del af vores leverandører via relevante messer i blandt andet Frankfurt, Paris og Kina.
Men det kommer også an på hvilke produkter du vil sælge og hvor meget du kan købe fra hver leverandør!
En del produkter sælges via distributører og agenter i Danmark og hvis du ikke kan aftage specielt store mængder, vil det nok være billigst at tage kontakt til dem!
jeg arbejder pt på mit første "agentur" eller "forhandlerret" og har simpelthen bare brugt en masse tid på nettet, fundet frem til et par produkter/brands, som ikke findes i skandinavien og som jeg tror der er et marked for - dernæst er det bare at mail eller ringe til hovedkontoret, med en forespørgsel! selv er jeg overrasket hvor "nemt" det indtil videre går, men det svære bliver nok selve forhanlingen af kontrakt - og det allersværeste jo naturligvis at få skabt en distribution på produkterne herhjemme (med mindre man udelukkende vil sælge over nettet).