Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvilken a-kasse/fagforening skal jeg vælge? og lidt andet geil..

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Fra Odense
Tilmeldt 4. Mar 08
Indlæg ialt: 1167
Fra  Sølund Marketing Skrevet kl. 11:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Halløj..

Jeg er lidt i tvivl om nogle forskellige ting. Jeg er uddannet pædagog og er medlem af BUPL, og har det sidste års tid arbejdet 20 timer om ugen som pædagog, og så passer online firmaet om formiddagen. 

Det har været en ganske fin løsning....men! nu gider jeg sq ik mere.. Nu vil jeg i det næste stykke tid fokuserer på online firmaet fuldt ud. Så tænkte at jeg hellere måtte finde en anden fagforening. Men hvilken? 

Desuden hvad skal jeg gøre hvis jeg rammer ind i en periode hvor indtægten ikke er så god? Var nede og snakke med BUPL omkring dette, og de fattede ikke en meter... Er det muligt at få suppleret op hvis man rammer en tør måned?

Mvh

Jesper

Driver en række webprojekter, blandt andet rejstil.dk og bedste webhotel.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 14:33

Hej

Hvis du mener selvstændig virksomhed alvorligt, men også skal bruge en A-kasse, så vil jeg anbefale ASE, som tidligere kun havde selvstændige, men nu også har lønmodtagere, så de er forhåbentligt gearet til at give dig svar.

Hilsen

Fra Odense
Tilmeldt 4. Mar 08
Fra  Sølund Marketing Skrevet kl. 14:41

Tak.

Dem vil jeg lige snakke nærmere med.

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 14:56

Overvej....om du overhovedet skal stå i A-kasse som selvstændig!

Har en del selvstændige som kunder.......der har fortrudt.

/peter

Fra Odense
Tilmeldt 4. Mar 08
Fra  Sølund Marketing Skrevet kl. 15:07

Hej Peter..

Det gør jeg også lidt, men problemet er at jeg er ret sikker på at jeg indenfor et års tid skal tilbage og arbejde som pædagog, da jeg tror jeg blir træt af at sidde foran computeren hele dagen. Så jeg tænker måske det er bedst at beholde ens anciennitet? Eller er jeg helt skæv på den?

Fra København
Tilmeldt 7. Jun 09
Indlæg ialt: 1662
Skrevet kl. 15:09

Jesper,

Du kan reelt ikke bruge fagforeningen til noget som selvstændig - slet ikke BUPL.

Hvad angår A-kasse, så er jeg enig med Peter. Du skal lukke hele firmaet og have afviklet alt før du kan få dagpenge.

Folkeafstemning om Patentdomstolen

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 15:21

Tonny Skov Pedersen:

Hej

Hvis du mener selvstændig virksomhed alvorligt, men også skal bruge en A-kasse, så vil jeg anbefale ASE, som tidligere kun havde selvstændige, men nu også har lønmodtagere, så de er forhåbentligt gearet til at give dig svar.

Hilsen

ASE er nok den der passer bedst, havde dem selv da jeg arbejdet hos Cybercity, generelt var jeg ok tilfreds med dem.  Jeg var dog ikke imponeret over deres manglerne  viden om at tage A-Kasse med til andre EU lande og det betød at jeg måtte blive i DK i 1.5 måned mere end planlagt og havde sagt mig lejlighed op.

Tilmeldt 15. Jan 10
Indlæg ialt: 276
Skrevet kl. 17:06

verdens rigeste mand:
Er det muligt at få suppleret op hvis man rammer en tør måned?

Det korte svar er Nej!

Du skal afhænde virksomheden fuldstændig og dette kan godt trække ud i flere måneder på grund af sagsbehandlingstider mm.

Hvilken A-kasse du høre under er principielt underordnet, da de alle er underlagt de samme regler. Men hvis man har spørgsmål kan det være en fordel med en A-kasse som dagligt svare på disse spørgsmål. 

Det letteste vil helt klart være at kontakte fx ASE og stille de spørgsmål du måtte have. Du kan også søge herinde på Amino da der tidligere har været nogle gode tråde omkring A-kasser for selvstændige. Men i alle tråde er konklusionen at det ikke kan betale sig at være medlem, da man som sagt først kan få økonomisk bistand når virksomheden er solgt/konkursbehandlet. Man kan altså ikke køre videre med et selskab som bibeskæftigelse hvis det først har været ens hovedbeskæftigelse!

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)