Hej Amino, Jeg er vietnamesisk født dansker og arbejder nu selvstændigt i Vietnam. Mit arbejde giver mig mulighed for at have ret store kontaktflader med forretningsfolk og hermed firmaer. Der har være mange konkrete henvendelser til mig om, om jeg kunne sætte relevante danske investorer i forbindelse med vietnamesiske firmaer. I øjeblikket er der stort behov for know-how og investeringer indenfor udvinding af miner, heraf guldminer og titanium. Andre brancher som vandkraftværk og byggeri har også brug for kapitalindsprøjtning. Mit spørgmål er: Hvordan kan jeg komme i kontakt med relevante danske investorer eller firmaer som kunne være interesseret i at investere i Vietnam. Mvh. Alv |
Nu er det du efterspørger en meget langvarig proces som også har meget med stabliteten i landet og den politiske velvillighed.
Jeg tror det er nemmere for dig at finde europæere der vil aftage vare fra Vietnam end at finde nogen der vil investere.
Men tag kontakt med Den Danske Ambassade eller Konsulat dernede, ved ikke hvordan reoræsentationen er, og de vil givetvis kunne guide dig lidt. Du kan også besøge udenrigsministeriets hjemmeside og se lidt om hvordan de beskriver forholdende, og der finder du også repræsentationsformen.
Men held og lykke med dit projekt, jeg bookmarker lige tråden, da det kan være jeg har noget der kunne være interessant at få fra Vietnam her til Europa.
Hvis du er god og kan koordinere rigtigt godt, så kan du få en del ud af at være den lokale Mr. 5%