Hej allesammen Jeg er ved at lave en ny shop til mine Tomason alufælge. Jeg har i den forbindelse fået oprettet "prøve-domænet på www.Tomason.dk/shop og nu hvor jeg er ved at være på det sidste skulle det jo flyttes ud på "roden altså www.Tomason.dk ?! Men han siger at hvis vi gør det, forsvinder alle billeder og jeg skal uploade dem igen.
Mit spørgsmål er så: Ændrer det noget på Google ved denne www.Tomason.dk/shop ? eller ligger det optimalt på www.tomason.dk ? Mit andet spørgsmål er hvad det betyder at det ser sådan her ud ved en vare: http://tomason.dk/shop/index.php?route=product/product&path=35&product_id=72 Jeg er også nød til at spørge om H1-H5 Description Meta Keyword SEO (står som 1 linie i den cms jeg bruger) Hvordan tjekker man om det står optimalt? Mvh. Frank fra Tomason.dk
|
Jeg vil forsøge at svare dit indlæg så godt som muligt.
når du laver din shop som eks. domain.dk/shop/fil.php vil det betyde at jo flere / der bliver sat jo mindre vigtig er din tekst, derfor vil jeg sige ja til at det gør nået men hvor meget det netop betyder skal jeg ikke gøre mig vildt klog på, men så få / tegn som overhvodet muligt desto bedre.
Med hensyn til din lange URL vil jeg forslå at den bliver lavet om til nået ala tomason.dk/p-[produktid]-[produktkategori]-[produkttitle] for at gøre Google glad for din URL og for at slippe for mange af de spicael tegn og mærkelige navne, ved at få produkts navn og kategori med i din URL score du nogle gratis søge ord til Google som er helt lovligt.
Fra h1-h3 betyder det nået, fra h4-h6 ikke så meget, jeg mener faktisk at h4 til h6 faktisk ikke bliver indeksere mere som værne vigtig men ret mig gerne SEO gurus der ude hvis jeg evt. tager fejl. for er ikke helt sikker lige på det område.
Deescription og keyword bliver brugt mindre og mindre, mener Google har afskaffet helt keywords som overflødigt hvor msn seach og yahoo stadig benytter det lidt.
meta title er en rigtig god ting, det kan give nogle gode plusser hvis du sætter denne del korrekt, normalt plejere jeg at vurdere det fra underside til underside og i shops køre jeg en lidt andre taktik da du ikke kan forud bestemme det så godt som et cms system men alt er muligt :)