Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Import af Benzoyl Peroxide

Side 2 ud af 2 (17 indlæg)
Tilmeldt 30. Oct 09
Indlæg ialt: 5361
Skrevet kl. 01:33
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Kaffe & Co:
Men det var mere din irritation over at nogen kunne finde på at stille et spørgsmål omkring Benzoyl Peroxide

Ja kunne nok have svaret anerledes, korrekt.

Men det må kun sælges via recept i DK. Ser man det andre steder blive solgt uden recept, så skal man anmelde det. Alt andet er uforsvarligt. Alvorlig ACNE behandling er noget man skal til lægen omkring behandling af, og anvendelse af cremer med den ingrediens kan være fatal for de forkerte. Stoffet er kraftigt hormonforstyrrende.

i 1991 blev det påvist at stoffet påvirker immunforsvaret. I 1985 blev det påvist at være celle muterende. Der findes næsten 600 videnskabelige rapporter om giften i stoffet. Må kun anvendes i meget små doser og ved kontrolleret brug i EU, derfor restriktionerne.

Det er kun USA der ikke forstår alvoren i tingene og vil lade folk blive forgiftede. Canada/Eu og andre har fundet ud af det Smile

Køb ren argan olie her

Fra Vanuato
Tilmeldt 24. Apr 09
Indlæg ialt: 1458
Fra  Kaffes Skrevet kl. 01:40

Lagersalg123 - JEN:

Kaffe & Co:
Men det var mere din irritation over at nogen kunne finde på at stille et spørgsmål omkring Benzoyl Peroxide

Ja kunne nok have svaret anerledes, korrekt.

Men det må kun sælges via recept i DK. Ser man det andre steder blive solgt uden recept, så skal man anmelde det. Alt andet er uforsvarligt. Alvorlig ACNE behandling er noget man skal til lægen omkring behandling af, og anvendelse af cremer med den ingrediens kan være fatal for de forkerte. Stoffet er kraftigt hormonforstyrrende.

i 1991 blev det påvist at stoffet påvirker immunforsvaret. I 1985 blev det påvist at være celle muterende. Der findes næsten 600 videnskabelige rapporter om giften i stoffet. Må kun anvendes i meget små doser og ved kontrolleret brug i EU, derfor restriktionerne.

Det er kun USA der ikke forstår alvoren i tingene og vil lade folk blive forgiftede. Canada/Eu og andre har fundet ud af det Smile

Godt vi har regler for sådan nogle stoffer ikke kan anvendes uhæmmet i alverdens produkter, så vidt jeg ved slår lægemiddelstyrelsen hårdt ned på overtrædelser?

/S

Tilmeldt 30. Oct 09
Skrevet kl. 02:01

Kaffe & Co:
Godt vi har regler for sådan nogle stoffer ikke kan anvendes uhæmmet i alverdens produkter, så vidt jeg ved slår lægemiddelstyrelsen hårdt ned på overtrædelser?

Ja det er ikke uden grund, selvom langt flere forbud i den retning er ønskelige. Overtrædelser kan have fatale følger, men de fleste der prøver bliver stoppet inden de kommer ret langt, da de fleste af den slags ting opsnappes i tolden på vej ind i landet.

Køb ren argan olie her

Tilmeldt 23. May 08
Indlæg ialt: 3316
Fra  Easypie ApS Skrevet kl. 16:23

Kan du så forklare, hvordan Basiron kan sælges fra en dansk webshop? (jeg har også spurgt MST, men de svarede aldrig på min mail).

Mht. bivirkningerne, så har jeg ikke fundet nogle troværdige kilder, som talte mod stoffet - derimod kun, at man har lempet på lovgivningen indenfor de senere på år.

http://www.acne.org/faq.html#cancer
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/6791284?dopt=Abstract
http://www.skintypesolutions.com/forum/index.php?topic=4133.0
http://www.skinandaging.com/article/4488

“Acne and Rosacea: Third Completely Revised and Updated Edition”, 2000
"Following application to the skin, benzoyl peroxide is rapidly metabolized to benzoic acid, a harmless chemical. Extensive use in human beings has failed to demonstrate absorption. The drug is eminently safe."

The British Journal of Dermatology, 1990:
So far no skin malignancies after the clinical use of benzoyl peroxide has been reported. A possible relationship between the use of the compound and the occurrence of malignant melanoma has been looked at in two case-control studies, both with negative results…However, since the average latent period for skin carcinogenesis is of the order of 15-25 years, this requires further follow-up…Thus, the question of carcinogenic potential of benzoyl peroxide is as yet not fully answered, but at the present time it seems likely that this compound is safe to use.

Regulatory Toxicology and Pharmacology, 1995:
Topical benzoyl peroxide has been used in the treatment of acne for over 30 years, with no reports of adverse effects that could be related to skin carcinogenesis. Two case-control epidemiological studies have found a lack of association between the specific use of benzoyl peroxide and skin cancer. In addition to these findings in humans, 23 carcinogenicity studies in rodents with benzoyl peroxide, including 16 employing topical application, have yielded negative results. An increase in skin carcinomas was reported in 1 study in which benzoyl peroxide in acetone was applied to the skin of SENCAR mice for a 1-year period; however, this study did not employ adequate control groups to fully understand the unusual findings, and the results were inconsistent with those of 6 other similar studies.

Mit udgangspunkt er egentlig blot, at jeg har fundet et produkt, som jeg er rigtig glad for. Det virker rigtig godt og sammenholdt med de par tusind mennesker, som benytter det i USA, så lader det til, at have en god effekt på mange mennesker. Derfor tilsigter jeg selvfølgelig, at få mere indsigt i eventuelle bivirkninger.

Tusind tak for alle jeres indlæg :-)

Tilmeldt 23. May 08
Fra  Easypie ApS Skrevet kl. 16:24
Tilmeldt 30. Oct 09
Skrevet kl. 16:42
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Monin:
Kan du så forklare, hvordan Basiron kan sælges fra en dansk webshop? (jeg har også spurgt MST, men de svarede aldrig på min mail).

Nej hvordan skal jeg kunne forklare dig at de ser gennem fingre med det?

De øvrige ting du kommer med påviser ingenting, og der er og vil ikke foreløbigt, om nogensinde blive ændret på anvendelsesområdet og under hvilket regulativer det skal anvendes.

Det er forbud at anvende i kosmetiske produkter.

Mange med ACNE søger vidundermidler, og ingen af dem har fattet at der findes ikke vidundermidler mod ACNE. ACNE er hormonelt betinget og man kan så via lægen få medicin der hjælper, men ikke fjerner.

Det man selv kan gøre noget ved, er betændelsestilstanden når bumsen er kommet og størrelsen af en bums når den er på vej.

Faren med produkter med indhold af den ingrediens som ikke er lægekontrolleret er, at unge tror de bare kan smøre sig ind i det som ansigtscreme og tror det hjælper og nogle gør det årevis!! Og hvad er det lige undersøgelserne foretaget på mus siger?

Istedet for at søge undskyldninger for fortsat brug, så kontakt din læge. Hvis det er fordi du vil sælge det videre, så lad værre, da du ikke har forudsætningerne til at vejlede brugerne Smile

Køb ren argan olie her

Tilmeldt 23. May 08
Fra  Easypie ApS Skrevet kl. 16:29

Tak for dit svar.

Side 2 ud af 2 (17 indlæg)