Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan skaber jeg netværk / finder folk med samme interesse / kommer ud i livet

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)
Tilmeldt 11. Sep 09
Indlæg ialt: 99
Skrevet kl. 00:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg vil vildt gerne være iværksætter, men min omgangskreds er langt fra typen, jeg har nogle fantastiske venner, men jeg har ingen interesser til fælles med dem på nær fest og ferie. De gider ikke høre på mig snakke om iværksætteri og BCK Design. Og jeg interessere mig alt for meget for det til ikke at have nogle at snakke med om det.

Jeg var forleden inde og høre et foredrag om iværksætter i Scandinavian Congress Center til noget karrierevalg, hvor blandt andet to unge universitets studerende fortalte om hvordan de for nyligt havde fået ideen til deres eget firma ITMinds.dk og deres opstartsprocess. De fortalte også om væksthuset i Århus, som er et sted hvor folk kommer og fremlægger sine ideer, tegner planer, skaber netværk og starter projekter. Men det er tilsyneladende kun for universitets studerende (Pis!),

så jeg ville lige høre om i har nogle forslag til hvor dan jeg kommer ud i livet med det jeg gerne vil?

Lidt om mig:
Jeg 20 år og på nuværende tidspunkt studerende på HF, men det dræber mig at jeg ikke kan beskæftige mig med det jeg gerne vil, sammen med andre. (Det gælder både inde for iværksætteri, musik og IT). Jeg er økonomisk og praktisk dårligt stilled at flytte / tage på højskole for at danne netværk. Plus at jeg har besvær med at studere, og har valgt at strække min gymnasiale uddannelse ud over flere år. Men bliver nød til at have noget af det her i gang for at overleve.

Håber i har nogle gode råd, eller i det mindste sympati! - haha!

Vh Bjarke.

Tilmeldt 11. Sep 09
Skrevet kl. 08:07

gomornbump

Vh Bjarke.

Tilmeldt 16. Nov 09
Indlæg ialt: 405
Skrevet kl. 08:30

Hej BjarkedkSmile

Til at starte med  kan du melde ind i nogle grupper her på amino.

Der er bl.a. en gruppe for unge iværksættere og en gruppe for den region du bor i,

Vh. Jette

Fra Bredsten
Tilmeldt 3. Dec 09
Indlæg ialt: 989
Fra  FlexPOS Aps Skrevet kl. 08:34

Hej
Iværksætter kan man altid blive hvi man vil. jeg startede en lille business op samtidig med jeg gik på TekniskSkole
man kan jo altid starte i det små om aftenen og så se blomsten gro. :)

men hensyn til nætværk. det handler meget om mindset ! find nogle fora der handler om dit felt / interesse og vær activ. bland dig i debatten. lad vær med at være bange for at skrive noget dumt. det værste der kan ske er at du bliver sat på plads og lær noget af det ! :)

Næste step er s.flg at begynde at finde folk i nærheden af dig med samme interesse.
her gælder det jo som om ikke at se alle som konkurenter, men som konkulegaer folk man kan snakke med uden at de nødvendigvis stjæler opgaver fra dig eller omvendt :)

når du bliver lidt ældere er der en del Nætværks skabende muligheder. i form af JC/Rotakt osv. men det er ikke nødvendigvis inden for samme felt men mere om at udvikle sig selv og sit nærværk

Tilmeldt 10. Aug 08
Indlæg ialt: 979
Skrevet kl. 08:47

Hej

At være iværksætter er mange ting, men det er jo ikke sådan at iværksætteri er en fed lænestol man bare lige skal finde, og så læne sig godt tilbage fordi man så er iværksætter. 

Steppet efter iværksætteriet er betegnelsen selvstændig erhvervsdrivende, og det er noget så kedeligt som at skulle skaffe kunder til sit slutprodukt/ydelse, - og her kan man faktisk godt starte med at netværke.

Hvem er det der skal bruge din idé, og så kan du jo begynde med at blive klogere på de menesker, og begynde at færdes hvor de færdes. Der er jo et hav af messer og foredrag for stort set hvilken som helst gruppe, og det er jo heller ikke for ingenting at Danmark kaldes for foreningernes land.

