Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Forhandler aftaler

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Fra Hejnsvig
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 39
Skrevet kl. 18:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis man har en række forhandlere (med eget cvr.), hvordan sikrer man sig imod at derbliver tale om "et lønforhold" hvis de kun forhandler mine produkter?

Jeg har kigget lidt på agentaftaler, men der bliver det meget hurtigt høj-juridisk.

Jeg vil bare gerne have forhandlere, men ikke stå til ansvar for at de betaler deres skat og så videre....

Bare et flygtigt spørgsmål.....

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 21:24
Dato: 06-11-2006 18:17:34 Forfatter:TMR

Hvis man har en række forhandlere (med eget cvr.), hvordan sikrer man sig imod at derbliver tale om ''et lønforhold'' hvis de kun forhandler mine produkter?

Jeg har kigget lidt på agentaftaler, men der bliver det meget hurtigt høj-juridisk.

Jeg vil bare gerne have forhandlere, men ikke stå til ansvar for at de betaler deres skat og så videre....

Bare et flygtigt spørgsmål.....

Måske flygtigt men også et ganske vanskeligt spørgsmål at svare på. Svaret er desværre at du kun kan forebygge. Du kan aldrig helgardere dig 100%. Problemet er jo at du kan blive pålagt at hæfte for skatten hvis der pålægges A-skat. Når jeg skriver at du kan forebygge mener jeg i forhold til formuleringen af kontrakterne, hvor det som minimum bør aftales, eller snarere ikke aftales :

- at de ikke får feriepenge, løn under sygdom

- at der ikke aftales en fast ugentlig arbejdstid.

- at de ikke underlægges en egentlig instruktionsbeføjelse fra din side.

- at du ikke afholder udgifter som eks. telefon m.v. eller udbetaler kørsels- og rejsegodtgørelse til forhandlerne.

- at der ikke aftales noget detaljeret om opsigelsesvarsel.

Dvs. at du holder dig langt fra alt hvad der tangerer et lønmodtagerforhold. Et plaster på såret er at du kun kan blive påført en forpligtelse hvis de ikke er i stand til at betale skatten, og på en eller anden måde - uden for kontrakt - kan du jo pålægge dem og sikre at de løbende indbetaler B-skat.  

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

Tilmeldt 14. Jun 05
Indlæg ialt: 77
Skrevet kl. 11:52
Du kan få det afklaret på forhånd ved at anmode SKAT om et bindende ligningssvar. Det koster kr. 300.
Side 1 ud af 1 (3 indlæg)