Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvad må jeg "tage" fra andre hjemmesider uden at citere?

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 13. Feb 06
Indlæg ialt: 382
Skrevet kl. 10:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa

Jeg er ved at lave en rejseguide til danmark som jeg er ved at samle informationer til. I øjeblikket er jeg i gang med at skrive om københavn men er kommet meget i tvivl om hvad og hvor meget jeg må finde rundt omkring på nettet af oplysninger uden at skulle citere dette.

Mener at der er noget om at man ikke behøves at citere ved befolkningstal etc men er der nogen der ved hvor jeg kan finde en guide eller tekst om emnet?

Fra Fur
Tilmeldt 27. Dec 07
Indlæg ialt: 549
Fra  LidtBedre Skrevet kl. 12:22

Hej

Hvis der ikke direkte står, at du må citere indhold kan du nok gå ud fra, at du ikke må gøre det. Det vil være for farligt at tage andet for givet.

Med venlig hilsen
Viggo Poulsen.

Fra Aulum
Tilmeldt 12. May 09
Indlæg ialt: 52
Skrevet kl. 16:52

Viggo Poulsen:

Hej

Hvis der ikke direkte står, at du må citere indhold kan du nok gå ud fra, at du ikke må gøre det. Det vil være for farligt at tage andet for givet.

Med venlig hilsen
Viggo Poulsen.

Hej

Der er vel ikke noget forgjort i at læse grundigt, og så selv formulere bagefter

Legebakken.dk      Kvalitet det betaler sig. 

Tilmeldt 13. Feb 06
Skrevet kl. 17:48

men hvornår er der parphrasering og hvornår er det afskrift? det jeg har tænkt mig er ikke at kopiere direkte men andre hjemmesider har vel også deres info et sted fra.

Tilmeldt 23. May 08
Indlæg ialt: 3316
Fra  Easypie ApS Skrevet kl. 23:19
Fra DK- Struer
Tilmeldt 26. Dec 06
Indlæg ialt: 2831
Fra  Ifindu.dk Skrevet kl. 23:26

Få hjælp til at det tekniske omkring Web og Grafisk -  https://icode.dk

Tilmeldt 13. Feb 06
Skrevet kl. 23:27

faktisk jo hvis du har prøvet det han skriver

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 23:51

Hej

Problemet kan også være, at mange oplysninger som forefindes på andre hjemmesider, faktisk koster penge at få oplyst m.v., hvorfor der også her kan blive konsekvenser ved anvendelse sådanne oplysninger, som man ikke har betalt for og fået retten til at anvende.

Offentlige oplysninger er ikke altid tilladt, da der efterhånden flere steder, opkræves ikke ubetydelige beløb for oplysningerne.

Hilsen

Fra København S
Tilmeldt 1. Feb 06
Indlæg ialt: 3533
Fra  Kim Tetzlaff ApS Kim Tetzlaff Ejendom Skrevet kl. 00:02

Som udgangspunkt må du ikke tage noget fra andre hjemmesider, medmindre de skriver at man godt må eksempelvis citerer, eller bruge deres tekster eller noget i den dur, på hjemmesiden.

Den nemme vej er dog selv at skrive noget, eller spørge om lov til at bruge noget af deres tekst. Men begynder du at direkte kopiere hele tekster, kan du få andre problemer i form af Duplicate Content (DC). så det er uanset hvad altid godt at skrive dine egne som er inspireret af andre, det må man godt, men pas på alligevel, da man tit kommer til at skrive teksterne, eller sætninger direkte ordret.

MVH Kim 

Kim Tetzlaff

🚀 Hastighedsekspert ⚙️WordPress hjemmesider 🎯SEO
Siden 1995 - hjemmeside Udvikling og teknisk optimering af hjemmesider
👉 Mere om mig

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)