Jeg har brug for at få afklaret lidt ang markedsføring og priser før og nu.
jeg har en køreskole og der har jeg en "normal pris" på lovpakken til ca 10500. Det er altså den pris som det hele koster og som jeg har tænkt mig at bruge senere når min køreskole er kommet rigtigt i gang. Men for at skaffe kunder så kører jeg med tilbudspris på ca 7500 kr for lovpakken. Derfor ville jeg lige høre om det er lovligt at reklamere sådan først med en normal pris og derefter med tilbuds pris og så nævne at man sparer 3000 kr?
Så ville jeg også gerne vide om det er lovligt at reklamere med noget som man giver gratis? Altså ud over min lovpakke tilbyder jeg mine elever gratis undervisning på nettet. de får en kode af mig (som jeg betaler et par hundrede kr for) helt gratis til at træne/læse mere. som nævnt jeg tage ikke penge for det, men reklamere at det er gratis undervisning.
Normalpris er den pris varen har været solgt til i en periode forud for dit tilbud, så hvis ikke du har solgt noget til den pris må du ikke reklamere med besparelser eller tilbud.
Du skriver at kunderne udover din lovpakke får adgang til undervisning på nettet, og hvis det skal forstås således at man først får adgang når man har købt din lovpakke, så er adgangen købsbetinget og må ikke kaldes gratis.
Ang det gratis adgang til internettet, Det er noget som de ikke engang behøver at få. Ikke engang købe. Det kan i virkeligheden være noget som jeg ud over lovpakken sælger til dem til en bestemt pris, men i det her tilfælde har jeg valgt at give det helt gratis. Er det så stadig ulovligt? Jeg er bare lidt i vildrede. Vil bare gøre det rigtige for mine nuværende og fremtidige elever.
Du må ikke reklamere med at noget er gratis, hvis man skal bruge ét eller andet fra dig, som skal købes. Så hvis adgangen til nettet er i forbindelse med dine køretimer er det inkluderet i prisen, - ikke gratis.
Gratis betyder f.eks at dine konkurrenter også skal kunne sende deres elever hen til dig for at få ydelsen, - helt uden betaling. Det ønsker du vel næppe?