Desto færre penge man har, desto mere kreativ må man være. Jeg har selv kommenteret på blogge og deltaget i fora, og været meget flittig og lyttende men også så kontroversiel at jeg faktisk fik en mail med en invitation til at holde et lille foredrag. På det møde skaffede jeg mig nogle adgangsbiletter til en lukket messe, og på den messe "kidnappede" med største selvfølgelighed et cafébord som så blev min stand. På Vistaprint havde jeg for 500 kr. fået brochurer, visitkort og musemåtter, - og jeg gik hjem med 30 visitkort fra interesserede og tre ordrer på et budget af 500,- + en busbillet og slid på skosålerne for de 10 km. jeg gik da jeg ikke havde penge til nok til den sidste zone. 

At være iværksætter handler nemlig først og fremmest om viljen til succes, - og al piveriet om manglende penge og dårlige banker bunder ofte i dovenskab, - ikke altid men tit.  Har man ingen penge selv, er det et problem man løser, - og sådan kommer man til at skulle løse mange problemer der på forhånd syntes umulige som iværksætter, - så det kan man ligeså godt vænne sig til, - og ikke mindst gøre noget ved.

Held og lykke....

Michael

Tilmeldt 11. Sep 09
Skrevet kl. 08:54

Jeg syntes det er synd der ikke er et væksthus/fora for gymnasie studerende, det kunne der godt være sat fokus på! Det bedste tidspunkt at starte firma ville jeg mene er når man studere.. Man behøves ikke at tænke på sin økonomi da man har su, og det gør at man kan fordybe sig i et emne og og bruge tid på detaljerne.

Jeg jeg må finde et forum for mit interesse område :)

Ja, man skal ikke være bange for at sige noget dumt, det er jeg langsomt ved at lære. Men det er svært på det her forum sammen med alle jer kloge hoveder^^

Tak for jeres svar :)

Vh Bjarke.

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 09:05

bjarkedk:
Ja, man skal ikke være bange for at sige noget dumt, det er jeg langsomt ved at lære. Men det er svært på det her forum sammen med alle jer kloge hoveder^^

Alle starter et sted!! Mange herinde har dummet sig, truffet dårlige beslutninger, men fælles  er, at de har lært af det - og derfor er kloge hoveder. Det er vigtigt herinde, ikke at nedgøre andre eller smider åndssvage kommentarer som er irrelavante for trådstarteren/emnet - således får du herinde uvurderlig hjælp. Og yder du også hjælp kommer det mindst 10-fold tilbage! Vær ikke bange for at kommentere eller være synlig.

Held og lykke herfra og husk at Rom ikke blev bygget på en enkelt dag.

...og iøvrigt et fint indlæg af dig, Dyrebilen. Viljen kommer man langt med.

Michael

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 23. Jun 09
Indlæg ialt: 75
Skrevet kl. 09:07
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person
Tilmeldt 11. Sep 09
Skrevet kl. 09:49

Tak for de inspirerende links, dem skal jeg tage et kig på når jeg lige for tid. ærgerligt at iværksætter huset er i KBH... jeg er fra Skanderborg... Nogle der kender til nogle nær Århus?

Rigtig godt eksempel dyrebien. Jeg er godt klar over at iværksætteri ikke bare en en fed lænestol man lige skal finde. Det er også derfor jeg skriver dette indlæg, jeg tror måske at jeg er sunket ned i lænestolen og har besvær med at komme op. Gi mig lige en hånd.

Mange tak, for svarene, det er dejligt at diskutere det med andre, det sætter tankerne i gang.

Vh Bjarke.

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 23. Jun 09
Indlæg ialt: 75
Skrevet kl. 10:45
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

bjarkedk:

Tak for de inspirerende links, dem skal jeg tage et kig på når jeg lige for tid. ærgerligt at iværksætter huset er i KBH... jeg er fra Skanderborg... Nogle der kender til nogle nær Århus?

Rigtig godt eksempel dyrebien. Jeg er godt klar over at iværksætteri ikke bare en en fed lænestol man lige skal finde. Det er også derfor jeg skriver dette indlæg, jeg tror måske at jeg er sunket ned i lænestolen og har besvær med at komme op. Gi mig lige en hånd.

Mange tak, for svarene, det er dejligt at diskutere det med andre, det sætter tankerne i gang.

Hej.

Hvis du kigger på http://www.eyoung.dk/eyoung-arrangement-i-arhus-27-marts-2010-a-149.html vil du se at der er et eYoung-arrangement i Århus, lørdag den 27. marts 2010. Hvis du har mulighedfor at tage til det, er der sandsynligvis nogen som har viden om hvad der ellers sker i Århus og omegn :) og ellers er der jo altid den mulighed at tage mobilen og ringe til de forskellige skoler etc. og høre om de har kenskab til diverse netværks, arrangementer m.m. der hvor du befinder dig :)

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)