Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Betale restskat eller skat for i år først?

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 9. Jan 08
Indlæg ialt: 119
Skrevet kl. 15:36
Hvor mange stjerner giver du? :

I forbindelse med skats nye regler om renter på restskat, har jeg et spørgsmål, som der måske er en skattekyndig der kan hjælpe mig med at svare på :-)

Lad os sige at jeg for 2009 ender med at have restskat i en størrelsesorden, der er præcis lille nok til at det kan blive indregnet i forskudsskatten for 2011. Og lad os antage at jeg ikke pt har beløbet til at få restskatten clearet inden 1.juli.

Samtidig har jeg estimeret et overskud for 2010, som jeg jo har fået 10 girokort med B-skat/AM-bidrag på.

Så tænker jeg....hvad kan bedst svare sig - i forhold til rentetilskrivningen (rente på restskat/moraranter på for sent indbetalt B-skat) : at jeg indbetaler mine girokort for i år som planlagt og lader restskat for 2009 gå videre til 2011? Eller at jeg undlader at indbetale girokort i de næste måneder og i stedet indbetaler pengene som restskat for 2009? (efter 1. juli ville jeg så begynde at betale skat for i år igen, men jeg ville jo komme til at skylde noget for i år på den måde).

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 23:29

Hej

Betal dine B-skatter idet renter og gebyrer løbende bliver væsentlig dyrere end procentillægget på restskatten, hvis denne overgår til 2011.

Hilsen

Tilmeldt 9. Jan 08
Indlæg ialt: 119
Skrevet kl. 14:14

Okay, tak for svaret :-)

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)