Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Wordpress dumme spørgsmål?!

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Fra Skælskør
Tilmeldt 20. May 09
Indlæg ialt: 124
Skrevet kl. 14:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Dumme spørgsmål besvares ikke, siger man. Håber, det er forkertSad

Nu fik jeg lavet en Wordpress-blog. Så skal den jo online ... Har I erfaringer med Surftown eller andre firmaer, der kører Wordpress? Er det svært at installere? Jeg håber sandelig ikke, jeg skulle have installeret det, før jeg satte bloggen op? ER den blog i virkeligheden online - jeg kan se, at statistikken viser, at NOGEN har kigget! Er det måske mig selvTongue Tied

Hvilke opgraderinger mener I, man har brug for som lille nybegynder? Vi skal ikke have store filer, videoer eller lignende på siderne, men vil selvfølgelig gerne på Google. Det er jo ret afgørende, at folk kan se os!

Suk ...!

Venlig hilsen

Forvirret;)

Fra Odense
Tilmeldt 4. Mar 08
Indlæg ialt: 1167
Fra  Sølund Marketing Skrevet kl. 14:20

Det mega let at installerer. Ellers så køre mange firmaer med en "1 klik installation". F.eks. min favorit udbyder unoeuro. 

Det er ret forvirrende spørgsmål du stiller =) Har du et webhotel? Har du en blog? Hvor? Hvad vil du? Tag lige en dyb indånding og skriv indlægget igen...

Driver en række webprojekter, blandt andet rejstil.dk og bedste webhotel.

Fra København NV
Tilmeldt 23. Nov 08
Indlæg ialt: 99
Skrevet kl. 14:23

Hej Marianne

Jeg er ikke ekspert, men ved dog en lille bitte smule.

Hvad mener du med, at du har sat bloggen op? Er det en blog på wordpress.com?

Der er nemlig forskel på Wordpress som man downloader, installerer på et webhotel og selv styrer (det er et open source projekt - se mere på wordpress.org) og så wordpress.com som er et kommercielt firma, der benytter open source systemet og tilbyder at give dig et sub-domæne ex: marianne.wordpress.com gratis.

Hvad er det for noget du har haft fingerene i?

Hvis du har/får fingre i det 'rigtige' wordpress og selv skal installere det, bør du holde dig fra surftown, da deres opsætning sætter visse begrænsninger så vidt jeg ved. På wordpress.dk har de udarbejdet en liste over hostere som de anbefaler.

God weekend

Søren

Læser på Copenhagen Business School, og interesserer mig for iværksætteri, men er endnu ikke selv sprunget ud som selvstændig.

Fra Skælskør
Tilmeldt 20. May 09
Skrevet kl. 14:28

Det er wordpress.com. Gratis at installere, men så er der spørgsmålet om opgraderinger. Er wordpress.com en dårlig løsning??
Det så ud til at være lettest. Jeg har det med bare at kaste mig ud i tingene. Både en styrke og ulempe:)

Fra København NV
Tilmeldt 23. Nov 08
Skrevet kl. 14:30

By the way. Der er ikke noget der hedder dumme spørgsmål. Og slet ikke på Amino, hvor selv de største stjerner og klogeste hoveder inden for deres felt bruger rigtig meget tid på, at øse af deres erfaring.

Husk på, at der altid er andre derude som er i tvivl om det samme, men ikke lige har nosser til at stille spørgsmålet, og dem der svarer også tit lærer noget af, at argumentere, forklare osv.

God weekend

Søren

Læser på Copenhagen Business School, og interesserer mig for iværksætteri, men er endnu ikke selv sprunget ud som selvstændig.

Fra København NV
Tilmeldt 23. Nov 08
Skrevet kl. 14:34

Alle de teknisk dygtige vil nok mene, at du lige så godt kan gå direkte igang med det 'rigtige' wordpress, og det kræver heller ikke særlig meget. Men hvis du er gået igang for at øve dig i at blogge, synes jeg det er en fin start. Hermed undgår du at have nogen som helst opstartsomkostninger, men du har heller ikke den samme frihed som hvis du køber dig ind på et webhotel, med et domæne og uendelige muligheder.

Men når du er på wordpress.com, så er du online og folk kan finde din blog, hvis de leder grundigt nok. Ved ærlig talt ikke, om det kan lade sige gøre at flytte bloggen fra wordpress.com, over på sit ejet domæne.

Søren

Fra Skælskør
Tilmeldt 20. May 09
Skrevet kl. 14:37

Mange tak for svar!

Man kan vist godt få eget domæne, det er en tillægsydelse, man betaler for. Jeg ville helst bare i gang, og mine behov er ikke så indviklede med hensyn til bloggens evner:)

Fra København NV
Tilmeldt 23. Nov 08
Skrevet kl. 14:43

Ok.

Som du skriver, vil du selvfølgelig gerne på Google. Sørg derfor, at oprette en signatur her på Amino (gøres under "Debatindstillinger", som du finder ved, at vælge "Ret Profil" i toppen af Amino når du er logget ind), og skriv kort om din blog og link til den. Det er en meget nem, men ganske brugbar start til at komme på Google.

Søren

Fra Skælskør
Tilmeldt 20. May 09
Skrevet kl. 18:19

Herlig ide - det gør jeg!

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)