Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Juridisk hjælp ang markedsføring

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Fra helsingør
Tilmeldt 19. Dec 08
Indlæg ialt: 23
Skrevet kl. 19:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle

Jeg har brug for at få afklaret lidt ang markedsføring og priser før og nu.

jeg har en køreskole og der har jeg en "normal pris" på lovpakken til ca 10500. Det er altså den pris som det hele koster og som jeg har tænkt mig at bruge senere når min køreskole er kommet rigtigt i gang. Men for at skaffe kunder så kører jeg med tilbudspris på ca 7500 kr for lovpakken. Derfor ville jeg lige høre om det er lovligt at reklamere sådan først med en normal pris og derefter med tilbuds pris og så nævne at man sparer 3000 kr?

Så ville jeg også gerne vide om det er lovligt at reklamere med noget som man giver gratis? Altså ud over min lovpakke tilbyder jeg mine elever gratis undervisning på nettet. de får en kode af mig (som jeg betaler et par hundrede kr for) helt gratis til at træne/læse mere. som nævnt jeg tage ikke penge for det, men reklamere at det er gratis undervisning.

Håber på lidt hjælp med mit problem

med venlig hilsen

Marko

Tilmeldt 10. Aug 08
Indlæg ialt: 979
Skrevet kl. 19:49
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej

Normalpris er den pris varen har været solgt til i en periode forud for dit tilbud, så hvis ikke du har solgt noget til den pris må du ikke reklamere med besparelser eller tilbud.

Du skriver at kunderne udover din lovpakke får adgang til undervisning på nettet, og hvis det skal forstås således at man først får adgang når man har købt din lovpakke, så er adgangen købsbetinget og må ikke kaldes gratis.

Michael

Tilmeldt 27. Apr 07
Indlæg ialt: 6988
Fra  MobilTjek Skrevet kl. 19:50

Det med ordet gratis i forbindelse med køreundervisning kan du læse mere om her: http://www.forbrugerombudsmanden.dk/Love-og-regulering/Retningslinjer-og-vejledninger/Markedsfoeringsloven/koereskoleundervisning.

Med hensyn til førpris og tilbudspris generelt, da er der netop kommet skærpede regler fra den 1/3-2010 og det gælder således også for køreskoler. Efter min vurdering er det ikke længere lovligt at have en fast førpris og tilbudspris. Læs mere her: http://www.forbrugerombudsmanden.dk/Love-og-regulering/Retningslinjer-og-vejledninger/Markedsfoeringsloven/prismarkedsfring#kap1

Sammenlign mobilpriser med eller uden abonnement

Fra helsingør
Tilmeldt 19. Dec 08
Skrevet kl. 10:44

Hej

TAk for Jeres svar. det har hjulpet mig meget.

@Michael

Ang det gratis adgang til internettet, Det er noget som de ikke engang behøver at få. Ikke engang købe. Det kan i virkeligheden være noget som jeg ud over lovpakken sælger til dem til en bestemt pris, men i det her tilfælde har jeg valgt at give det helt gratis. Er det så stadig ulovligt? Jeg er bare lidt i vildrede. Vil bare gøre det rigtige for mine nuværende og fremtidige elever.

mvh

Marko

Tilmeldt 10. Aug 08
Indlæg ialt: 979
Skrevet kl. 20:25

Hej

Du må ikke reklamere med at noget er gratis, hvis man skal bruge ét eller andet fra dig, som skal købes. Så hvis adgangen til nettet er i forbindelse med dine køretimer er det inkluderet i prisen, - ikke gratis.

Gratis betyder f.eks at dine konkurrenter også skal kunne sende deres elever hen til dig for at få ydelsen, - helt uden betaling. Det ønsker du vel næppe? 

Michael

Fra helsingør
Tilmeldt 19. Dec 08
Skrevet kl. 20:43

Hej MIchael

Tak for svar. Så må jeg lave det om hurtigst muligt.

mabge tak for hjælpen

Med venlig hilsen

Marko

Tilmeldt 23. May 08
Indlæg ialt: 3316
Fra  Easypie ApS Skrevet kl. 23:16

Hvad med en "Introduktionspris!" :-)

mht. adgangen til nettet, så kan du vel sælge en introduktionspakke, der indeholder "ubegrænset / fri adgang til online træning"

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)