Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan ville i gøre - lager med voks

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa.

Jeg overvejer at lave en butik på nettet, hvor der kan købes voks. Men eftersom jeg vil køre projektet på fritids-basis, har jeg overhovedet ikke penge til at have et lager af 50-60 forskellige slags voks. Derfor har jeg tænkt på, om det er muligt at have en leverandør som simpelthen bare sender voks ud direkte til kunden, når der kommer en ordre fra mig? Er det en smart/usmart måde at gøre det på?? Dårlige/gode erfaringer?

Venlig hilsen

Emil Hyldeborg Andersen

Fra København
Tilmeldt 10. Mar 09
Indlæg ialt: 697
Skrevet kl. 14:03

Hej Emil,

Det lyder som en spændende idé.

Jeg ser dog et problem ved det. Markedet for hårvoks er virkelig presset, og det betyder, at avancerne på produkterne generelt set er meget lave. Hvis man så benytter en løsning, hvor leverandøren sender direkte til kunderne (dropshopping), så vil avancen bare være endnu lavere. Derfor frygter jeg, om der overhovedet vil være nogle penge at tjene på det.

Derudover vil det nok være svært at finde en leverandør, der vil lave en sådan ordning med en webshop. Mange af de store leverandører af voks kører selv deres egen webshop ved siden af, og det betyder, at de ikke vil levere til en anden webshop, da de jo så ville hjælpe deres konkurrent.

Jeg havde selv de samme tanker for ca. et år siden, men jeg kom heldigvis på andre tanker, hvilket jeg den dag i dag er meget glad for. Jeg tror ikke, at det var gået godt.

Jeg håber, at du kan bruge mit svar. Hvis du alligevel vælger at starte webshoppen, så vil jeg ønske dig alt held og lykke. Det er fedt med unge iværksættere, der tør tage chancen og starte projekter!

Mvh Alexander

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 14:09

Mange tak for dit svar!!!

Jeg har selv tænkt på at det er et "hårdt" marked. Men min idé har jeg så faktisk bare været at være billigere end de andre - altså sætte priserne lavere end fx billigvoks.dk. Man kan jo også tjene på at have billigere varer, der bliver solgt mere af. Men ok - billigvoks.dk der har navnet og alt det andet.

Jeg tror jeg vil tænke lidt over projektet og se om jeg kan finde en brugbar løsning.

Venlig hilsen
Emil

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15088
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 14:35

Emil Hyldeborg Andersen:

Men min idé har jeg så faktisk bare været at være billigere end de andre - altså sætte priserne lavere end fx billigvoks.dk. Man kan jo også tjene på at have billigere varer, der bliver solgt mere af. Men ok - billigvoks.dk der har navnet og alt det andet.

Hvor vil du så tjene pengene henne? Det skal vel ik være en underskudsforretning?

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 14:37

Fashion-Seller:

Emil Hyldeborg Andersen:

Men min idé har jeg så faktisk bare været at være billigere end de andre - altså sætte priserne lavere end fx billigvoks.dk. Man kan jo også tjene på at have billigere varer, der bliver solgt mere af. Men ok - billigvoks.dk der har navnet og alt det andet.

Hvor vil du så tjene pengene henne? Det skal vel ik være en underskudsforretning?

Nænæ, men selvfølgelig med et overskud. Bare et mindre overskud, end det de andre får ;)

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15088
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 14:42
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Emil Hyldeborg Andersen:

Nænæ, men selvfølgelig med et overskud. Bare et mindre overskud, end det de andre får ;)

1: Du har ik samme indkøbsvolume, så alene på indkøb taber du meget i forhold til de andre
2: Ved du hvilke omkostninger der er ved at drive webshop?
3: Dropshipping gør blot punkt 1 endnu dårligere stillet
4: Ved du hvor mange timers arbejde der er, ved at have websoph?
5: Mindre overskud = måske en timeløn på 5-20 kr/timen... Er din tid evt så lidt værd, hvis det går helt galt?

Overvej ovenstående før du kaster dig ud i noget ;D

Tilmeldt 30. Oct 09
Indlæg ialt: 5361
Skrevet kl. 16:40

Bare et godt råd - der er ikke plads til flere webshops for hårvoks på markedet.

Og hvis du alligevel skulle gå mod anbefalingerne, så bliver din næste udfordring levering.

Det vil koste flere hundredetusinde at starte ordentligt op.

Så find noget andet Smile

Men følg med - jeg starter snart noget MLM/NM med voks og der kan du tjene penge uden at have en shop, men også tjene på at have en shop.

Køb ren argan olie her

Fra Aulum
Tilmeldt 12. May 09
Indlæg ialt: 52
Skrevet kl. 12:59

Emil Hyldeborg Andersen:
Men min idé har jeg så faktisk bare været at være billigere end de andre - altså sætte priserne lavere end fx billigvoks.dk

Hva så når der kommer en ekstra billigvoks.dk ? jeg er bange for du graver din egen grav.

Fedt at du tros din alder, er iværksætter. Yes

God vind Emil

Legebakken.dk      Kvalitet det betaler sig. 

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:04

Jeg tror jeg stille og roligt har fundet ud af at en webshop med voks, ikke er noget der kan blive stort lige pt. :-)

Jeg må finde på noget andet ;-)

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)