Et godt navn skal både huskes være kort og kunne skabe et image omkring din virksomhed, altså din virksomhed, derved skaber det effektivt brand og værdien, for din virksomhed, du skal huske det skal fange og give et let kendeligt budskab.
Biva kan f.eks. stå for = billige valg , med kan også bare være fordi det er et let genkendelig ord , derved skal du ikke tillæg forkortelser den store værdi , med hvordan udtrykte , lyder når du siger det og hvor nemt navnet kan huskes
poledancer.dk klik bestil shows altid god priser og lange shows
Nu har jeg længe gået og tænkt på hvorfor de enkelte virksomheder, hedder som de gør?
Jeg fandt dog ud af, at BILKA står for Billiges Kaufhaus (Inspireret af tyske lavprisvarehuse) og Føtex står for Fødevare & Tekstil.
Men hvad med eksempelvis BIVA? Står det for Billige Varer?? :)
Har I andre navne, som I kender betydningen af?
Ha en dejlig dag.
Vh Jesper
Fx Neodias står for neo= ny, dias(spansk)=dag, dvs ny dag! Ja det er mit eget firmanavn.
Men ellers giver mange store firmanavne vel også sig selv, microsoft er et meget sigende navn, jysk (dynelarsen) er lige ud af landevejen. IKEA kan jeg ikke rigtig huske hvad baggrunden er for det. Mcdonald, var vel navnet på burgerkædens opstartsmand, Netto og Fakta giver vel også sig selv.
youtube, facebook myspace giver vist også sig selv. Skype er en sammentrækning af ...?Ka ikke lige huske det.
Just Eat er jo dejlig simpel og sigende. Sony ved jeg ikke baggrunden for...
Så er der også dem, der vælger et snyltenavn. Et godt eks. på det er ILVA. De lod sig inspirere af IKEA. Både med hensyn til navnevalg og udseene af logo. (Siden har IKEA ændret farverne på sit logo). Så vidt jeg husker, var det også oppe og vende i pressen, at sammenfaldet var lidt for tydeligt.
Det smarte ved det trik er, at man kan snylte på det andet firma, med hensyn til markedsføring osv. Huske enda, at ILVA i deres markedesføring brugte vendingen "Kun 5 min. kørsel fra IKEA", hvilket, der også blev noget ballade over.
Kunne for øvrigt godt forstille mig, at BIVA har skævet i samme retning, da de skulle finde på deres navn.