Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Fordele/ulemper ved VSO/alternativet?

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 7. Mar 10
Indlæg ialt: 126
Skrevet kl. 20:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle.

Jeg har netop præsteret 25.000 i underskud i mit første år som selvstændig.

Jeg vil gerne høre jeres vurdering af hvilken betydning det har om jeg vælger VSO eller ej? (når det drejer sig om så lille et beløb)

Og hvilke fordele/ulemper er der ved de forskellige virksomhedsformer? (altså kun PEV'er)

Mvh

Ann 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:20

Hej

Med et realiseret underskud i et enkeltmandsfirma, så vil Virksomhedsskatteordningen ikke have nogen gavn, snarere tværtimod.

Hvilke andre PEV (går ud fra Personlig ejet virksomhed) mener du?

Hilsen

Tilmeldt 7. Mar 10
Skrevet kl. 20:29

Tak,

jeg mener der er noget der hedder kapitalafkastordningen og er der ikke en mere?

I hvilken rubrik(ker) skal jeg så selvangive mit underskud??

mvh

Fra København K
Tilmeldt 8. Jan 06
Indlæg ialt: 3643
Fra  Regnskabsskolen ApS Skrevet kl. 20:46
Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:31

skak-spil.dk:

Tak,

jeg mener der er noget der hedder kapitalafkastordningen og er der ikke en mere?

I hvilken rubrik(ker) skal jeg så selvangive mit underskud??

mvh

Kapitalafkastordningen anvedes normalt kun ved overskud, hvor der kan "flyttes" indkomst fra personlig indkomst til lavere beskatning som kapitalindkomst.

Det er derfor ikke aktuelt med et underskud i virksomheden.

Hilsen

Tilmeldt 7. Mar 10
Skrevet kl. 08:25

Nå ok, og tak for gode svar!

Forresten - når nu jeg selvangiver i dag i rubrik 112 - hvad skal jeg så gøre i forhold til tastselv for mit CVR-nr? (min tastselv-adgang for virksomheden)?

Kan jeg nøjes med at vedlægge en saldobalance for 2009 som dokumentation når jeg selvangiver? Eller?

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 09:22

skak-spil.dk:

Nå ok, og tak for gode svar!

Forresten - når nu jeg selvangiver i dag i rubrik 112 - hvad skal jeg så gøre i forhold til tastselv for mit CVR-nr? (min tastselv-adgang for virksomheden)?

Kan jeg nøjes med at vedlægge en saldobalance for 2009 som dokumentation når jeg selvangiver? Eller?

Hej

Vedrørende virksomheden skal du ikke gøre noget for så vidt angår selvangivelsen.

I forbindelse med selvangivelsen skal du ikke vedlægge nogen dokumentation. Denne skal kun fremsendes i tilfælde af, at SKAT beder om denne. Du skal do endelig huske at udfylde side 3 i den udvidede selvangivelse om "Regnskabsoplysninger". Hvis din omsætninger er under kr. 300.000, skal du kun udfylde felterne vedrørende revisorassistance.

Bemærk venligst, at en saldobalance fra et regnskabssystem ikke er et regnskab, men reelt kun er en saldobalance. Hvorvidt SKAT godkender en saldobalance som dokumentation, er ofte op til den enkelte skattemedarbejder/skatterevisor.

Hilsen

Tilmeldt 7. Mar 10
Skrevet kl. 09:40

Ok - endnu engang tak for super svar!

Du skriver "for så vidt angår selvangivelsen". Hvad skal jeg ellers være opmærksom på vedrørende virksomheden?

mvh

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)