Hej
At være iværksætter er mange ting, men det er jo ikke sådan at iværksætteri er en fed lænestol man bare lige skal finde, og så læne sig godt tilbage fordi man så er iværksætter.
Steppet efter iværksætteriet er betegnelsen selvstændig erhvervsdrivende, og det er noget så kedeligt som at skulle skaffe kunder til sit slutprodukt/ydelse, - og her kan man faktisk godt starte med at netværke.
Hvem er det der skal bruge din idé, og så kan du jo begynde med at blive klogere på de menesker, og begynde at færdes hvor de færdes. Der er jo et hav af messer og foredrag for stort set hvilken som helst gruppe, og det er jo heller ikke for ingenting at Danmark kaldes for foreningernes land.
Desto færre penge man har, desto mere kreativ må man være. Jeg har selv kommenteret på blogge og deltaget i fora, og været meget flittig og lyttende men også så kontroversiel at jeg faktisk fik en mail med en invitation til at holde et lille foredrag. På det møde skaffede jeg mig nogle adgangsbiletter til en lukket messe, og på den messe "kidnappede" med største selvfølgelighed et cafébord som så blev min stand. På Vistaprint havde jeg for 500 kr. fået brochurer, visitkort og musemåtter, - og jeg gik hjem med 30 visitkort fra interesserede og tre ordrer på et budget af 500,- + en busbillet og slid på skosålerne for de 10 km. jeg gik da jeg ikke havde penge til nok til den sidste zone.
At være iværksætter handler nemlig først og fremmest om viljen til succes, - og al piveriet om manglende penge og dårlige banker bunder ofte i dovenskab, - ikke altid men tit. Har man ingen penge selv, er det et problem man løser, - og sådan kommer man til at skulle løse mange problemer der på forhånd syntes umulige som iværksætter, - så det kan man ligeså godt vænne sig til, - og ikke mindst gøre noget ved.
Held og lykke....
Michael