Hejsa. Jeg overvejer at lave en butik på nettet, hvor der kan købes voks. Men eftersom jeg vil køre projektet på fritids-basis, har jeg overhovedet ikke penge til at have et lager af 50-60 forskellige slags voks. Derfor har jeg tænkt på, om det er muligt at have en leverandør som simpelthen bare sender voks ud direkte til kunden, når der kommer en ordre fra mig? Er det en smart/usmart måde at gøre det på?? Dårlige/gode erfaringer? Venlig hilsen Emil Hyldeborg Andersen |
Hej Emil,
Det lyder som en spændende idé.
Jeg ser dog et problem ved det. Markedet for hårvoks er virkelig presset, og det betyder, at avancerne på produkterne generelt set er meget lave. Hvis man så benytter en løsning, hvor leverandøren sender direkte til kunderne (dropshopping), så vil avancen bare være endnu lavere. Derfor frygter jeg, om der overhovedet vil være nogle penge at tjene på det.
Derudover vil det nok være svært at finde en leverandør, der vil lave en sådan ordning med en webshop. Mange af de store leverandører af voks kører selv deres egen webshop ved siden af, og det betyder, at de ikke vil levere til en anden webshop, da de jo så ville hjælpe deres konkurrent.
Jeg havde selv de samme tanker for ca. et år siden, men jeg kom heldigvis på andre tanker, hvilket jeg den dag i dag er meget glad for. Jeg tror ikke, at det var gået godt.
Jeg håber, at du kan bruge mit svar. Hvis du alligevel vælger at starte webshoppen, så vil jeg ønske dig alt held og lykke. Det er fedt med unge iværksættere, der tør tage chancen og starte projekter!
Mvh Alexander