jeg mener der er noget der hedder kapitalafkastordningen og er der ikke en mere?
I hvilken rubrik(ker) skal jeg så selvangive mit underskud??
mvh
Kapitalafkastordningen anvedes normalt kun ved overskud, hvor der kan "flyttes" indkomst fra personlig indkomst til lavere beskatning som kapitalindkomst.
Det er derfor ikke aktuelt med et underskud i virksomheden.
Forresten - når nu jeg selvangiver i dag i rubrik 112 - hvad skal jeg så gøre i forhold til tastselv for mit CVR-nr? (min tastselv-adgang for virksomheden)?
Kan jeg nøjes med at vedlægge en saldobalance for 2009 som dokumentation når jeg selvangiver? Eller?
Forresten - når nu jeg selvangiver i dag i rubrik 112 - hvad skal jeg så gøre i forhold til tastselv for mit CVR-nr? (min tastselv-adgang for virksomheden)?
Kan jeg nøjes med at vedlægge en saldobalance for 2009 som dokumentation når jeg selvangiver? Eller?
Hej
Vedrørende virksomheden skal du ikke gøre noget for så vidt angår selvangivelsen.
I forbindelse med selvangivelsen skal du ikke vedlægge nogen dokumentation. Denne skal kun fremsendes i tilfælde af, at SKAT beder om denne. Du skal do endelig huske at udfylde side 3 i den udvidede selvangivelse om "Regnskabsoplysninger". Hvis din omsætninger er under kr. 300.000, skal du kun udfylde felterne vedrørende revisorassistance.
Bemærk venligst, at en saldobalance fra et regnskabssystem ikke er et regnskab, men reelt kun er en saldobalance. Hvorvidt SKAT godkender en saldobalance som dokumentation, er ofte op til den enkelte skattemedarbejder/skatterevisor.